gardeshban.ir

معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: پروانه فعالیت رسمی بهره‌برداری موزه‌ای نخستین موزه ریلی کشور به موزه ایستگاه راه آهن مشهد اعطا شد.
کد خبر: ۳۰۴۲۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: پروانه فعالیت رسمی بهره‌برداری موزه‌ای نخستین موزه ریلی کشور به موزه ایستگاه راه آهن مشهد اعطا شد.

به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی، مرجان اکبری با اعلام این خبر افزود: موزه راه آهن مشهد از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و به عنوان نخستین موزه ریلی کشور پروانه بهره‌برداری موزه‌ای از سوی اداره کل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی دریافت کرده است و اکنون یکی از موزه‌های فعال این استان محسوب می‌شود.

وی با بیان این که موزه در دو بخش داخلی و فضای باز، با حدود هزار مترمربع مساحت ایجاد شده است ادامه داد: در بخش داخلی تالاری به نمایش انواع فانوس، وسایل ارتباطی، پلاک، ماشین تحریر و بخش ویژه نمایش فیلم اختصاص یافته و در بخش بیرونی و فضای باز نیز انواع کشنده‌های ریلی، واگن، و ترازو به نمایش گذاشته شده است.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت:خراسان رضوی با دارا بودن ۹۴ موزه فعال، حدود ۱۴ درصد موزه‌های کشور را در اختیار دارد که زیر نظر این اداره کل، آستان قدس رضوی، محیط زیست، اوقاف، سازمان زمین‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد و بخش خصوصی اداره می‌شوند.

اکبری افزود: با تمهیدات صورت گرفته و اقدامات انجام شده در آینده نزدیک شاهد افتتاح موزه های جدید در استان خواهیم بود.

وی با بیان این که سهم خراسان ‌رضوی در ایجاد زیرساخت‌ها و خطوط ریلی هم حائز اهمیت و چشمگیر است ادامه داد:حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی از مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی کشور در استان خراسان رضوی قرار گرفته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار