gardeshban.ir

صدور تعدادی قبض میلیونی در برخی روستا‌های شهرستان تربت جام تعجب مشترکان و مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۳۰۶۳۹
تاریخ انتشار : شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 08
گردشبان (gardeshban.ir) :

صدور تعدادی قبض میلیونی در برخی روستا‌های شهرستان تربت جام تعجب مشترکان و مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.

قبض‌های چند میلیون تومانی در برخی روستا‌های تربت جام سبب گلایه این شهروندان شده است؛ این قبوض بعضا تا هشت و نیم میلیون تومان نیز عنوان شده است.

ماجرای قبوض میلیونی آب در روستا‌های تربت جام چیست؟ +عکس

عبدالکریم شهرکی؛ عضو شورای اسلامی شهر سمیع‌آباد تربت جام در این باره می‌گوید: اخیراً قبض‌های سرسام‌آور آب در شهر سمیع‌آباد و بخش پایین جام به شدت سبب نارضایتی مردم شده و با مراجعات مکرر مشترکین به اداره آب و فاضلاب شهری متاسفانه هیچکس جوابگو نیست تنها جوابی که به مشترکین دادند گفتند برایتان قسطی می‌کنیم؛ قبض‌های مشترکینی که شاکی هستند از ۵۰۰ هزار تومان شروع شده تا ۸ میلیون و پانصد هزار تومان است.

حامد کبودانی؛ رابط نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی در بخش بوژگان این شهرستان نیز از مبلغ بالای قبض‌های آب در شهر‌های نیلشهر و احمدآباد صولت و به ویژه در روستا‌های تابعه بخش بوژگان گلایه دارد و می‌گوید: این قبوض سبب نارضایتی مردم شده و کسی پاسخگو نیست و تنها جوابی که به مشترکین دادند گفتند برایتان قسطی می‌کنیم.

مشترکین معترض به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان تربت جام در این رابطه به خبرنگار ما گفت: مشترکینی که به قبوض خود اعتراض دارند و فکر می‌کنند اشتباهی رخ داده است یا باید به دفاتر پیشخوان دولت یا امور مشترکین اداره آب و فاضلاب شهرستان مراجعه نمایند تا به اعتراض آن‌ها رسیدگی شود.

محسن عبداللهی افزود: برای هر قبضی با هر مبلغی که صادر می‌شود چندین احتمال وجود دارد که برای بررسی آن حتما باید مشترک اعتراض خود را ثبت نماید تا روال آن انجام شود.

وی ادامه داد: در مرحله اول احتمال دارد کنتورخوان ما اشتباه کرده باشد که شماره قبض و کنتور را باید مطابقت دهیم، در مرحله دوم احتمال خرابی کنتور وجود دارد که کنتور در محل تست و در صورت خرابی تعویض می‌شود و قبض برای اصلاح به کمیته برگشت از خروج ارسال می‌شود.

عبداللهی ادامه داد: در صورتی که کنتور سالم باشد و قرائت کنتور نیز درست انجام شده باشد احتمال نشتی و ترکیدگی لوله نیز وجود دارد که برای تست آن می‌توان در بازه‌ای که آب مصرف نمی‌شود شماره کنتور را ثبت و بعد از چند ساعت شماره کنتور را بازدید و در صورتی که کنتور کار کرده و عددش تغییر کرده بود لوله‌های آب دچار نشتی یا ترکیدگی است.

وی افزود: در صورتی که قرائت کنتور اشتباه ثبت شده باشد یا کنتور خراب بوده و یا لوله‌ها دچار نشتی و ترکیدگی شده باشد قبض اصلاح می‌شود، اما در صورتی که این موارد رخ نداده باشد قبض باید پرداخت شود.

عبدالهی ادامه داد: مشترک استنباطش این است که اگر لوله نشتی داشت یا ترکیده باید مشخص شود که گاهی مشخص نمی‌شود و آب به چاه می‌ریزد و دیواره‌های چاه را خراب می‌کند و حتی سبب تخریب چاه و خانه می‌شود و مورد داشتیم که منجر به ریزش و فوت مشترک شده است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب تربت‌جام گفت: در صورتی که لوله ترکیده باشد اداره آب با اخذ تعهد از مشترک و فقط برای یک بار و با توجه به مبلغ قبض‌های قبلی مبلغ قبض را اصلاح خواهد کرد، اما برخی مشترکینی که به مبلغ قبض خود اعتراض دارند چندین نوبت است که مبلغ قبض خود را پرداخت نکرده‌اند و مبلغ قبض برایشان سنگین است و لازم به ذکر است که ارائه خدمات اداره آب و فاضلاب منوط به پرداخت قبض توسط مشترکین است.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار