gardeshban.ir

طرفداران خوردن غذاهای سالم اغلب به مردم توصیه می‌کنند که رنگین کمانی بخورند. این عبارت یک راه ساده است برای این که یادآوری کند میوه‌ها و سبزیجات مختلف در وعده‌های غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز را تامین خواهند کرد.
کد خبر: ۳۰۸۶۵
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
متخصصان معتقدند: اگر افراد رژیم غذایی سرشار از سبزی ها و میوه ها داشته باشند، که به رژیم غذایی رنگین کمانی معروف است، می توانند همه ویتامین ها را از همه انواع موادغذایی دریافت کنند. 

یک ماده غذایی تنها دارای یک نوع ویتامین نیست و افراد اگر بخواهند ویتامین های گروه B، C و پیش سازهای ویتامین A را دریافت کنند، می توانند از خانواده کلم شامل کلم بروکلی، گل کلم و انواع کلم برگ و گوجه فرنگی، پیاز، شلغم، هویج و کدو حلوایی و جوانه ها و انواع فلفل دلمه را مصرف کنند که به ویژه فلفل دلمه سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف هستند.

همچنین سبزی خوردن، اسفناج و میوه هایی مانند لیموترش هم جزء موادی هستند که باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. در مورد لیموترش و میوه ها باید بدانید که وقتی بریده می شوند بلافاصله باید مورد استفاده قرار گیرند در غیر این صورت، آنتی اکسیدان آن تا حد زیادی کاهش می یابد.

علاوه برآن، میوه هایی چون لیموشیرین، پرتقال، نارنگی و میوه های فصل تابستان مانند طالبی سرشار از ریزمغذی های مفید برای بدن هستند که همگی در تقویت سیستم ایمنی بسیار مؤثر هستند.

علاوه براین، فیبرها که در سبزیجات وجود دارند، علاوه بر ریزمغذی ها، حاوی مقادیری پروبیوتیک هستند که درواقع، غذای باکتری های مفید دستگاه گوارش هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 از ویتامین های محلول در چربی هم می توان به ویتامین E نام برد که بسیار مهم است و افراد می توانند با مصرف روغن های گیاهی مانند روغن کلزا، کانولا و مغزدانه ای مانند گردو این ویتامین را تأمین کنند.

مکمل آهن ضروری برای بالا رفتن ایمنی

افراد می توانند منابع آهن را از گوشت، مرغ و ماهی دریافت کنند و همچنین در کنار ریزمغذی ها، پروتئین هم اهمیت بالایی دارد و در تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی ایفا می کند. به عنوان مثال، سفید تخم مرغ و حبوبات منابع خوبی از پروتئین به شمار می رود. افراد می توانند با ترکیب غلات و حبوبات، پروتئین قوی تری ایجاد کنند؛ درواقع، ترکیب اسیدآمینه های موجود در حبوبات و غلات در کنار هم بیشتر سیستم ایمنی را قوی می کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار