gardeshban.ir

موزه لوور ابوظبی که به دنبال جلب توجه تمام دنیا بود تا جهانی بدون مرز را به نمایش بگذارد.
کد خبر: ۳۰۷۶۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
به لطف سرمایه های ارزشمند و ثروت بی پایان امارات در دستیابی به این امر موفق شد و حالا با پیوندی قوی میان گذشته و آینده، دنیایی از تمدن و هنر را ساخته تا مفهوم انسان بودن را در قالب هنر به جهانیان نشان دهد. 

این موزه جهانی داستان های ابتکار و خلاقیت انسان ها را که از تمام مرزهای فرهنگی زمانی و مکانی فراتر می رود و باعث اتحاد بین الملل می شود، بازگو می کند. موزه لوور ابوظبی با سرمایه گذاری و همکاری بین فرانسه و کشور امارات در شهر ابوظبی پایتخت این کشور ساخته شده است. اگر با خرید بلیط هواپیما به ابوظبی سفر کردید، بازدید از موزه لوور این شهر را از دست ندهید.

چرا بازدید از موزه لوور ابوظبی پیشنهاد می شود؟

• موزه لوور ابوظبی اولین موزه جهانی عربی است.

• معماری بسیار جذابی دارد، قدم زنی زیر گنبد اصلی آن تجربه بی نظیری است.

• هیچ جایی در دنیا شبیه به موزه لوور ابوظبی وجود ندارد.

• در موزه لوور ابوظبی بخشی برای عضو خردسال خانواده ها نیز در نظر گرفته شده تا کودکان ۶ تا ۱۲ ساله نیز سرگرم شوند.

• بیش از ۶۰۰ اثر هنری در ۱۲ موضوع مختلف در موزه لوور ابوظبی به نمایش گذاشته شده است.

• منتقدان این ساختمان را اثری مسحورکننده توصیف کرده اند.

چرا بازدید از موزه لوور ابوظبی پیشنهاد می شود؟/عکس

تاریخچه موزه لوور ابوظبی

شالوده اصلی ساخت این موزه به مشارکت بین ۲ فرهنگ بر می گردد؛ مشارکتی که به معماری خیره کننده ای ختم شد و طرحی فرانسوی را با میراث عربی آمیخته است. در سال ۲۰۰۷ بین ۲ دولت فرانسه و امارات متحده توافقی برای ساخت موزه لوور جدید امضا شد و مدیریت پروژه به یک شرکت مهندسی انگلیسی محول شد. سال ها برنامه ریزی، صرف میلیاردها دلار هزینه و هدفی جهانی نتیجه کار را بی نظیر ساخت تا دنیا با لوور کاملا جدید و مستقلی از موزه لوور فرانسه آشنا شود و بر خلاف بقیه موزه ها خود را محدود به مرزو بوم های یک کشور نکند.

معماری موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی در واقع اوج خلاقیت های معماری را به شما نشان می دهد، گنبد مشبکی سقف موزه، داخل موزه را با نور طبیعی روشن می کند. معماری موزه اثر معمار معروف فرانسوی است که کارهای خلاقانه ای در زمینه معماری انجام داده است. 

این گنبد توری نقره ای شباهت زیادی به برگ های در هم پیچیده درخت نخل دارد و از سقف خانه های عربی قدیمی الهام گرفته شده است. با این که این گنبد بسیار سبک به نظر می رسد ولی وزنی معادل ۷۵۰۰ تن دارد یعنی به اندازه برج ایفل! بد نیست بدانید که در ساختار این گنبد از ۷۸۵۰ ستاره با اندازه ها و زاویه های متنوع استفاده شده که در ۸ لایه مختلف به هم تنیده شده اند و هنگام تابش نور خورشید، بارانی از نور در زیر آن به وجود می آید که قدم زدن در آنجا را رویایی می کند.

این موزه از ۵۵ سالن مجزا ساخته شده که ۲۳ سالنش به گالری های مختلف اختصاص یافته اند، ضمنا هیچ یک از سالن ها عین هم نیستند. وسعت این موزه ۲۴ هزار مترمربع است که بزرگ ترین موزه هنری در شبه جزیره عربستان به شمار می رود. 

این موزه کاملا در احاطه آب است؛ در کل می توان گفت به صورت جزیره ای در داخل یک جزیره دیگر ساخته شده و برای آن ۲ ورودی مشرف به خشکی و دریا در نظر گرفته شده است، نمای بیرونی موزه نیز رو به دریاست که خلاقیت معماری را به نمایش گذاشته است.

در موزه لوور ابوظبی از چه چیزهایی می توان بادید کرد؟

موزه کودکان

این بخش در واقع به عنوان مرکز آموزش در نظر گرفته شده و کارگاه ها و نمایشگاه هایی مختص خانواده ها برگزار می شود. هدف این بخش آموزش ایده ها و تکنیک های هنری به کودکان و الهام بخشی به ذهن آن هاست. این بخش برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال مناسب است.

چرا بازدید از موزه لوور ابوظبی پیشنهاد می شود؟/عکس

گالری بزرگراه

گالری بزرگراه تنها گالری هنری بزرگراه در نوع خود در کل دنیا نظیر ندارد چون راهنمای صوتی پیچیده ای دارد. بعد از اینکه در سال ۲۰۱۸ جوایز زیادی نصیب گالری بزرگراه شد، در نسخه دوم این پروژه ۱۰ اثر جدیدی از موزه لوور ابوظبی در بیلبوردهایی به ارتفاع ۱۰ متر و ۳ مجسمه بزرگ در جاده دبی به ابوظبی به نمایش درآمدند. یعنی هر وقت خودرویی نزدیکشان می شود، این آثار جان می گیرند و به مدت ۳۰ ثانیه راهنمایی صوتی از بلندگوهای خودرو پخش می شود.

سرگرمی هایی برای کودکان

معمولا آخر هفته ها در این موزه برنامه هایی برای خانواده ها و کودکان در نظر گرفته شده است. مثل کارگاه های خلاقیت، کلاس نقاشی و کلاس قصه گویی. حتی در کارگاه ماسک سازی نیز می توانند با اجسام سه بعدی برای خود ماسک بسازند یا به همراه دیگر اعضای خانواده با الهام گیری از معماری ژان نوول، شاهکارهای مختص به خود را بسازند.

گالری های موزه

همانطور که گفته شد، گالری های موزه لوور ابوظبی داستان بشریت را در ۱۲ باب مختلف بیان می کنند؛ از آثار تصنعی ماقبل تاریخ گرفته تا آثار هنری معاصر. در این گالری ها بازدیدکننده ها انسانیت را از بعدهای دیگر نظاره گر خواهند بود.

دیگر امکانات موزه

در حین بازدید از موزه لوور ابوظبی می توان ساعتی را در کافه موزه استراحت کرد و نوشیدنی ها و خوراکی های بومی و بین المللی را با بهترین طعمشان میل کرد. اینترنت رایگان، خدمات پارکینگ، صندوق امانت، دستگاه خودپرداز، خدماتی برای معلولین، اتاق استراحت، اتاق نماز، اتاق کمک های اولیه نیز از دیگر امکانات موزه لوور ابوظبی هستند. گفتنی است که این موزه هر سال نمایشگاهی را با همکاری شرکای فرانسوی خود برپا می کنند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از موزه لوور ابوظبی چه قدر است؟

با خرید اینترنتی یا حضوری بلیط ورودی موزه لوور می توان به قسمت های مختلف موزه از جمله گالری ها، موزه کودکان، قسمت های عمومی و غرفه های نمایشی دسترسی داشت. البته تخفیف هایی نیز برای دانش آموزان و دانشجویان امارات و همچنین گروه سنی ۱۳ تا ۲۲ سال در نظر گرفته شده است و ضمنا گروه سنی زیر ۱۳ سال، روزنامه‌نگاران و اعضای کلوب هنری موزه لوور می توانند به صورت رایگان از این موزه دیدن کنند. مدت زمان بازدید از موزه بستگی به اهداف بازدید هر گردشگری دارد؛ معمولا بازدید به همراه خانواده و کودکان زمان بیش تری می طلبد ولی در بقیه موارد باید ۲ ساعتی را برای بازدید از موزه در نظر داشت.

فصل مناسب برای بازدید از موزه لوور ابوظبی چه زمانی است؟

آب و هوای شهر ابو ظبی تاثیر زیادی در جذب گردشگر دارد. باید بازه ای را برای سفر به این شهر انتخاب کرد که از هوای گرم و سوزان و رطوبت زیادش دور ماند. در کل ماه های بهاری و اواخر اسفند فرصت خوبی برای سفر به این شهر و بازدید از موزه است. علاوه بر این از اواخر شهریور تا اوایل آبان ماه قیمت هتل ها و شلوغی جمعیت کم تر می شود و شهر نیز آب و هوای قابل تحملی دارد.

چرا بازدید از موزه لوور ابوظبی پیشنهاد می شود؟/عکس

چگونه به موزه لوور ابوظبی برویم؟

نزدیک ترین ایستگاه به این موزه ایستگاه موزه لوور ابو ظبی است که اگر سوار اتوبوس های خط ۹۴ شوید، شما را به جزیره سعدیات و ایستگاه مورد نظرتان می رسانند. کسانی که با خودروی شخصی به سمت موزه راه افتاده باشند می توانند از طریق جاده E11 ابوظبی – ابوظبی به سمت بزرگراه شیخ خلیفه E12 رفته و از آنجا به منطقه فرهنگی جزیره سعدیات وارد شوند. از اینجا به بعد تابلوهای راهنمایی هدایت گر شما خواهند بود.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

موزه ملی زاید ابوظبی: ۷۵۰ متر

مناره سعدیات: ۲.۶ کیلومتر

ساحل سعدیات: ۵.۸ کیلومتر

دانشگاه نیویورک ابوظبی: ۶.۲ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی موزه لوور ابوظبی برای اقامت وجود دارند؟

اقامتگاه اس تی رجیس ابو ظبی: ۴.۹ کیلومتر

اقامتگاه و ویلا های سعدیات روتانا: ۴.۹ کیلومتر

هتل اس تی رجیس جزیره سعدیات: ۵.۳ کیلومتر

هتل پارک حیات ابوظبی: ۵.۶ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به موزه لوور ابوظبی هستند؟

رستوران عبدالوهاب: ۴.۹ کیلومتر

رستوران کارامل: ۵ کیلومتر

رستوران آسیایی سونتایا: ۵.۲ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار