gardeshban.ir

دولت چین دومین واکسن ساخته شده در این کشور را مورد تایید قرار داد و اجازه استفاده اضطراری آن را صادر کرد.
کد خبر: ۳۰۷۶۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
مقامات چینی با تایید واکسن کرونای شرکت داروسازی «سینوواک بیوتیک» این کشور اعلام کردند این واکسن در مواقع بسیار ضروری و اورژانسی می‌تواند برای واکسیناسیون گروه‌های پرخطر مانند پرسنل کادر درمان که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند مورد استفاده قرار گیرد.

بر این اساس، از ۷ واکسن کرونایی که هم اینک در مرحله آخر تست انسانی قرار دارند، ۴ واکسن در چین در حال توسعه است. از ماه ژوئیه دولت چین در حال واکسیناسیون گروه‌های پرخطر مانند کادر درمانی در مقابل این ویروس است. همچنین مقامات بهداشتی پکن می‌توانند دستور اضطراری برای واکسیناسیون عمومی مردم در فصل‌های پاییز و زمستان را با این واکسن بدهند.

پیش‌تر رسانه‌های چینی در ماه ژوئن اعلام کرده بودند از ۴ واکسنی که این کشور در حال توسعه آن است، دولت ۲ واکسن را برای استفاده در مواقع ضروری تایید کرده است. با این حال، آن زمان نام واکسن مورد نظر منتشر نشده بود.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد تاکنون دولت چین اطلاعات بسیار کمی درباره دو واکسن مورد تایید خود منتشر کرده است. پیش‌تر یکی از شرکت‌های تابع شرکت داروسازی سینوفارم، غول داروسازی دولتی چین مدعی شده بود تا انتهای سال جاری میلادی واکسن کرونا را به بازار عرضه خواهد کرد. با این حال، هر چهار واکسن چینی‌ها در مرحله سوم آزمایش انسانی قرار دارد و تاکنون سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و داروی آمریکا با توجه به معیار‌های سختگیرانه‌ای که دارند این واکسن‌ها را مورد تایید قرار نداده اند.

هم اینک غول‌های بزرگ داروسازی جهان در حال توسعه واکسن کرونا هستند و بیش از ۲۵ واکسن مرحله آزمایش انسانی خود را طی می‌کنند و ۱۵۰ واکسن دیگر نیز در حال تکمیل فرآیند آزمایش خود هستند. از این میان، تنها ۷ واکسن در مرحله آخر آزمایش انسانی قرار دارد و برآورد می‌شود اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه شود. پیش‌تر روسیه بدون انجام آخرین مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونا اقدام به ثبت این واکسن کرد. با این حال، مقامات سازمان جهانی بهداشت از تایید رسمی این واکسن خودداری کردند.

تاکنون بیش از ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۸۵۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند. سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد مردم باید تا زمان کشف واکسن موثر برای مقابله با ویروس کرونا، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و در جامعه از ماسک استفاده کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار