gardeshban.ir

موزه شکلات بارسلونا (به انگلیسی: Museu de la Xocolata) همان‌گونه که از نام آن نیز پیداست، به یکی از تاثیرگذارترین و لذیذترین ابداعات بشر اختصاص دارد: شکلات کاکائویی؛ خوراکی لذیذی که بیش از ۶ قرن از پیدایش آن می گذرد، اما کماکان در سبد خرید هر خانواده‌ای یافت می‌گردد و جزء جدانشدنی رژیم غذایی هر فردی، از خردسال گرفته تا کهنسال، به حساب می‌آید.
کد خبر: ۳۰۷۲۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
حال این شیرینی خوشمزه و انرژی زا که از کودکی میهمان دوست داشتنی جیب های ما بوده، قرار است برای یک بار هم که شده در ضیافتی آغشته به رایحه دل انگیز و معطر کاکائو، میزبان ما باشد. 

در این ضیافت ویژه که شرط شرکت در آن خرید بلیط هواپیما بارسلونا است، نخست به سفری جذاب و تاریخی به دل آمریکای جنوبی، مکانی که به اعتقاد بسیاری خاستگاه شکلات کاکائویی است، خواهید رفت و سپس رهسپار اروپا، جایی که شکلات در آن به شهرتی جهانی رسید، خواهید شد.

چرا بازدید از موزه شکلات بارسلونا پیشنهاد می گردد؟

• تاریخچه جامعی از چگونگی پیدایش و توسعه شکلات را به بازدیدکنندگان ارائه می کند.

• مجموعه ارزشمندی از تندیس های شکلاتی جذابی که به شکلی هنری و خلاقانه طراحی شده اند، را به بازدیدکنندگان عرضه می دارد.

• از بخش های ویژه و متنوعی نظیر محوطه سرگرمی - آموزشی کودکان و بخش پخش محتوای چندرسانه ای در زمینه تولید شکلات تشکیل شده است.

معرفی موزه شکلات بارسلونا+عکس

تاریخچه موزه شکلات بارسلونا

ایده بازگشایی و تاسیس موزه شکلات بارسلونا نخستین بار در سال ۲۰۰۰ مطرح شد. در این سال اعضای اتحادیه شیرینی فروشان بارسلونا تصمیم گرفتند با تاسیس مکانی از ارزش و اهمیت این شیرینی لذیذ که جزء تاثیرگذارترین دستاوردهای بشر به حساب می آید، قدردانی کرده و با ترسیم نمودار جامعی از چگونگی تکامل شکلات در قرون گذشته، مردم دنیا را با تاریخچه شیرین و نحوه جهانی شدن این شیرینی کاکائویی آشنا کنند. اتحادیه برای انجام این کار، بنایی باستانی را در مرکز تجاری شهر کهن آرتسیان خریداری و پس از بازسازی و نوآرایی، آن به چیزی که امروزه از آن به عنوان موزه شکلات بارسلونا یاد می شود، مبدل کرد.

تجربه بازدید از موزه شکلات بارسلونا

در نخستین بخش موزه که به بخش تاریخی آن اختصاص دارد، شرح جامعی از خاستگاه جغرافیایی و تاریخی کاکائو و طریقه تهیه و مصرف آن توسط تمدن آزتک ها برای شما بازگو خواهد شد. سپس گسترش مصرف شکلات در ادوار مختلف برای شما بیان خواهد شد. 

در آخر خواهید دانست که چطور کشورهای اروپایی دستورالعمل آزتک ها را برای تناسب با ذائقه خود دگرگون ساختند و چگونه شکلات در اشعار، نگاره ها، تشریفات اجتماعی و تبلیغات تجاری استفاده شد تا به شکل امروزی خود، کالایی محبوب و مشهور مبدل گردید. پس از بازدید از بخش آموزشی و تاریخی موزه شکلات بارسلونا، وارد بخش اصلی این موزه که به نمایش تندیس های شکلاتی اختصاص دارد، خواهید شد. 

در این بخش، طیف وسیعی از تندیس های شکلاتی، از مجسمه های شخصیت های کارتونی نظیر تن تن و استریکس گرفته تا بناهای باستانی و شگفت انگیزی که به شکلی هنری و ظریف طراحی شده اند، در معرض بازدید قرار داده شده است. در بخش نهایی موزه شکلات بارسلونا به مکانی که به تهیه شکلات اختصاص دارد، خواهید رفت و از نزدیک شاهد فرآیند ساخت شکلات و کار دستگاه ها و تجهیزاتی که در این امر مشارکت دارند، خواهید بود.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه شکلات بارسلونا چقدر است؟

از آنجایی که موزه شکلات بارسلونا مکان چندان بزرگی نیست، یک ساعت زمان برای بازدید از آن کفایت می کند. ناگفته نماند که برای تجربه شیرین بازدید از این موزه دیدنی باید اندک هزینه ای را در بدو ورود بپردازید. این هزینه برای کودکان زیر ۷ سال و دارندگان کارت بی.سی.ان رایگان است. پس اگر با خرید بلیط هواپیما خارجی به بارسلونا سفر کردید، از این موزه هم بازدید کنید.

معرفی موزه شکلات بارسلونا+عکس

فصل مناسب برای بازدید از موزه شکلات بارسلونا چه زمانی است؟

موزه شکلات بارسلونا مکانی سرپوشیده است و آب و هوا تاثیر چندانی در تجربه بازدید از آن نخواهد داشت. بنابراین با خیالی آسوده و در هر زمانی از سال قادر خواهید بود از این مکان دیدن کنید.

چگونه به موزه شکلات بارسلونا برویم؟

ارزانترین و ساده‌ترین روش دسترسی به موزه شکلات بارسلونا، استفاده از قطارهای پرسرعت زیرزمینی این شهر است. کافی است به نزدیک ترین ایستگاه مترو در اطراف خود مراجعه کنید و در یکی از ایستگاه های جائومه: ال.فور (Jaume L۴) و آرک دی تریوم: ال.وان (Arc de Triom L۱) از واگن قطار پیاده و از ایستگاه مترو خارج شوید. موزه شکلات بارسلونا را در چند متری خود خواهید یافت. چنانچه قصد داشتید با اتوبوس به این مکان دست یابید، باید در یکی از ایستگاه های ۱۴، ۳۹ و ۵۱ توقف کنید.

در نزدیکی موزه شکلات بارسلونا از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک دلا سیتادلا بارسلونا: ۱۹۰ متر

قلعه سه اژدها بارسلونا: ۲۸۰ متر

کلیسای سانتا ماریا دل مار: ۴۰۰ متر

طاق پیروزی بارسلون: ۵۰۰ متر

کلیسای جامع بارسلونا: ۷۵۰ متر

کاخ موسیقی کاتالان: ۸۰۰ متر

ساختمان کازا بالیو بارسلونا: ۱٫۹ کیلومتر

کلیسای لاساگرادا فامیلیا: ۲٫۲ کیلومتر

ساختمان کازا میلا بارسلونا: ۲٫۳ کیلومتر

معرفی موزه شکلات بارسلونا+عکس

چه هتل هایی در نزدیکی موزه شکلات بارسلونا برای بازدید وجود دارد؟

کی پلاس کی هتل پیکاسو: ۲۸۰ متر

هتل ان اچ کالکشن بارسلونا: ۷۵۰ متر

هتل کازا بونای: ۱٫۲ کیلومتر

هتل اچ تن مارینا بارسلونا: ۱٫۳ کیلومتر

هتل یوروپارک: ۱٫۵ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه شکلات بارسلونا هستند؟

رستوران تانتارانتانا: ۳۲ متر

رستوران بار سلتا پولپریا: ۶۲ متر

رستوران آرجنتی ال فورو: ۷۲ متر

رستوران سابور د باریو: ۱۲۰ متر

رستوران ماسکیتو: ۲۰۰ متر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار