gardeshban.ir

گنجینه‌های عصر برنز به‌تازگی در اسکاتلند کشف شده‌اند. اسکاتلند از بسیاری از جهات شهرت دارد، مانند نواختن نی‌انبان، پودینگی که با دل و جگر درست می‌شود و برخی نوشیدنی‌های مخصوص. اما تابه‌حال اشیاء آنتیک 3000 ساله در این کشور دیده نشده بود.
کد خبر: ۳۰۸۰۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

مردی 44 ساله بنام ماریوز استپین با یک دستگاه فلزیاب به دنبال برخی سکه‌های قدیمی یا شاید هم جواهرات قرن بیستم بود که در کمال تعجب با لرزش دستگاه خود متوجه چیزی شد که خیلی هم در عمق زمین قرار نداشت. وقتی استپین شروع به کندن کرد، به گنجینه‌ای قدیمی برخورد که متعلق به عصر برنز بود.

او به جای آنکه گنجینه را برای خود حفظ کند، با اداره حفظ آثار باستانی اسکاتلند تماس گرفت. به گفته امیلی فریمن، رئیس بخش باستان‌شناسی در مصاحبه‌ای عنوان کرد که این یافته بسیار ارزشمند است.

عکس/ شمشیر ارزشمندی متعلق به عصر برنز در اسکاتلند پیدا شد!

استیپن پس از صرف 22 روز کاوش در کنار باستان شناسان، موفق به یافتن یک شمشیر، محور چرخ‌های یک ارابه و یک افسار کهنه اسب شد. بعلاوه یک جغجغه قدیمی نیز به افسار اسب آویزان بود. چنین چیزی هرگز در اسکاتلند دیده نشده بود. فریمن با خوشحالی عنوان کرد که تاکنون اشیاء ارزشمندی در اسکاتلند کشف شده که فرصت خوبی برای درک بهتر عصر برنز و بررسی مواد استفاده‌ شده در آن دوران فراهم کرده است.این مواد به‌قدری طبیعی هستند که باعث ماندگاری اشیاء چرمی و چوبی تا به امروز شده‌اند.

استیپن نیز بسیار خوشحال است که سرگرمی او باعث چنین کشف بزرگی شده است. او در مصاحبه‌ای گفت: «آن‌قدر خوشحالم که گویی در میان ابرها سیر می‌کنم، من موفق به کشف بخشی از تاریخچه اسکاتلند شده‌ام.»

حالا با این اشیاء چه باید کرد؟ به گفته فریمن باید این اشیاء را کاملاً تمیز کنیم، از آن‌ها عکس بگیریم و با بررسی‌های بیشتر متوجه شویم که چرا این اشیاء در این مکان دفن شده‌اند؟ سؤالی که ذهن کارشناسان را مشغول کرده این است که چرا این اشیاء در این منطقه واقع شده‌اند؟ پس باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

عکس/ شمشیر ارزشمندی متعلق به عصر برنز در اسکاتلند پیدا شد!

شمشیر نرماندی عصر برنز

در حال حاضر کارشناسان بر این باورند که پیشینه‌ی این شمشیر به هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. برای شناسایی قدمت اشیاء دیگر نیاز به بررسی‌های بیشتری است. عصر برنز دوره‌ای است که مردم نحوه تولید برنز و استفاده از آن‌ جهت ساخت اشیاء مختلف را آموختند، اشیایی مانند اسلحه و جواهرت ارزشمند.

در بریتانیا کارشناسان بر این باورند که عصر برنز متعلق به 2000 سال قبل از میلاد مسیح بوده که تا 750 سال قبل از میلاد همچنان در اسکاتلند و انگلیس ادامه داشته است و هنوز بخشی از تاریخ ناشناخته متعلق به این دوران را می‌بایست مورد تحقیق قرار داد.

استیپن به همراه گروه جستجو همچنان برای یافتن اشیاء دیگر در آن مکان از فلزیاب استفاده می‌کنند. عکس‌هایی که از این اشیاء در رسانه‌های اسکاتلند منتشر شده بازخورد مثبتی به دنبال داشته است. او می‌گوید: «تا قبل از این، ‌چنین چیزی را ندیده بودم. واقعاً اشیاء خیره‌کننده‌ای هستند!»

این اشیاء در حال حاضر در موزه ادینبورگ قرار دارند و به‌زودی در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.  




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار