gardeshban.ir

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است. اگر فکر می‌کنید با خوردن میان وعده سالم می‌توانید از خوردن صبحانه خلاص شوید، اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شوید. مصرف صبحانه باعث کنترل اشتها می‌شود. زیرا شما دیگر در زمان ناهار برای خوردن غذای پرچرب حرص نمی‌زنید و به اندازه غذا می‌خورید.
کد خبر: ۳۰۸۶۲
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
تحقیقات نشان می‌دهد نخوردن صبحانه باعث چاقی می‌شود. از سوی دیگر احتمال ابتلا به دیابت را نیز افزایش می‌دهد. صبحانه برای لاغری شکم مناسب است و به همین دلیل توصیه اکید می‌کنیم حتماً این وعده را میل کنیم.

صبحانه چند کالری بخوریم ؟

هنوز جواب مشخص و دقیقی برای خوردن میزان صبحانه وجود ندارد. یعنی با توجه به وزن، قد و جنسیت باید مقدار صبحانه را مشخص و میل کنید. البته گفته می شود برای یک فرد بالغ مصرف ۲۰۰ – ۴۰۰ کالری صبحانه در طی روز لازم و ضروری است. این مقدار برای افراد چاق و لاغر یکی است. منتها افرادی که چاق هستند باید با کاهش میزان موادغذایی کربوهیدرات، کالری دریافتی را کمتر کنند.

در زمان صبحانه چی بخوریم؟

ما صبحانه بدون کربوهیدرات را برای همه افراد توصیه نمی‌کنیم. زیرا کربوهیدرات‌ها نقش مهمی در تأمین انرژی بدن دارند. از آنجایی که صبحانه در سوخت و ساز بدن برای تمامی روز اهمیت دارد، پس نباید به اشتباه فکر کنید با صبحانه بدون نان یا کربوهیدرات‌ها لاغر می‌شوید و سالم می‌مانید. شاید وزنتان کم شود اما انتظار نداشته باشید فردی بانشاط و پرانرژی باشید.

توصیه ما برای حذف کربوهیدرات‌ها برای کسانی است که از چاقی رنج می‌برند. همچنین کسانی که می‌خواهند وزن فعلی را حفظ کنند. البته این افراد هم باید به مقدار بسیاری کمی (برای مثال یک کف دست نان) کربوهیدرات در زمان صبحانه مصرف کنند.

بهترین برنامه صبحانه برای لاغری شکم

برای صبحانه چربی سوز غذاهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در منوی غذایی خود قرار دهید. در ادامه به لیستی از انواع غذاهای مفید برای این وعده غذایی مهم می‌پردازیم.

مصرف یک فنجان لوبیای پخته

لوبیای سیاه یک صبحانه رژیمی عالی برای کسانی است که می‌خواهند وزن کم کنند. این صبحانه برای لاغری شکم فوق العاده است. زیرا لوبیا حاوی فیبر است و همین فیبر می‌تواند چربی‌های شکم را از بین ببرد. از سوی دیگر فیبر یک ماده غذایی سیرکننده است که اشتها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

محققان دریافته‌اند کسانی که روزانه تنها ۱۰ گرم فیبر مصرف می‌کنند، به میزان ۳.۷ درصد چربی‌های شکم آن‌ها طی ۵ سال از بین می‌رود. اگر به لوبیای پخته علاقه‌ای ندارید، آن را همراه با غذاهایی مثل املت مصرف کنید.

مصرف کره بادام زمینی در صبحانه

یک صبحانه رژیمی بدنسازی باید حاوی غذاهای مقوی باشد. کره بادام زمینی از آن دست غذاهایی است که برای میان وعده مناسب است. در عین حال می‌توانید آن را برای وعده صبحانه نیز مصرف کنید. این صبحانه چربی سوز به دلیل داشتن پروتئین می‌تواند در حفظ وزن بدن به شما کمک کند. البته به شرط اینکه در خوردن آن زیاده روی نکنید. مصرف ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی برای وعده صبحانه کفایت می‌کند.

اگر کره بادام زمینی را در منزل درست کردید، به آن شکر و روغن کمتری اضافه کنید. در این صورت باعث چاقی نمی‌شود. شما می‌توانید کره بادام زمینی را با یک فنجان شیر و نصف موز میل کنید. این صبحانه رژیمی بدنسازی باعث تقویت عضلات می‌شود.

صبحانه بدون نان با تخم مرغ آب پز

تخم مرغ یک غذای مقوی و کامل است که حتی بدون نان هم می‌تواند به سلامت بدن کمک زیادی کند. این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین است. در هر دو تخم مرغ حدود ۱۳ گرم پروتئین وجود دارد. به همین دلیل کسانی که می‌خواهند اندام ورزیده و زیبایی داشته باشند، بهتر است سفیده تخم مرغ را به صورت آب پز میل کنند.

از آنجایی که تخم مرغ حاوی مواد مغذی مثل کولین است، از افزایش وزن پیشگیری می‌کند. البته زرده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی کلسترول است که نباید در خوردن آن زیاده روی کنید.

فواید خوردن ماست برای صبحانه

شاید تعجب کنید که ماست برای صبحانه چه فایده‌ای دارد. جالب است بدانید در رژیم غذایی یونانی‌ها، ماست را در وعده صبحانه میل می‌کنند. از آنجا که این ماده لبنی حاوی مقدار زیادی پروتئین است، به عضله سازی کمک می‌کند. از سوی دیگر این صبحانه چربی سوز به دلیل اینکه باعث احساس سیری می‌شود، به شما کمک می‌کند کمتر غذا بخورید. ماست باعث حفظ سطح قندخون در زمان صبح می‌شود.

پنیر محلی را فراموش نکنید

یکی دیگر از غذاهای صبحانه برای لاغری شکم پنیر محلی است. در هر ۲۰۰ گرم پنیر محلی تقریباً ۲۱ گرم پروتئین وجود دارد. هر چند این صبحانه رژیمی بدنسازی به پای ماست نمی‌رسد، اما تاثیر زیادی در حفظ وزن دارد. البته از آنجایی که مجبورید پنیر را با نان و غذاهای شیرین میل کنید، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید. برای مصرف پنیر محلی همزمان از ریحان تازه، انگور فرنگی ، فلفل سیاه و کمی روغن زیتون استفاده کنید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار