gardeshban.ir

یادداشت/
هرچند تا به امروز اکثر هتلداران و صاحبان مشاغل مرتبط با گردشگری به فکر کاهش هزینه های جاری تا حد امکان بوده اند، لازم و ضروری است در هفته ها و ماه های آتی تنها به فکر افزایش جذب گردشگر باشیم.
کد خبر: ۳۰۳۸۴
تاریخ انتشار : شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 01
گردشبان (gardeshban.ir) :

به گزارش دیده بان گردشگری ایران، پیمان ماهور در یادداشتی نوشت: بسیاری از صنایع و مشاغل در ماه های گذشته با بحران کرونا دست و پنجه نرم کرده اند، اما محدودیت های ناشی از کویید-۱۹ بیش از همه بر گردشگری اثرگذاشته و این صنعت کماکان با آن دست به گریبان است. 

راهبردهای صنعت گردشگری در دوران کرونا و پسا کورنا/ اقداماتی که در بزرگترین هتل های زنجیره ای دنیا  در حال انجام است

از این رو به دنبال الگویی مناسب و با دید نقادانه به شرح و بررسی مهم ترین معیارها و اقدامات ضروری صورت گرفته در حوزه گردشگری در سطح بین الملل خواهیم پرداخت.

با در نظر گرفتن آن چیز که به واسطه ویروس کرونا در جهان در حال اتفاق افتادن است، اولین اقدامی که باید انجام گیرد ایجاد شرایط و انتقال پیامِ امنیت و عادی بودن شرایط در سفر است. مجموعه اقدامات لازم را میتوان در سه بخش دسته بندی کرد:

امنیت بهداشتی
در شرایط فعلی برای گردشگران معیار‌ احساس امنیت و اطمینان از بهداشت از مهم ترین عوامل انتخاب مقصد سفر و همچنین اقامتگاه است که شناخت پروتکل های بهداشتی و اطمینان کامل از رعایت و پیاده سازی کامل آن نقش اساسی در اطمینان خاطر افراد دارد.


انعطاف پذیری و قوانین جدید کنسلی
با توجه به اعمال تغییرات دائمی مانند ممنوعیت های سفر و وضعیت قرمز برای شهرها، تغییر ساعات اداری که میتواند باعث لغو جلسات شود، بروز شدن پروتوکل ها به خاطر رویدادها و بسیاری عوامل محیطی دیگر ناشی از شیوع کرونا، که هرکدام میتواند باعث به تعویق افتادن و یا تغییر زمان سفرها شود، انعطاف پذیری در رزرو هتل ها میتواند در اطمینان خاطر گردشگران برای انتخاب هتل محل اقامت نقش اثرگذاری داشته باشد.

مهمان نوازی و اطلاع رسانی مناسب
علاوه بر آن چیز‌ که در صفحات آژانس های مسافرتی به عنوان امکانات و شرایط بهداشتی منتشر میشود، با توجه به محدودیت های اعمال شده،  هتل ها و مراکز گردشگری نیز موظف اند اطلاعات کامل از تمامی امکاناتی که در شرایط فعلی دسترسی به آن امکان پذیر است را در اختیار مسافران قرار دهند، و در جهت جلب اطمینان مسافران اطلاعات کامل از نحوه اجرای پروتکل ها را به گردشگران اعلام کند.

مهم ترین اقداماتی که در بزرگترین هتل های زنجیره ای دنیا انجام گرفته است

بسیاری از اقدامات اطمینان بخش عملیاتی شده توسط معروف ترین هتل ها در سراسر دنیا جنبه ی کوتاه مدت داشته و برخی دیگر از تغییرات در راستای سازگار‌ شدن با  محیط جدید در بلند مدت صورت گرفته است، در ادامه از مهم ترین اقدامات صورت گرفته توسط هتل های بین المللی مطرحی مانند InterContinental Hotels Group IHG ، گروه هتل های Hayatt یا Marriott با توجه به مشاوره های سازمان بهداشت جهانی WHO نام برده میشود.

  - بروز کردن قوانین کنسلی شامل حذف جریمه ها
  - ارايه پیشنهادات ویژه جهت ارتفا اتاق های رزرو شده به اتاق هایی با متراژ و امکانات بالاتر
  - ارائه زمان ورود و خروج انعطاف پذیر جهت جلوگیری از انتظار مسافران در لابی هتل و یا سالن های فرودگاه و اقامت زودتر و خروج دیرتر از هتل ها
  - تجهیز هتل به دوربین های حرارتی و به کارگیری تب سنج در چندین نوبت
  - ارائه خدمات درمانی ۲۴ ساعته در هتل ها و همچنین فروش بیمه های ویژه به مسافران در اژانس های مسافرتی
  - اطلاع رسانی در خصوص دستورالعمل های جلوگیری از شیوع ویروس در سایت ها و فضای عمومی هتل 
  - تغییر در روند شست و شو و نظافت در هتل ها متناسب با شرایط فعلی پندمیک کرونا
  - آموزش دائمی کارکنان در خصوص علائم افراد بیمار، نحوه برخورد با شرایط و همچنین آگاهی کامل از پروتوکل ها


هرچند تا به امروز اکثر هتلداران و صاحبان مشاغل مرتبط با گردشگری به فکر کاهش هزینه های جاری تا حد امکان بوده اند، لازم و ضروری است در هفته ها و ماه های آتی تنها به فکر افزایش جذب گردشگر باشیم، زیرا باید پذیرفت که در شرایط خاص و فوق العاده ای قرار گرفته ایم و برای  حفظ بقا باید با توجه حداکثری به سلامت گردشگران پاسخ و اقدامی سریع و متناسب با شرایط فعلی از خود نشان بدهیم.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار