gardeshban.ir

مونیخ، با جاذبه‌های شگفت‌انگیز خود در مرکز ایالت باواریا، سالانه میزبان گردشگران فراوانی از سراسر دنیا است. با این‌حال کمتر کسی به هنگام دیدار از مونیخ به سراغ جاذبه‌های پنهان این شهر می‌رود.
کد خبر: ۳۰۵۷۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

مجلل، سرزنده و پیشرفته؛ مونیخ شهری با فرصت‌های فراوان، مناظر حیرت‌انگیز و جاذبه‌های بی‌شمار است. می‌توان روزها را به کشف رازهای سربه‌مهر در مرکز ایالت باواریا اختصاص داد و از تمامی شگفتی‌های هیجان‌انگیز این شهر دیدن کرد.

خانه برنهایمر

خانه‌ برنهایمر (Bernheimer) به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی کالاهای لوکس برای خاندان سلطنتی در مونیخ پس از سال ۱۸۸۸، جواهری شگفت‌انگیز با معماری سبک باروک نوین محسوب می‌شود. این راز پنهان در شهر، ساختمانی است که از اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ به حال خود رها شد و بعدها به دست یک نیکوکار ثروتمند افتاد: دویچه بانک. امروزه این مجموعه‌ی مسکونی و تجاری در میدان اصلی شهر واقع شده و نمای بیرونی آن تصویری از مونیخ قدیم را روایت می‌کند؛ ترکیبی از تاریخ، ذوق و سلیقه و شکوه که ما را به دوران حکمرانی خاندان هابسبورگ می‌برد.

جاذبه های مونیخ

معادن زیرزمینی در موزه آلمان

موزه‌ی آلمان مکانی شگفت‌انگیز برای دیدار با برخی از نمایشگاه‌های خارق‌العاده در زمینه‌ی فناوری، تاریخ و هوانوردی است و یک رصدخانه‌ی رایگان هم دارد. با این‌حال، این تکه‌ی گم‌شده از پازل مونیخ در زیر زمین قرار گرفته است. در این گالری بزرگ به طول ۷۰۰ متر، قدیمی‌ترین موتورهای موجود در اروپا نگهداری می‌شود؛ به‌علاوه فناوری‌های معدن کاری از دوران قرون‌وسطی تا به امروز در اینجا به نمایش درآمده‌اند. موزه‌ی آلمان با ایجاد چند تغییر بزرگ در محوطه‌های معدن کاری، در سه سطح اقدام به نمایش عملیات حفاری کرده است؛ این موزه عملیات حفاری روباز تا شیوه‌های معدن کاری نوین برای استخراج سنگ‌آهن را در قالب یک بازدید به گردشگران نمایش می‌دهد.

جاذبه های مونیخ

فیش ویته در بازار ویکتوالین

بازار ویکتوالیِن یا ویکتوالین‌ مارکت (Viktualienmarkt) در قلب مونیخ، یک بازار سنتی ۲۰۰ ساله است که در آن محصولات فصلی در ۱۱۰ غرفه عرضه می‌شوند. فروشندگان در این بازار همه‌چیز، از گوشت و سبزی گرفته تا شیرینی و گل، می‌فروشند. جاذبه پنهان در این بازار بزرگ، فیش ویته (Fisch Witte) است. فیش ویته رستورانی کوچک اما جذاب است که ماهی‌های تازه‌ی رودخانه‌ی دانوب را سرو می‌کند. مشتریان می‌توانند غذاهای دریایی لذیذی مانند گربه‌ماهی، اردک‌ماهی و لای‌ماهی (tench) را به شیوه‌های مختلف، سوشی یا پخته، امتحان کنند.

جاذبه های مونیخ

جزیره گل رز

جزیره‌ رز (The Rose Island) به دستور حاکم باواریا، ماکسیمیلیان دوم، به‌عنوان یک اقامتگاه تابستانی ساخته شد و بعدها از سوی پسر وی، لودویگ دوم، مورد استفاده قرار گرفت. این جزیره یکی از بهترین جاذبه‌های پنهان در مونیخ است و سواحل حیرت‌انگیزی دارد. اقامتگاه موجود در کنار دریاچه‌ استارنبرگ (Starnberg) به‌تنهایی برای جذب شخصیت‌های مشهور قرن نوزدهم کافی بود؛ شهبانوی روسی، تزارینا ماریا الکساندروونا (Tsarina Maria Alexandrowna) و ریچارد واگنر، نوازنده‌ی آلمانی، از جمله افرادی بودند که از ایوان جنوبی این عمارت به کوه‌های آلپ خیره می‌شدند. به‌علاوه، اخیراً یک شگفتی دیگر هم از سوی باستان‌شناسان کشف شده است؛ در نزدیکی جزیره، ۴ متر زیر آب، مجموعه‌ای از خانه‌های ماقبل تاریخ پیدا شده که در عصر حجر محلی برای زندگی مردم بود.

جاذبه های مونیخ

سالن نمایش دریلایر

سالن نمایش دریلایر (Drehleier) پس از ۳۹ سال فعالیت در صنعت سرگرمی، مکانی معمولی برای صرف وقت در هنگام عصر نیست. شور و هیجان از تمام گوشه و کنار این سالن فوران می‌کند. حتی نام سالن (به معنی ساز موسیقی هاردی-گاردی) استعاره‌ای از احیای هنرهای سرگرمی فراموش‌شده است. در این مجموعه نمایش‌های موزیکال و کمدی همراه با رقص و آواز برگزار می‌شود، در حالی‌که رستوران آن با سرو خوراکی‌های منحصر به‌فرد به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که در حین تماشای نمایش‌های زنده، غده‌های چشایی خود را شگفت‌زده کنند.

جاذبه های مونیخ

چایخانه ژاپنی

چایخانه‌ی اوراسِنکه (Urasenke) هدیه‌ای به‌رسم دوستی و نشانه‌ای از اتحاد میان ژاپن و آلمان پس از جنگ جهانی دوم است که در سال ۱۹۷۲ از سوی دکتر سوشیتو سِن (Soshitsu Sen)، استاد اعظم مدرسه‌ی چای در توکیو، به دولت محلی باواریا هدیه داده شد. این چایخانه با پیروی از آموزه‌های مذهب بودا به‌منظور تفکر و مراقبه، راه را برای صرف نوشیدنی‌های آرامش‌بخش و موزون در محیطی آرام و خلوت هموار می‌کند. این چایخانه که تقریباً دور از دسترس است، در دومین آخر هفته‌ی هرماه درهای خود در باغ انگلیسی مونیخ را برای برگزاری یک مراسم صرف چای به روی عموم می‌گشاید.

جاذبه های مونیخ

موج‌ سواری در آیسباخ

بر روی تخته‌های موج‌سواری پریده و این ورزش را در رودخانه‌ی مصنوعی آیسباخ (Eisbach) به طول ۲ کیلومتر تجربه کنید. گردشگران از سال ۱۹۷۲ تا به امروز مشغول موج‌سواری بر روی این رودخانه در باغ انگلیسی مونیخ هستند. شناگران و موج‌سواران می‌توانند در تمام طول تابستان به تفریح در این رودخانه بپردازند. به‌علاوه مسابقات فراوانی در این آب‌ها برگزار می‌شود و موج‌سواران در زمستانِ باواریا به نمایش هنرهای خود در میان توده‌های برف می‌پردازند؛ با این‌حال نباید پوشیدن مایوی ضدآب را فراموش کرد.

جاذبه های مونیخ

مسابقه شوالیه‌ ها

اطراف دروازه‌های قلعه‌ی کالتنبرگ (Kaltenberg) میزبان مراسمی سالانه با حضور جادوگران، تردستان، شعبده بازان، رقصنده‌ها و ستارگان قرون‌ وسطی، یعنی شوالیه‌های قهرمان، است. شرکت‌کنندگان از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای نمایش مهارت‌های خود در مبارزه راهی این تورنمنت می‌شوند. این فستیوال با حال و هوای پرشور خود، هرساله در خلال دومین و سومین آخر هفته‌ی ماه جولای در حصار دیوارهای قلعه برگزار شده و بازدیدکنندگان را به دنیای باستانی باواریا می‌برد.

جاذبه های مونیخ

هیجان در پارک بلومبرگ

پارک تفریحی بلومبرگ (Blomberg) با مناظر حیرت‌انگیز خود بر فراز مونیخ، مجموعه‌ای کامل برای معتادان آدرنالین و ماجراجویانی است که به دنبال فاصله گرفتن از مناطق شناخته‌ شده‌ی شهری هستند. این پارک علاوه بر پیست مدور سورتمه‌سواری برای فصل تابستان، یک ترن هوایی موسوم به بلومبرگ بلیتز (Blomberg-Blitz) و همچنین یک بانجی ترامپولین، دارای پیست‌های اتومبیل‌رانی و تفریحات آبی است. با بارش برف در فصل زمستان در آلمان، دامنه‌های اطراف به محلی مناسب برای اسکی‌بازی و سورتمه‌سواری تبدیل می‌شود.

جاذبه های مونیخ


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار