gardeshban.ir

در گزارش زیر به آسیب‌های جسمانی نشستن و ایستادن طولانی مدت می‌پردازیم.
کد خبر: ۳۰۴۸۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
زیاد نشستن و زیاد ایستادن مشکلات زیادی برای افراد ایجاد می‌کند، اما در خانم‌ها ایستادن و نشستن طولانی مدت عوارض وآثار جبران ناپذیر و بیشتری دارد که باید بدانید. خانم‌های خانه‌دار اغلب اوقات ایستاده در حال کار کردن هستند از آشپزی بگیرید تا جمع و جور کردن و جارو زدن و بقیه کار‌های منزل، خانم‌های شاغل هم اغلب اوقات طولانی مدت پشت میز نشسته‌اند و بدون استراحت مشغول کار هستند و وقتی هم به منزل برمی‌گردند باید کار‌های منزل را انجام دهند که باز بیشتر به صورت ایستاده است.

در ادامه به آسیب‌های جسمانی نشستن و ایستادن طولانی مدت می‌پردازیم.
۱ – درد‌های ستون فقرات به خصوص کمردرد و گردن درد
۲ – درد در ساق پا‌ها
۳ – درد‌های پاشنه و میخچه
۳ –تاندونیت آشیل
۴ – واریس
۵ –مشکلات قلبی
۶ – مشکلات حاملگی

نکاتی برای کاهش خطر نشستن طولانی
پیاده روی کردن در بین ساعات کاری را حتما درنظر بگیرید.

ورزش‌های مناسب محل کار را بین ساعت استراحت حتما انجام دهید.

گاهی که می‌خواهید خوراکی میل کنید این کار را ایستاده انجام دهید.

بعضی کار‌ها مثل با تلفن صحبت کردن، چک کردن پیام‌ها، صحبت باهمکار و... را ایستاده انجام دهید.

نکاتی برای کاهش خطر ایستادن طولانی مدت

در حالتی که زانو‌ها صاف و قفل شده و شکم به جلو آمده و قوس کمر زیاد شده نایستید.

از کفش پاشنه بلند یا بدون پاشنه استفاده نکنید. در صورت لزوم از کفی مناسب استفاده کنید.

یک پای خود را روی چهار پایه قرار دهید.

بین کار وضعیت خود را تغییر دهید و استراحت کنید.

برای کاهش خطر واریس با خم و راست کردن مکرر مچ و انگشتان پا یا راه رفتن به بازگشت خون وریدی به سمت قلب کمک کنید.

برای کاهش فشار روی مفاصل اندام‌های تحتانی، وزن خود را به طور متناوب روی یک پا بیندازید.

در صورت حاملگی از ایستادن و راه رفتن طولانی به خصوص در سه ماه دوم حاملگی بپرهیزید.

ورزش‌های پیلاتس، شنا و راه رفتن در آب، برای افرادی که بیشتر کار‌ها را به صورت ایستاده انجام می‌دهند ورزش‌های مناسبی هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
ويديو
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار