gardeshban.ir

فرودگاه بین‌المللی کانسای در جزیره مصنوعی کانکوجیما، بزرگ‌ترین ترمینال جهان را در خود جای داده است.
کد خبر: ۳۰۴۷۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 03
گردشبان (gardeshban.ir) :

فرودگاه بین‌المللی کانسای یک ایستگاه هواپیمایی ساخته شده بر روی جزیره مصنوعی کانکوجیما در نزدیکی هانشو است. این فرودگاه ابتدا ماه سپتامبر ۱۹۹۴ به دلیل تجمع زیاد در ایستگاه هواپیمایی اوکاسا فعالیت خود را آغاز کرد. فرودگاه کانسای از جمله ساخته‌های انسانی است که به دلیل گستردگی زیاد از خارج جو کره زمین دیده می‌شود.

این محل قرار بود اولین فرودگاه ۲۴ ساعته ژاپن باشد و در نتیجه برای ارائه خدمات از تمامی نقاط دنیا آماده شد. برای ساخت این فرودگاه سه کوه در جنوب شرقی اوساکا تخریب شدند. این مکان مجهز به دو ترمینال با نام‌های Terminal 1 و Terminal 2 است که نمونه اولی بزرگ‌ترین ترمینال جهان به حساب می‌آید. طراحی Terminal 1 توسط معمار ایتالیایی، رنزو پیانو صورت گرفته و گفته می‌شود طولی به اندازه ۱٫۷ کیلومتر دارد.

عکس/ کانسای؛ بزرگ‌ترین فرودگاه شناور در جهان به ارزش ۱۸ میلیارد دلار

علت ساخت کانسای بر روی جزیره مصنوعی

از علل ساخت این فرودگاه بر روی یک جزیره ساختگی می‌توان به عدم مزاحمت برای توسعه مناطق شهری و جلوگیری از تولید آلودگی صوتی در طی ساخت اشاره کرد. این جزیره ساختگی کانکوجیما نام دارد و کل مساحت آن از فرودگاه کانسای تشکیل شده است. این فرودگاه همچنین به عنوان سومین فرودگاه شلوغ ژاپن در سال شناخته می‌شود که در دنیا رتبه ۳۰ را دارد. میزان پروازهای هفتگی صورت گرفته در فرودگاه کانسای معمولاً به ۷۸۰ پرواز می‌رسد که اکثر نقاط دنیا را پوشش می‌دهند.

ابعاد مشخص شده برای این جزیره مصنوعی مطابق با ۱٫۲۵ در ۴٫۳۷ کیلومتر است. این جزیره مصنوعی توسط یک پل با شش لاین به شهر متصل شده و طراحی آن به صورتی است که در برابر هرگونه سیبل، طوفان و حوادث طبیعی مقاومت می‌کند. طبق گزارش‌های مربوط، این جزیره تحمل مقاومت در برابر زلزله ۹ ریشتری را دارد. فرودگاه کانسای با کمک ۹۰۰ ستون فلزی ساخته شده که توسط جک‌های هیدرولیکی کامپیوتری کنترل و هدایت می‌شوند. کانسای در کنار هواپیماها میزبان ایستگاه‌های بزرگ برای تاکسی و اتوبوس نیز هست. این فرودگاه یکی از بروزترین مکان‌هایی است که همواره از جدیدترین فناوری جهان برای ارائه خدمات بهتر استفاده می‌کند. همچنین طبق گزارش‌های رونمایی از فرودگاه کانسای، ساخت این مجموعه برای دولت ژاپن حدود ۱۸ میلیون دلار هزینه داشته است.

باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار