gardeshban.ir

کلیسای جامع نوتردام سایگون در شهر هوشی مین ویتنام واقع شده است. این کلیسا یکی از نمادها و جاذبه های دیدنی این کشور محسوب می شود و سالانه میزبان توریست های زیادی از سراسر دنیاست که با خرید بلیط هواپیما هوشی مین را برای مقصد خود انتخاب می کنند.
کد خبر: ۳۰۴۹۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
این کلیسا یکی از معدود بناهای به جای مانده کاتولیک در ویتنام است، بنابراین کسانی که از این کلیسا بازدید کرده اند، همواره از شکوه و عظمت این بنای بی‌نظیر تعریف می کنند، حتی مردم محلی نیز به این کلیسا احترام قائلند و برای خیلی ها منبع درآمد شده است، به طوری که بساط دست فروشی و انواع خوراکی های خیابانی به راه انداخته اند. 

این کلیسا علاوه بر محلی برای عبادت ویتنامی‌ های کاتولیک به عنوان یکی از شاهکارهای معماری این کشور معروف شده است؛ بنابراین در سفرتان به شهر هوشی مین بازدید از این جاذبه توریستی شهر را به هیچ عنوان از دست ندهید.

کلیسای جامع نوتردام سایگون در ویتنام

تاریخچه کلیسای جامع نوتردام سایگون

کلیسای جامع نوتردام هوشی مین در بین سال های ۱۸۳۶ تا ۱۸۸۰ در زمان استعماری ویتنام توسط فرانسوی ها ساخته شده است. در سال ۱۹۵۹ واتیکان عنوان باسیلیکا را به کلیسای جامع نوتردام سایگون داد و از زمان ساخت این کلیسا تا به امروز همواره مورد توجه کاتولیک های شهر هوشی مین و همچنین یکی از پر طرفدارترین جاذبه‌ های شهر شناخته شده است. همان طور که می دانید نام قدیمی شهر هوشی مین، سایگون بوده است و به همین دلیل کلیسای نوتردام هوشی مین از طرف واتیکان رسماً به عنوان کلیسای اصلی سایگون نامیده شد، اما سال ها بعد این کلیسا از لحاظ نمای ظاهری و دکوراسیون داخلی یک اثر هنری ارزشمند شناخته شد و در سال ۱۹۶۲ به نام کلیسای جامع نوتردام سایگون شهرت یافت، این تغییر نام نیز به دستور ژان پاپ بیست و سوم انجام گرفت و تبدیل به مکانی مقدس و عبادتگاه جهت نیایش مسیحیان کاتولیک ویتنام شهرت یافت.

کلیسای جامع نوتردام سایگون در ویتنام

معماری کلیسای جامع نوتردام سایگون

در معماری این کلیسا از سبک احیای معماری رومی وار یا نئو رمانسک استفاده شده است؛ وجود دو برج ناقوس بسیار بزرگ، پنجره های شیشه ای و ‌رنگی پر نقش و نگار و همچنین نمای آجری سرخ رنگ نشانگر این معماری زیبا هستند. مطمئنا در هنگام نگاه اول مدهوش نمای آجری و متفاوت این بنا خواهید بود، این آجرها از شهر مارسی به ویتنام آورده شدند. دو برج بلند کلیسای نوتردام هوشی مین نیز ارتفاع ۵۸ متری دارند و در همان نگاه اول این برج ها خودنمایی می کنند. دو ناقوس بزرگ برج های کلیسای نوتردام هوشی مین نیز شامل شش زنگ برنزی است، حتی از فاصله‌ دور نیز می توانید این ناقوس ها را ببینید.

معماری کلیسای نوتردام هوشی با سبک نئورومانسک دارای قوس های مدور، دیوارهای ضخیم و طاق هایی است که به جای ستون‌ عمل می کنند و به همراه دالان های مزین در تمامی قسمت های کلیسا دیده می ‌شوند. فضای داخلی کلیسای جامع نوتردام سایگون هوشی مین نیز شامل یک سقف گنبدی شکل بلند با طاق های چوبی قوسی به رنگ قهوه ای تیره است. این طاق ها به صورت ضربدری روی سقف زده شده اند و به شکل ستون ادامه دارند.

کلیسای جامع نوتردام سایگون در ویتنام

تزئینات سفیدی نیز روی ستون های اصلی در فضای داخلی کلیسا وجود دارند. بنابراین وقتی وارد کلیسا شوید، در همان لحظه اول مجذوب سقف بلند و گنبدی شکل این بنا خواهید شد که با گچ بری های زیبا در اطراف ستون ها دل هر بیننده ای را می برند. در محل محراب نیز پنجره هایی با شیشه های ‌رنگی قوس دار وجود دارند و نور را به سمت مجسمه و تصاویر حضرت مسیح می تابانند. همیشه در فضای داخلی کلیسای جامع نوتردام سایگون سکوت حاکم است و همین امر برای بازدیدکنندگان و خریداران بلیط هواپیما این شهر تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

در فضای بیرونی کلیسای جامع نوتردام هوشی مین نیز یک تندیس ۴ متری با عظمت از مریم مقدس قرار دارد، البته این مجسمه در سال ۱۹۵۹ به این مجموعه اضافه شده است.

کلیسای جامع نوتردام سایگون در ویتنام

افسانه های زیادی در مورد این مجسمه در طول تاریخ گفته می شود که بر شهرت آن افزوده است؛ یکی از این افسانه ها در مورد خون گریستن این مجسمه بوده است که مردم از آن به عنوان معجزه یاد می کنند و همه ساله منتظر معجزه دیگری از این مجسمه هستند. 

سپس در سال ۲۰۱۷ نیز پروژه بازسازی گسترده این کلیسا شروع شد و در همین چند ماه اخیر به پایان رسیده است؛ در این بازسازی انواع کاشی کاری ها روی سقف، تعمیر ناقوس ها، تعویض پنجره های شیشه‌ ای شکسته شده، تعویض آجرهای صدمه دیده و چندین مورد دیگر انجام گرفت و تا زمانی که بازسازی ها تمام نشده بود هیچ توریستی اجازه بازدید از این جاذبه تاریخی را نداشت، فقط یک شنبه ها کاتولیک ها برای عبادت می توانستند به این کلیسا مراجعه کنند ولی بعد از اتمام بازسازی درهای این کلیسا به روی همگان باز شده است؛ علاوه بر بازدید این کلیسا بهتر است در محوطه سرسبز نیز قدم زده و پیاده روی کنید، به شدت بازدید از محوطه Notre Dame Cathedral of Saigon به همه گردشگران توصیه می شود.

نحوه دسترسی به کلیسای جامع نوتردام سایگون

برای بازدید از این کلیسا که در منطقه ۱ شهر هوشی مین واقع شده است می توانید از تاکسی های شهری استفاده کنید و به راحتی از هر نقطه شهر به این کلیسا بروید.

ساعت و هزینه بازدید از کلیسای جامع نوتردام سایگون

این کلیسا همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۸ شب به صورت یکسره برای بازدید باز است. روزهای یکشنبه نیز ساعت ۹:۳۰ صبح زمان عبادت در این کلیسا است. توجه داشته باشید که برای بازدید نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

جاذبه های دیدنی نزدیک به کلیسای جامع نوتردام سایگون

کاخ استقلال: ۴۰۰ متر

خانه اپرای سایگون: ۱ کیلومتر

موزه شهر هوشی مین: ۱.۲ کیلومتر

موزه یادگار جنگ: ۱.۴ کیلومتر

برج مالی بیتکس کو: ۱.۴ کیلومتر

موزه تاریخ ویتنام: ۱.۴ کیلومتر

رستوران های نزدیک به کلیسای جامع نوتردام سایگون

رستوران سکرت گاردن: ۷۵۰ متر

رستوران شری: ۷۵۰ متر
رستوران لانژ: ۸۵۰ متر

رستوران هوشی مین: ۹۰۰ متر

رستوران لای کانتونیس: ۹۵۰ متر

هتل های نزدیک به کلیسای جامع نوتردام سایگون

هاستل کوکو: ۱۵۰ متر

هاستل له لا: ۳۵۰ متر

هتل هوم 138: ۳۵۰ متر

هتل آسیایی: ۴۵۰ متر

هتل کورنر: ۵۰۰ متر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار