gardeshban.ir

در این مطلب قصد داریم روش تهیه پای یونانی را به شما عزیزان آموزش دهیم.
کد خبر: ۳۰۵۲۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه پای یونانی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پای یونانی

برگ اسفناج ۲۰۰ گرم
گوجه خشک روغنی ۱۷۵ گرم
پنیر سفید آمل (خرد شده)
تخم مرغ دو عدد
خمیر هزارلا ۱۲۵ گرم

طرز تهیه

در قدم اول برگ‌های اسفناج را داخل قابلمه بریزید و یک قاشق آب به آن‌ها اضافه کنید، شعله را روشن کرده و اجازه دهید تا اسفناج‌ها کمی نرم شوند.

سپس آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و داخل یک آب‌کش بریزید تا آب اضافی آن خارج شده و کمی خنک شود. حالا می‌توانید آن‌ها را خرد کرده و با گوجه خشک شده، پنیر و تخم مرغ به‌خوبی ترکیب کنید.

حالا به حساس‌ترین مرحله تهیه این غذای مدرن می‌رسیم. قبل از این‌که کار سخت را شروع کنیم، یک قالب مناسب برای پای در نظر بگیرید که در دسترس باشد. کاغذ روغنی به اندازه لازم برش دهید و آن را کاملا مرطوب کنید، سپس روی آن مقداری روغن بریزید و کاغذ را روی سطح کار باز کنید.

در ادامه خمیر هزارلا را به آرامی بازکنید و چهار عدد از آن را روی کاغذ روغنی بگذارید، روی خمیر‌ها را روغن مالی کنید و سپس لایه بعد را به همین ترتیب روی قبلی قرار دهید، این کار را تا پایان خمیر ادامه دهید.

قالب را نزدیک دست‌تان قرار دهید و خمیر را با گرفتن گوشه‌های کاغذ روغنی به کف قالب منتقل کنید، کمی خمیر را فشار دهید تا به قالب بچسبد و گودی داخل آن ایجاد شود. سپس مخلوط اسفناج و پنیر را در گودی خمیر هزارلا بریزید و آن را پر کنید. در آخر باید اطراف خمیر که بیرون از قالب مانده‌اند را روی مواد بیاورید و سطح را بپوشانید تا حالتی لقمه‌ای پیدا کند. کاغذ‌های اضافی را از اطراف قالب برش دهید تا در فر نسوزند و مزاحم نباشند.


بعد از سپری کردن مرحله نفس‌گیر قبل، حالا می‌توانید قالب را با خیال راحت به فری که از قبل با دمای ۱۶۰ درجه گرم شده، منتقل کنید. حدود ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا پای یونانی آماده شود.

هر زمان که سطح خمیر طلایی و ترد شد، باید آن را از فر خارج کنید. پای شما آماده است، می‌توانید آن را با سس‌های مختلف مثل سس لویی یا سس گوجه فرنگی یونانی مختلف سرو کنید یا آن را با سالاد‌های ساده و خوشمزه همراه کنید.


به‌طور کلی پای یونانی سالم و کم کالری است، اما شما می‌توانید به آن پنیر پارمسان و مقداری کره هم اضافه کنید.

اگر به گوجه خشک روغنی دسترسی ندارید، می‌توانید مقداری گوجه را در فر تست کنید.

در صورت تمایل بین لایه‌های خمیر هزارلا، نمک و فلفل بریزید تا خوش‌طعم شود.
شما می‌توانید برای تکمیل انرژی این غذا، سینه مرغ پخته و ریش ریش شده به آن اضافه کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار