gardeshban.ir

دانشمندان انگلیسی عجیب‌ترین علامت ابتلا به کووید ۱۹ را کشف کردند.
کد خبر: ۳۰۶۱۹
تاریخ انتشار : جمعه ۰۷ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 07
گردشبان (gardeshban.ir) :

سازمان جهانی بهداشت علائم شایع ابتلا به ویروس کرونا را تب، سرفه خشک، بثورات پوستی، اسهال و از دست دادن حس بویایی و چشایی اعلام کرده است. با این حال، دانشمندان در تحقیقات خود به طور پیوسته علائم جدیدی را به این لیست می‌افزایند. دلیل توجه محققان به علائم کرونا در این نکته نهفته است که به دلیل نبود واکسن موثر برای مقابله با ویروس کرونا، شناسایی سریع افراد مبتلا و قرنطینه کردن آن‌ها در کنترل شیوع کووید ۱۹ در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دانشمندان انگلیسی به تازگی یکی از عجیب‌ترین علائم ابتلا به ویروس کرونا را کشف کرده اند. محققان می‌گویند از دست دادن حس بویایی و چشایی یکی از رایج‌ترین علائم کرونا است. همین امر باعث انحراف درک مزه مواد غذایی می‌شود.

متخصصان می‌گویند در عجیب‌ترین مورد، افراد مبتلا به کرونا زمانی که گوشت مصرف می‌کنند احساس مزه بنزین می‌کنند. این امر به دلیل از دست دادن حس چشایی و انحراف در درک مزه واقعی مواد غذایی است.

این مورد یکی از عجیب‌ترین مواردی است که دانشمندان در علائم کرونا تاکنون با آن مواجه شده اند. متخصصان به مردم توصیه می‌کنند حتما نسبت به مشاهده علائم کرونا حساسیت داشته باشند و در صورت داشتن این علائم تست کووید ۱۹ بدهند. یک فرد مبتلا به کرونا می‌تواند ۴۳۰ نفر را آلوده کند. از این رو، شناسایی بیماران و قرنطینه کردن آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار