gardeshban.ir

کلمبو یکی از شهرهای بزرگ کشور آسیایی سریلانکا است. این شهر سالها بعنوان پایتخت کشور سریلانکا مطرح بود ولی امروزه اهمیت آن بیشتر از بعد تجاری است.
کد خبر: ۳۰۸۱۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
کلمبو یک شهر ساحلی به حساب می آید و آب و هوای معتدل و استوایی دارد. کشور سریلانکا سالها تحت سلطه انگلیس و متحمل جنگ های زیادی بوده است. زمانی که این کشور از سلطه بیگانگان رهایی یافت و به استقلال رسید میدان استقلال به عنوان بنایی برای به رخ کشیدن استقلال و قدرت سریلانکا در شهر کلمبو، که آن زمان پایتخت این کشور بود، بنا شد. میدان استقلال در ضلع شرقی دانشگاه کلمبو واقع شده و در واقع محلی است که مراسم استقلال سریلانکا اولین بار در سال ۱۹۴۸ در آن برگزار شد. در مرکز این میدان یک سالن یادبود وجود دارد که برای گرامیداشت خارج شدن سریلانکا از سلطه استعماری انگلیس و شبیه سازی جلسات خانواده سلطنتی ساخته شده است.

میدان استقلال کلمبو/عکس

چرا باید از میدان استقلال کلمبو بازدید کنیم؟

این میدان بعنوان نمادی از قدرت و استقلال سریلانکا نه تنها در بعد ملی بلکه در بعد جهانی نیز برای گردشگران جالب توجه است.

بازدید از میدان استقلال کلمبو برای همه افراد علاقه مند به تاریخ و فرهنگ بخصوص تاریخ کشورهایی که مستعمره انگلیس بوده اند، انتخابی درست و شایسته است.

این مکان محوطه بزرگی دارد که مکان مناسبی برای استراحت و پیاده روی اقشار مختلف از گردشگرانی که بلیط هواپیما خریداری کردند گرفته تا اهالی خود کلمبود است.

در این مکان امکانات مختلفی وجود دارد و باعث می گردد که بازدیدکنندگان علاوه بر گذراندن ساعاتی برای بازدید و تفکر در رابطه با گذشته تاریخی سریلانکا، از این امکانات بهره ببرند. برای مثال علاقه مندان به دوچرخه سواری می توانند از دوچرخه هایی که در محوطه این مکان قرار دارند نیز استفاده کنند.

تاریخچه میدان استقلال کلمبو

کشور سریلانکا سالهای زیادی تحت سلطه بریتانیا قرار داشت. این کشور در سال ۱۹۴۸ به استقلال رسید و دولت تصمیم گرفت به بهانه استقلال سریلانکا نمادی باشکوه برای نشان دادن استقلال و قدرت این کشور بسازد. این تصمیم با حمایت مردم کشور سریلانکا رو به رو شد. بر این اساس ساختمانی باشکوه شبیه بنای «ماگول ماددوا» که در شهر کندی سریلانکا قرار دارد، ساخته شد. مطابق تصمیمی که در تاریخ ۲۰ آوریل ۱۹۸۳ توسط كابینه وزیران اتخاذ شد، اداره سالن استقلال به وزارت فرهنگ سپرده شده است. در حال حاضر توسعه محوطه ساختمان به اداره توسعه شهری سپرده شده است و تعمیر و نگهداری تالار یادبود استقلال و سایر اماکن آن توسط وزارت امور فرهنگی انجام می گردد.

میدان استقلال کلمبو/عکس

معماری میدان استقلال کلمبو

میدان استقلال کلمبو بنایی با سقف شیروانی و ستونهای بزرگ است. در اطراف آن محوطه ای خلوت و بزرگ برای قدم زدن و گذراندن ساعاتی آرام برای بازدید کنندگان وجود دارد. این بنا بخش های مختلفی شامل: سالن یابود استقلال، موزه استقلال، مرکز خرید، محوطه ابیرونی و کافه هایی در محوطه اطراف را دارد. 

در قسمت جلوی تالار یادبود، مجسمه ای به چشم می خورد که مربوط به نخست وزیر موسس سریلانکا «دون استفن سنانایایک» است. در اطراف این مجسمه، مجسمه های چهار شیر به چشم میخورند که نمادی از محافظت از این شخصیت هستند. سالن یادبود استقلال بنایی باشکوه است که در هر موقع از سال هوای درون آن از محیط بیرون خنک تر است همچنین منبت کاری های زیبای سنگی در ستون ها و دیوارهای این بنا توجه گردشگران را به خود جلب می کنند.

در داخل سالن یادبود و محوطه اطراف تعداد زیادی صندلی تعبیه شده است. گنجایش کل این مکان نزدیک به صد هزار نفر است. در دیوارهای داخلی بنا نقاشی هایی که وقایع مختلف تاریخ سریلانکا را، از روزی که شاه ویژایا وارد سریلانکا شد تاکنون را نشان می دهند، ترسیم شده است. وجود این نقاشی ها سبب شده است کل ساختمان به عنوان بازتاب فرهنگ و شکوه باستانی سریلانکا مطرح گردد. در انتهای داخلی سالن یادبود درب قهوه ای رنگی را پیدا می کنید که به یک موزه یادبود با فضایی آرام منتهی می شود. 

در این موزه نیم تنه های سنگی تمام افرادی که برای استقلال سریلانکا جنگیده اند، و در راس آنها رهبر شورش اووا به نام «موناراویلا کپاتیپولا نیلام»، قابل مشاهده است. در اطراف میدان استقلال یک مرکز خرید بسیار زیبا و با شکوه وجود دارد که علاوه بر مراکز خرید، طبقه ای از آن به غذاخوری ها اختصاص دارد و در فضای زیبایی که دارد می تواند برای بازدیدکنندگان خاطره ای فراموش نشدنی از گردش در این مکان را برجای گذارد.

میدان استقلال کلمبو/عکس

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از میدان استقلال کلمبو

بهتر است بدانید برای بازدید از این بنای تاریخی حدودا به ۱ الی ۲ ساعت زمان نیاز است. همچنین از ساعات ۵ تا ۸ عصر بهترین ساعات برای بازدید از این مکان است. برای ورود به این مکان نیازی به پرداخت ورودیه نیست.

سایر محل های دیدنی نزدیک به میدان استقلال کلمبو

موزه ملی کلمبو: ۱.۳ کیلومتر
معبد گانگارامایا: ۲.۷ کیلومتر
کلیسای جامع سنت لوسیا: ۵.۷ کیلومتر

هتل های نزدیک به میدان استقلال کلمبو

هتل بونکیارد: ۱.۴ کیلومتر
هتل پرانا: ۱.۶ کیلومتر
هتل بی ان بی: ۱.۶ کیلومتر
هتل ماهاسن بای فوزو: ۲.۱ کیلومتر
هتل روکوکو: ۲.۵ کیلومتر

رستوران های نزدیک به میدان استقلال کلمبو

رستوران کاجون آن ویلز: ۷۰۰ متر
رستوران هندی سامر: ۱.۳ کیلومتر
رستوران میناگ: ۱.۵ کیلومتر
رستوران گیووانی: ۱.۷ کیلومتر
رستوران موتی ماهال: ۲.۴ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار