gardeshban.ir

دکتر مردانی سیستم ایمنی زنان و مردان را در برابر ابتلا به کرونا متفاوت دانست و گفت: مرگ و میر بر اثر کرونا در مردان نسبت به زنان بیشتر بوده است.
کد خبر: ۳۰۷۲۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
گفتگویی اختصاصی با دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته علمی کرونا انجام داده و سؤالاتی در خصوص تأثیر واکسن کرونا بر افراد چاق، ورزش هایی برای تقویت افراد مبتلا و علت مرگ و میر بیشتر مردان به کرونا مطرح کرده است که پاسخ آن را در زیر می خوانید؛

هشدار به چاق ها؛ اثر کم واکسن کرونا روی آن ها

دکتر مردانی در خصوص میزان اثرگذاری واکسن کرونا بر روی افراد چاق گفت: به نظر میرسد بدن افراد چاق کمتر از افراد عادی نسبت به واکسن کرونا پاسخ مثبت بدهد. همچنین طبق گزارشات، دیده شده که اثر واکسن هپاتیت B نیز در افراد چاق کمتر بوده است.

وی افزود: متأسفانه افراد چاق در صورت ابتلا به کرونا هم شکل وخیم تر را می گیرند، بنابراین داشتن رژیم غذایی مناسب و پرهیز از اضافه و وزن چاقی یکی از راه های پیشگیری از کرونا است.

آیا میزان ابتلا و مرگ بر اثر کرونا در مردان بیشتر از زنان است؟

او در رابطه با  تأثیر ویروس کرونا بر سیستم ایمنی زنان و مردان هم خاطرنشان کرد: اثر ویروس کرونا بر زن و مرد متفاوت عمل می کند، در واقع تفاوت ژنتیکی بین آقایان و خانم ها وجود دارد که باعث ابتلای بیشتر مردان به کرونا  می شود و حتی افزایش مرگ و میر بر اثر کرونا در مردان نسبت به زنان دیده شده است.

تأثیر مثبت ورزش های هوازی بر تقویت ریه های کرونایی ها

مردانی ورزش های هوازی ریوی برای بهبود اکسیژناسیون و تقویت ریه افراد مبتلا به کرونا را مفید دانست و گفت: حتی موقعیت ها و حرکاتی که در تصاویر و فیلم ها آموزش داده می شود برای بهبود مبتلایان به کرونا می تواند کمک کننده باشد و زودتر بهبود می یابند.

وی توصیه ای هم برای افراد سالم داشت: افراد سالم می توانند برای پیشگیری از بیماری و تقویت ریه هایشان  نفس عمیق بشکند. همچنین نرمش و ورزش های صبحگاهی نیز به منظور تقویت ریه بسیار خوب است.

ماسک را زیر بینی نزنید، کرونا می گیرید!

عضو کمیته علمی کرونا به بهداشت نیوز در خصوص زدن صحیح ماسک هم به بهداشت نیوز گفت: زدن ماسک زیر بینی بسیار خطرناک است و برای عدم ابتلا و انتقال ویروس کرونا توصیه می شود درصورت استفاده از ماسک، حتما آن را روی بینی قرار دهید طوری که دهان و بینی کاملا پوشانده شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار