gardeshban.ir

اگر عاشق هیجان و آدرنالین هستید، اگر از تفریحات مهیج شهربازی ها لذت می برید، اگر سرعت و هیجان را دوست دارید، چرا از مجموعه تفریحی دنیای فراری (Ferrari World Abu Dhabi) در ابوظبی بازدید نمی کنید؟
کد خبر: ۳۰۷۶۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

تاکنون هر شهربازی که رفته اید و فکر می کردید هیجان انگیزترین شهربازی دنیا است، فراموش کنید. زیرا در مجموعه تفریحی دنیای فراری از فراوانی هیجان و آدرنالین هاج و واج خیره خواهید ماند. سریع ترین ترن هوایی دنیا در مجموعه تفریحی دنیای فراری قرار دارد و حدس بزنید که ساعاتی در این شهربازی بزرگ و مهیج گذراندن چقدر می تواند جالب و خاطره انگیز باشد.

در این شهربازی معنای واقعی سرعت، هیجان و آدرنالین را درک خواهید کرد. شاید باورتان نشود ولی بسیاری از گردشگران دنیای بلیط هواپیما ابوظبی را برای چشیدن طعم هیجان در مجموعه تفریحی دنیای فراری خریداری می کنند. در شهربازی فراری همه چیز به شکل ماشین های آلبالویی و جذاب فراری هست و اینگونه می توانید آرزوی سوار شدنتان بر فراری را به واقعیت تبدیل کنید. همانند یک راننده فرمول یک پشت فراری مورد نظرتان می نشینید و از پیچ جاده های دنیای قرمز رنگ فراری لذت می برید.

مجموعه تفریحی دنیای فراری ابوظبی

چرا از مجموعه تفریحی دنیای فراری بازدید کنیم؟


مجموعه تفریحی دنیای فراری، تنها پارک موضوعی فراری در دنیا است.
سریع ترین ترن هوایی دنیا در مجموعه تفریحی دنیای فراری قرار دارد.
معنا و مفهوم سرعت و هیجان را در این پارک می توان فهمید و تجربه کرد.
تمام شکل و شمایلات تجهیزات و دستگاه ها به شکل فراری هستند و دنیای قرمز رنگ فراری خودنمایی می کند. اگر عاشق فراری قرمز رنگ هستید، این جا بهترین مکان برای شماست.

آشنایی با دنیای فراری (Ferrari World)


مجموعه تفریحی دنیای فراری یا همان فراری ورلد یکی از جذاب ترین و بزرگ ترین شهربازی های سرپوشیده دنیا به حساب می آید و با الهام از ماشین های جذاب فراری ساخته شده است. این مجموعه عظیم با وسعت ۲۰۰ هزار مترمربع در جزیره یاس ابوظبی قرار دارد و مجموعه ای از بازی های پرسرعت و مهیج را در خود جای داده است که هر فرد علاقه مند به سرعت باید از آن بازدید کند. ساخت و راه اندازی پروژه دنیای فراری در سال ۲۰۰۷ آغاز گردید و درهایش در سال ۲۰۱۰ یعنی پس از سه سال به روی گردشگران و بازدید کنندگان باز شد. جالب است بدانید در ساخت مجموعه تفریحی دنیای فراری حدود ۱۲.۳۷۰ تن فولاد به کار رفته است. یعنی دوبرابر فولادی که در ساخت برج ایفل به کار برده اند. جوایز و افتخارات زیادی از زمان ساخت این مجموعه نصیب دنیای فراری شده است که در سال ۲۰۱۶ جایزه موسسه معتبر ورلد تراول اواردز جزو مهم ترین آن ها بود و دنیای فراری با دریافت این جایزه مقصد نوظهور و برتر گردشگری آسیای میانه قرار گرفت.

مجموعه تفریحی دنیای فراری ابوظبی

در دنیا فراری رستوران ها، استراحتگاه ها، تفریحات خاص و سواری های متفاوت برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده اند و در ساخته شدن یک روز هیجان انگیز نقش بسیار مهمی دارند. علاوه بر این، سالن تئاتر، نمایش سه بعدی، بیست بازی و سواری، تاب گردان و زمین بازی مخصوص کودکان از دیگر امکانات مجموعه تفریحی دنیای فراری هستند. یک فروشگاه بزرگ فراری ورلد هم در این مجموعه وجود دارد که می توانید از آن سوغاتی بخرید و در رستوران ایتالیایی اش غذا صرف کنید.

جوایز و افتخارات مجموعه تفریحی دنیای فراری


مجموعه تفریحی دنیای فراری از زمان افتتاح تا به امروز جوایز و افتخارات زیادی دریافت کرده است که عبارتند از:

دریافت عنوان بهترین پارک موضوعی از طرف سازمان مینالاک (MENALAC)
دریافت جایزه بهترین پارک موضوعی خاورمیانه از طرف موسسه ورلد تراول اواردز در سال ۲۰۱۵ - ۲۰۱۶
دریافت جایزه بهترین پارک موضوعی خاورمیانه از طرف موسسه ورلد تراول اواردز در سال ۲۰۱۷ - ۲۰۱۸
انتخاب شدن به عنوان یکی از بهترین جاذبه های دنیا از طرف تریپ ادوایزر در سال ۲۰۱۷ - ۲۰۱۸
و ...

بخش های مختلف دنیای فراری ابوظبی


در مجموعه تفریحی دنیای فراری بخش های مختلف با امکانات متنوع وجود دارند که به معرفی تک تک آن ها می پردازیم.
۱. ترن هوایی فرمیولا راسا (Formula Rossa)
فرمیولا راسا همان سریع ترین ترن هوایی دنیاست که پیش تر درباره اش حرف زدیم. با این ترن هوایی در عرض ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و کمی بعدتر به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسید و تنها ۴.۹ ثانیه طول می کشد این سرعت سرسام آور را تجربه کنید. طول مسیر ترن هوایی فرمیولا راسا ۲.۷ کیلومتر است و شما آن را در ۱.۳۰ ثانیه طی می کنید.
نهایت سرعت: ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت
محدودیت قد: ۱.۴ تا ۱.۹۵ متر

مجموعه تفریحی دنیای فراری ابوظبی
۲. چالش فیورانو جی تی (Fiorano GT Challenge)
این وسیله یکی دیگر از ترن های هوایی مجموعه تفریحی دنیای فراری است که اگرچه در سرعت به پای فرمیولا راسا نرسد، اما در هیجان دست کمی از آن ندارد. جایگاه های نشیمن این ترن هوایی به شکل ماشین فراری است و در دو خط موازی و مسیری که شبیه مسیرهای واقعی مسابقه GT است، حرکت می کند. با این ترن هوایی پیچ های تند و سقوط های پرشیب با سرعت ۹۵ کیلومتر تجربه می کنید.


نهایت سرعت: ۹۵ کیلومتر بر ساعت


محدودیت قد: ۱.۳ تا ۱.۹۵ متر


مجموعه تفریحی دنیای فراری ابوظبی

۳. ترن هوایی فلایینگ اِیس (Flying Aces)
این ترن هوایی یکی از متفاوت ترین ترن های هوایی است که تجربه می کنید. بزرگ ترین حلقه ترن هوایی دنیا متعلق به فلایینگ ایس است. این ترن ارتفاع ۶۳ متری را با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بالا می رود و یک شیب ۵۱ درجه ای را می پیماید. زمانی که از حلقه ۵۲ متری عبور کرده و دنیا را وارونه می بینید، هیجان انگیزترین لحظه زندگی تان می شود.


نهایت سرعت: ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت

محدودیت قد: ۱.۳ تا ۱.۹۵ متر


مجموعه تفریحی دنیای فراری ابوظبی

۴. بازی چرخش تایر (Tyre Twist)


در این بخش از مجموعه تفریحی دنیای فراری درون تایرهای چون تایرهای فراری می نشیند و سرعتی را تجربه می کنید که همیشه در مسابقات یا فیلم ها چرخش تایرهای فراری را مشاهده کرده اید. این بازی بسیار هیجان انگیز است و جایگاه های نشیمنش ظرفیت ۵ نفر را دارند. می توانید همراه خانواده یا دوستان از این بازی لذت ببرید.

سرعت: ۱۶ دور در دقیقه
ظرفیت: هر جایگاه ۵ نفر
محدودیت قد: ۱.۵ تا ۲


۵. آکادمی کارتینگ (karting Academy)


در این آکادمی ماشین های کارتینگ وجود دارند که با سوار شدن بر آن ها با دیگر دوستانتان در مسیری ۲۹۰ متری مسابقه می دهید. این آکادمی در ساعات معین فعالیت می کند، به همین سبب برای این که فرصت بازدید از آن را داشته باشید، حتما از صبح زود به دنیای فراری بروید.


محدودیت قد: ۱.۵ تا ۲ متر


مجموعه تفریحی دنیای فراری ابوظبی

۶. ترن توربو ترَک (Turbo Track)


ترن توربو ترک یکی از منحصربه فردترین بازی های مجموعه تفریحی دنیای فراری است. در بازدید از این مجموعه حتما سراغ این ترن بروید و آن را نادیده نگیرید که چیز زیادی از دست می دهید. این ترن در دنیا همتا ندارد، زیرا تنها در ترن توربو ترک می توانید گرانش صفر زمین را به صورت عمودی تجربه کنید. وقتی سوار این ترن می شوید، نفس تان را سریع حبس کنید که بلافاصله ترن با سرعت ۱۰۲ کیلومتر بر ساعت حرکت می کند و مسیر حرکتش مستقیم و تا ارتفاع ۶۰ متر است که به صورت عمودی به سمت بالا می روید. زمانی که به انتهای مسیر می رسید، سریع نگاهی به مناظر اطراف بیندازید که دوباره همین مسیر را با سرعتی باورنکردنی به سمت پایین می روید.

حداکثر سرعت: ۱۰۲ کیلومتر بر ساعت
ارتفاع ترن: تا ۶۰ متر
محدودیت قد: تنها افراد ۱.۳ تا ۱.۹ متر مجاز به استفاده از این ترن هستند.


مجموعه تفریحی دنیای فراری ابوظبی

۷. چالش اسکودِریا (Scuderia Challenge)


در مسیری شبیه مسیر مسابقه ای یاس مارینا در یک شبیه ساز فراری می نشینید و هنر خود را در ماشین سواری و سرعت نشان می دهید. از آن جایی که این بازی هم زمان دار است، در بدو ورود به دنیای فراری برای این شبیه ساز هیجان انگیز ثبت نام کنید. چالش اسکودریا شبیه سیستم آموزش رانندگان فرمول 1 طراحی شده و شما در این بازی مانند یک راننده فرمول 1 مسابقه می دهید.

محدودیت قد: ۱.۳ تا ۱.۵ متر

۸. مسابقه بزرگ بنو (Benno's Great Race)


در این بازی همراه خانواده در فضایی وسیع و جادویی مسابقه ای هیجان انگیز تجربه می کنید و طی آن فعالیت ها و کارهای سرگرم کننده مختلف انجام می دهید.

نهایت سرعت: ۴.۳ کیلومتر بر ساعت
محدودیت قد: حداقل ۹۰ سانتی متر
طول مسیر: ۲۲۰ متر


مجموعه تفریحی دنیای فراری ابوظبی

۹. تجربه فراری سواری (Driving experience)


اگر همیشه آرزو داشته اید پشت فرمان فراری بنشینید و رانندگی کنید، آرزویتان را در این بخش از دنیای فراری به واقعیت تبدیل کنید. یک ماشین قرمز فراری زیر پایتان قرار داه می شود و فردی قبل از راننندگی آموزش های لازم را به شما می دهد، سپس پدال گاز را فشار دهید و رانندگی لوکس را تجربه کنید. این رانندگی به مدت ۱۰ دقیقه است و می توانید دو نفر از دوستان یا خانواده تان را همراه خود سوار کنید.


هزینه ها


هزینه سواری فراری: ۷۹۵ درهم امارات
هزینه سواری فراری+ عکس+ ویدیو: ۸۹۵ درهم امارات
هر همراه: ۱۲۰ درهم امارات
هزینه سواری فراری در کنار راننده: ۵۹۵ درهم امارات

۱۰ . جونیور گرند پریکس (Junior Grand Prix)

دومین بخش مدرسه رانندگی فراری مربوط به مدرسه مسابقه کودکان است. در این بخش کودکان شما می توانند با ماشین های مسابقه فرمول ۱ رانندگی کنند و لذت ببرند. ابتدا یک فیلم آموزشی برای کودکان شما پخش می کنند و سپس کارشناسان آموزش های لازم را به آن ها می دهند. رانندگان کودک و نوجوان پشت فرمان ماشین مسابقه می نشینند و در نخستین سال های زندگی شان آرزوی رانندگی با ماشین حرفه ای را برآورده می کنند.
نهایت سرعت: ۶ کیلومتر بر ساعت
سایز ماشین ها: نصف ماشین های فرمول ۱ واقعی
محدودیت قد: ۱.۱ تا ۱.۵ متر

مجموعه تفریحی دنیای فراری ابوظبی

۱۱ . جونیور جی تی (Junior GT)


در یک یا دو بخشی که در مجموعه تفریحی دنیای فراری برای کودکان در نظر گرفته شده، قطعا به کودکانتان بسیار خوش خواهد گذشت. در این بخش نیز یک فیلم آموزشی برای کودکان پخش می شود و سپس باقی آموزش ها را کارشناسان به کودکان می دهند. در نهایت کودکان سوار ماشین های سایز کودک ۴۳۰ اسپایدر فراری (GT Spider430) می شوند.

نهایت سرعت: ۶ کیلومتر بر ساعت
اندازه ماشین: ۴۰ درصد اندازه واقعی ماشین های ۴۳۰ اسپایدر واقعی
محدودیت قد: ۱ تا ۱.۴ متر

۱۲ . کمپ آموزشی کودکان (Junior Training Camp)


این کمپ یک محوطه برای بازی کودکان است که در آن سرسره ها و بازی های مجهز و متنوع برای تفریح و سرگرم کردن کودکان وجود دارند. تمام بازی ها به سبک فراری طراحی شده اند.

محدودیت قد: حداقل ۱ متر
محدودیت قد برای محوطه بالا رفتن کودکان: ۱.۲ متر
کودکان و شرکت کنندگان بایستی از لوازم ایمنی مخصوص محوطه استفاده کنند.


مجموعه تفریحی دنیای فراری ابوظبی

۱۳ . محوطه بازی کارواش خلیل (Khalil's Car Wash)


در این بخش کودکان و به خصوص نوپایان می توانند بازی کنند، از سرسره ها لذت ببرند و با ماشین های کنترلی محوطه بازی کنند.


۱۴ . سرعت جادو (Speed of Magic)


نلو، یک شخصیت فانتزی و بازیگوش در دنیای جادویی است که همراه آن به ماجراجویی می روید. نلو با فراری قرمزش به جاهایی می رود که چرخ هیچ فراری در آن ها نچرخیده است. یکی از خاطره انگیزترین سواری های عمرتان را با نلو تجربه کنید. بر فراز صخره ها پرواز می کنید، در اقیانوس ها شیرجه بزنید و در غارهای یخی ماجراجویی کنید. هیجان این بازی با شبیه سازی و تغییر دما، رطوبت، نور و حرکت چندین برابر می شود.

متوسط سرعت: ۵.۴ کیلومتر بر ساعت
نهایت سرعت: ۸.۲ کیلومتر بر ساعت
طول مسیر: ۲۹۰ متر
محدودیت قد: ۱ تا ۱.۲ متر (با همراه)

۱۵ . سفر به ایتالیا (Viaggio in Italia)


هرچه سفت تر به صندلی تان بچسبید که به پرواز میان ابرها می روید و از بالا مناظر ایتالیا و زادگاه ماشین های فراری را تماشا می کنید. عبور از بالای باغ های انگور، روستاها و کوهستان ها بسیار لذت بخش است. صندلی های این بخش نیز شبیه صندلی ماشین های اف ۴۳۰ فراری هستند.

محدودیت قد: ۱ تا ۱.۹۵ متر (بچه های ۱ تا ۱.۳ متر تنها با همراه می توانند از این بخش استفاده کنند)


۱۶ . سواری دور ایتالیا (Bell' Italia)


کودکتان در این بخش می تواند پشت فرمان بنشیند و دور ایتالیا بچرخد. شما نیز سوار یک فراری کلاسیک می شوید و در مجموعه ای که شبیه ایتالیاست، با سرعت ۵ تا ۷ کیلومتر بر ساعت به گردش می روید. در محوطه این بخش ماشین های ۲۵۰ کالیفرنیا فراری وجود دارند که به سال ۱۹۵۸ متعلق هستند. وسعت این محوطه ۶۳۰۰ مترمربع است و ۱۷ مکان دیدنی و ۲۰ شهر و روتای ایتالیایی را در خود جای داده و ساختمان ها در اندازه واقعی ساخته شده اند. در این محوطه هم می توانید با ماشین و هم با پای پیاده بگردید.

محدودیت قد: تنها افراد و کودکان زیر ۱.۲ متر می توانند از ماشین های ۲۵۰ کالیفرنیا استفاده کنند.

۱۷. رانندگی با قهرمانان (Driving With the Champions)


در این بخش مانند یک راننده مسابقه فرمول 1 رانندگی می کنید. در فضایی شبیه سینما می نشینید و با سرعت نور رانندگی می کنید.

محدودیت قد: افراد ۱.۷ متر تنها با همراه


۱۸ . نمایش تعویض تایر (Tyre Change Show)


دو کمدین مکتنیک در این بخش نمایش اجرا می کنند و دوست دارند یکی از خدمه های اسکودریا فراری باشند و چرخ های فراری را تعویض کنند. نمایش خنده دار آن ها را تماشا کرده و شما هم به آن ها کمک کنید تا تایر فراری را تعویض کنید.


مجموعه تفریحی دنیای فراری ابوظبی

۱۹ . سرزمین هیجان نلو (Nello's Adventure Land)


این بخش مخصوص سرگرمی افراد کوچکتر خانواده است و برای آن ها مکان بسیار هیجان انگیزی به حساب می آید.


۲۰ . بازی های موتور میدوِی (Midway Motor Games)


در این بخش همراه افراد کوچک و بزرگ خانواده بازی های موتوری انجام دهید و با بازی های کلاسیک کودکی مشغول شوید.


۲۱ . گالری فراری (Ferrari Gallery)


در این نمایشگاه از نزدیک با انواع مدل های فراری آشنا می شوید و اطلاعات جالبی درباره هرکدام به دست می آورید. فراری های موجود در این نمایشگاه هرچند وقت یک بار تعویض می شوند.


۲۲ . تور کارخانه فراری (Ferrari factory Tour)


در این بخش یک تور مجازی به دل کارخانه های فراری خواهید داشت و با فرآیند ساخت آن ها آشنا خواهید شد. طراحی اولیه فراری تا اخت قطعات مختلف و رنگ آمیزی آن را مشاهده خواهید کرد.

محدودیت قد: افراد زیر ۱.۲ متر تنها با همراه قادر به شرکت در تور هستند.


۲۳ . سینما مارانلو (Maranello's Cinema)


این سالن سینما، یک سینمای بزرگ ایتالیایی است که در آن فیلم کاپا دی سیسیلیا را که مربوط به دهه ۱۹۲۰ است، تماشا می کنید. در این فیلم "انزو" فراری رویاهایش را به واقعیت تبدیل می کند و "فراری"، کمپانی ماشین سازی خود را راه می اندازد.


۲۴ . واقعیت مجازی (VR Challenge)


در دنیای فراری می توانید با واقعیت مجازی آشنا شده و آن را تجربه کنید.

در نزدیکی مجموعه تفریحی دنیای فراری چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟


باشگاه موتور سواری: ۲.۲ کیلومتر
پل ساحل یاس: ۲.۲ کیلومتر
پیست یاس مارینا: ۲.۲ کیلومتر
باغ یاس: ۲.۶ کیلومتر
دنیای آبی یاس: ۴.۲ کیلومتر

در نزدیکی مجموعه تفریحی دنیای فراری چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل Park Inn by Radisson Abu Dhabi, Yas Island فاصله: ۳.۳ کیلومتر
هتل Yas Island Rotana فاصله: ۲.۴ کیلومتر
هتل Radisson Blu Hotel, Abu Dhabi Yas Island فاصله: ۳.۶ کیلومتر
هتل Crowne Plaza Abu Dhabi - Yas Island فاصله: ۳.۸ کیلومتر
هتل Centro Yas Island فاصله: ۴ کیلومتر
هتل W Abu Dhabi - Yas Island فاصله: ۴.۱ کیلومتر

در نزدیکی مجموعه تفریحی دنیای فراری چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران Al Fanar Restaurant فاصله: ۶۰۰ متر
رستوران Asha's فاصله: ۱.۸ کیلومتر
رستوران IKEA Restaurant & Cafe فاصله: ۲.۶ کیلومتر
رستوران MATSU - Japanese Restaurant فاصله: ۲.۶ کیلومتر
رستوران Lebanese Automatic Restaurant فاصله: ۲.۶ کیلومتر
رستوران Rikks Floating Restaurant, Yas Marina فاصله: ۵ کیلومتر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار