gardeshban.ir

در گزارش زیر طرز تهیه نان قندی سنتی را به شما آموزش می دهیم.
کد خبر: ۳۰۸۰۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
نان قندی یکی از نان‌های محبوب ما ایرانیان است، شاید فکر کنید درست کردن نان در منزل سخت است، اما باید به شما بگوییم که این دستور تهیه هیچ نیازی به حتی همزن و استراحت به خمیر ندارد؛ بنابراین به سادگی در زمان کوتاه می‌توانید در منزل نان قندی درست کنید.


مواد لازم برای تهیه نان قندی

آرد سنگک سبوس‌دار سه پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
شکر نصف پیمانه
ماست  نصف پیمانه
پودر هل یک قاشق چای‌خوری
وانیل یک سوم قاشق چای‌خوری
نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
بیکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری
زرده تخم‌مرغ یک عدد
زعفران (دم‌کرده) دو قاشق غذاخوری
کنجد به مقدار لازم
سبوس اضافه به مقدار لازم

طرز تهیه نان قندی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. شکر، روغن، ماست و هل را در کاسه‌ای بزرگ ریخته و هم بزنید. نمک، وانیل، بیکینگ پودر و آرد را حتما سه بار الک کنید. سپس طی چند مرحله (کم کم) آن‌ها را به مخلوط اضافه کرده و کمی ورز دهید (خمیر نباید روغن بیندازد).


کاغذ روغنی در سینی فر قرار دهید کمی آن را چرب کرده و مقداری سبوس روی آن بپاشید، خمیر را روی سینی با دست پهن کنید. با استفاذه از چنگال آن را سوراخ‌سوراخ کنید.


زرده تخم‌مرغ و زعفران دم‌کرده را مخلوط کرده و سطح خمیر را با استفاده از برس مخصوص به آن آغشته کنید؛ سپس مقداری کنجد روی آن بپاشید و داخل فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا بپزد. ۵ دقیقه آخر، گریل فر را روشن کنید تا روی آن برشته شود.


نکات

اگر دوست دارید نان قندی شما نرم باشد، ضخامت آن را بیشتر بگیرید همچنین چند دقیقه بعد از آنکه آن را از فر خارج کردید و کمی خنک شد آن را در ظرف در دار قرار دهید. اما اگر می‌خواهید نان قندی شما برشته و ترد باشد هم خمیر را نازک‌تر بگیرید و هم بیرون قرار دهید تا خشک شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار