gardeshban.ir

خشایار نیکزادفرد از احداث مرکز اقامتی و مجتمع بین راهی در نزدیکی مزار شهیدسردار سلیمانی خبر داد و گفت: در مرزهای کشور دفاتر اطلاع رسانی گردشگری ایجاد می شود.
کد خبر: ۳۰۷۵۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
خشایار نیکزادفرد مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی گفت: قرار بود هزار مجتمع خدمات بین راهی از سال ۸۷ در کشور ساخته شود که تا کنون ۵۵۰ مجتمع ساخته شد از این تعداد ۳۵۰ مجتمع تکمیل شده و ۲۵۰ مجتمع نیز نصفه کاره است. چون یا سازمان مدیریت و برنامه پول آنها را نداده یا پیمانکار رغبت لازم را نداشته و یا اینکه مکان یابی مناسبی نشده‌اند و اداره‌ای مانند آب یا برق امکانات لازم را برای آن، تأمین نکرده‌اند.

وی افزود: ما برای این مجتمع‌های بین راهی و بهداشتی مشاور گرفتیم تا وضعیت ساختمان‌ها را بررسی کند. گزارش آن را به اداره‌های کل میراث فرهنگی استان‌ها اعلام کردیم و گفتیم چه تعداد تکمیل است و تحویل بگیرید و یا چه تعداد را می‌توانند تحویل بدهند و آب و برق آن را تأمین کنند و یا آیا زمین‌ها معارض دارند یا نه. پس از آن این سرویس‌ها را به مناقصه گذاشتیم. تعدادی از این مجتمع‌ها باقی مانده که هنوز سرمایه گذاری نکردیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی با بیان اینکه این مجتمع‌ها تنها در دو استان ساخته نشده بود، گفت: وزارت میراث فرهنگی نباید از این مجتمع‌ها اجاره بگیرد همه آنها نمازخانه و سرویس بهداشتی و فروشگاه دارند و باید بتوانند خودشان درآمد داشته باشند. یک شرکت نیز اعلام آمادگی کرده پمپ بنزین پرتابل کنار مجتمع‌های بین راهی ما احداث کند که برای نمونه در محور سمنان ساخته خواهد شد تا به جذابیت‌های این مجتمع‌های بین راهی اضافه کند.

نیکزادفر گفت: در نزدیکی مزار شهید سردار سلیمانی قرار است یک مجتمع رفاهی و بهداشتی ساخته شود. نیاز به چنین مجتمعی توسط وزیر میراث فرهنگی به ما اعلام شد همچنین در صورتی که به ما زمین داده شود یک اقامتگاه نیز در آنجا خواهیم ساخت. این موضوع را به استاندار و امام جمعه اعلام کرده‌ایم تا به صورت عام المنفعه از آن استفاده شود.

وی در ادامه گفت: دفاتر اطلاع رسانی گردشگری در سطح داخلی کشور و مبادی ورودی و خروجی ایجاد خواهیم کرد اکنون این دفاتر در مبادی مرزی از جمله آستارا راه اندازی شده‌اند. طی مکاتباتی که با فرودگاه امام خمینی داشتیم غرفه‌ای نیز در فرودگاه در دست ساخت است. منتها باید دستورالعمل آن داده شود تا این دفاتر را به بخش خصوصی واگذار کنیم. اکنون دفاتر غیرمجازی زیادی در استانی مانند مازندران وجود دارد که بابت اجاره آنها مبالغ زیادی نیز جا به جا می‌شود. اعلام نیاز به این دفاتر زمانی بود که سفیر عمان به وزیر میراث فرهنگی گلایه کرده بود که عده‌ای سر مسافران عمانی کلاه می‌گذارند. معاونت گردشگری پیگیری کرد و به این نتیجه رسید که در فرودگاه عده‌ای، به عنوان راننده، مسافران را با مبالغ بالا جا به جا می‌کنند به همین دلیل در فرودگاه باید دفتر اطلاع رسانی ایجاد می‌شد. در گمرگ هم جا گرفتیم.

نیکزادفر از امضای تفاهمنامه‌ای با شبکه نسیم برای ساخت ۱۰۰ قیمت مستند جاذبه‌های گردشگری ایران خبر داد و گفت: بخشی از هزینه ساخت این مجموعه تلویزیونی را می‌پردازیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار