gardeshban.ir

بیماری همه‌گیر ویروس کرونا چیزهای زیادی مانند روش معاشرت، کار و نحوه سفر را تغییر داده است.
کد خبر: ۳۰۴۴۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
هرچند که تعداد سفرهای هوایی از ماه می نسبت به ابتدای شیوع بیماری همه‌گیر افزایش‌یافته است اما مسافران هنوز هم نگران هستند. خوشبختانه، طراحان هواپیماها در پی طراحی کابین‌های جدیدی برای آینده هستند که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت شود.

کابین هواپیما در آینده کرونایی چه شکلی می شود؟

در یک کانسپت تازه منتشر شده، شرکت پریسمان گود (Priestman goode)، استودیوی طراحی در انگلستان، پس از بیماری همه‌گیر کابینی را برای تمرکز بر بهداشت و فضای شخصی و تأمین امنیت و آسایش مسافران طراحی کرده است.

در مرحله اول، این شرکت کلاس بیزینس و اکونومی را مجدداً طراحی کرده است. " pure skies zones" که قبلاً به‌عنوان کلاس اکونومی شناخته می‌شد، به‌گونه‌ای طراحی‌ شده که صندلی‌ها قابل جابجایی هستند تا مسافران بتوانند به‌تنهایی، به‌عنوان یک زوج یا به‌صورت گروهی مسافرت کنند. صفحه‌های تقسیم نیز در انتهای هر ردیف صندلی برای جدا کردن آن‌ها قرار گرفته است، اما در این کلاس سیستم‌های سرگرمی در پرواز به نفع وسایل شخصی مسافر حذف ‌شده‌اند.

کابین هواپیما در آینده کرونایی چه شکلی می شود؟

اما برخی چیزها هرگز تغییر نمی‌کنند: کلاس بیزینس پرواز همیشه سرگرم‌کننده‌تر از کلاس اکونومی است. آن‌هایی که در " pure skies zones " نشسته‌اند، در یک فضای شخصی کاملاً سربسته پرواز خواهند کرد، که توسط دیواره‌هایی جداسازی شده‌اند و سیستم‌های نور و دما و همچنین کمد شخصی و جایگاه بالای سر و یک سیستم سرگرمی در پرواز به‌طور کامل توسط تلفن هوشمند مسافر کنترل می‌شوند.

کابین هواپیما در آینده کرونایی چه شکلی می شود؟

لاوه بر راحتی، کابین دارای گواهینامه بهداشتی است و دارای طراحی حداقل میزان صندلی در هر ردیف و مواد ضد میکروبی است. این شرکت همچنین از گرما و تمیز کردن با اشعه ماوراءبنفش UVC و ایجاد مه به‌عنوان بخشی از پروسه قبل از ورود به کابین استفاده کرده است و می‌گوید این ویژگی‌ها بدون لمس هستند و از طریق کابین اجرا می‌شوند.

نیجل گود (Nigel Goode)، مدیر و یکی از بنیان‌گذاران شرکت پریسمان گود، در بیانیه‌ای گفت: «ما حالات آینده و رفتارهای جدید مسافر که تحت‌الشعاع بیماری همه‌گیر کرونا قرار گرفته را پیش‌بینی کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که طرح‌های ما طی چند سال آینده قابل‌اجرا هستند و نیازهای کاربر و هواپیمایی را برای سال‌های پیش رو برآورده می‌کنند.»

اگرچه طبق گفته شرکت پریسمان گود، توسعه و تأیید آن‌ها می‌تواند سه سال طول بکشد و در آینده نزدیک این کابین‌ها بخشی از تجربه سفر شما نخواهند بود و باید برایشان کمی بیشتر صبر کرد.

وی افزود: «باوجود مسافران و کارمندان هواپیمایی در قلب این پروژه، ما نه‌تنها نگرانی‌های فعلی را در نظر گرفته‌ایم بلکه سعی کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که راه‌حل‌های ما در برابر پاندمی‌های آینده نیز مقاوم هستند، و تعهد و سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را شناسایی می‌کنند.»

این شرکت امیدوار است که از طریق ترکیبی از ویژگی‌های طراحی نوآورانه، فناوری بدون لمس و نوآوری مواد، بتوانند هم فضای شخصی و هم بهداشت خطوط هوایی را بهبود بخشند و به مسافران اطمینان خاطر دهند. به گفته آن‌ها، این فناوری حتی پس از درمان بیماری کرونا، برای صنعت هواپیمایی ضروری خواهد بود.

به گفته یک مرجع، با توجه به 290 خطوط هوایی، پیش‌بینی ‌شده است که میزان تردد مسافر بین‌المللی در سال 2020 در مقایسه با سال 2019، 55 درصد کاهش می‌یابد، که عوامل مختلفی از جمله عدم اعتماد مصرف‌کننده، کاهش سفرهای تجاری، و وضعیت جدید اسپایک‌های کروناویروس ( اسپایک همان پروتئینی است که در سطح ویروس کرونا وجود دارد و ویروس با کمک آن به سلول‌های بدن می‌چسبد، وارد بدن می‌شود و سلول‌ها را آلوده می‌کند.) در آن دخیل هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار