gardeshban.ir

هزاران اثر هنری عمومی در سراسر جهان وجود دارد و اندازه بسیاری از آنها، توریست‌ها را تحت تأثیر قرار می دهد.
کد خبر: ۳۰۸۸۴
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 15
گردشبان (gardeshban.ir) :

چه از سنگ تراشیده شده باشند و چه در سنگ مرمر پوشانده شده، با آب طلا پوشش داده شده باشند یا از گیاهان ساخته شده باشند، اینها بزرگترین، بلندترین و جذاب ترین مجسمه های جهان هستند که ارزش سفر را دارند.


۱- مجسمه سنگی دسبالوس، رومانی

بر بالای دانوب، در مرز رومانی و صربستان، مجسمه پرتره دسبالوس، آخرین پادشاه داسیان قرار دارد که بزرگترین مجسمه سنگی اروپا است.   در ۱۸۰ پا (۵۵ متر) ارتفاع و ۸۲ فوت (۲۵ متر) عرض، از هر دو مجسمه آزادی در نیویورک و مجسمه مسیح در ریودوژانیرو بزرگتر است.

مجسمه سنگی دسبالوس، رومانی

۲- کلپیز، اسکاتلند

این مجسمه بزرگترین مجسمه اسب در جهان است که سر این دو اسب ۹۸ پا (۳۰ متر) از سطح اطراف ارتفاع دارد. این مجسمه با نشان دادن کلپ ها (ارواح در حال تغییر شکل)، مرجعی است از ارتباط قوی منطقه با اسب ها که به شکل گیری صنعت و اقتصاد اسکاتلند کمک کرده اند. فالکرک، بین دو شهر بزرگ اسکاتلند یعنی گلاسکو و ادینبورگ قرار دارد.

کلپیز، اسکاتلند

۳- وات پلای لیم، تایلند

واقع در جزیره کوه سامویی در تایلند، دسبالوس یک معبد بودایی است که به گوانین، الهه شفقت و رحمت اختصاص داده شده است. ویژگی اصلی این معبد، تصویر ۱۸ بازوی گوانین است که ۶۶ فوت (۲۰ متر) ارتفاع دارد. برخلاف بسیاری از مکانهای عبادت دیگر بودایی، وات پلای لیم یک معبد مدرن است، با این حال، تکنیک های استفاده شده در خلقت آن قدیمی هستند و بر اساس اعتقادات کهن بنا شده اند.

وات پلای لیم، تایلند

۴- مجسمه غول پیکر بودا، چین

 در قسمت جنوبی استان سیچوان در چین، مجسمه غول پیکر سنگی بودا به طول ۲۳۳ فوت (۷۱ متر) قرار گرفته است. این مجسمه که بین سال های ۷۱۳ و ۸۰۳ ساخته شده است، مائیترا، تجسم عشق همه جانبه را به تصویر می کشد. این مجسمه غول پیکر یک جاذبه توریستی محبوب است و فقط یکی از شانه های آن به اندازه‌ یک زمین بسکتبال است.  

مجسمه غول پیکر بودا، چین

۵- گوانین، هنگ کنگ

برجسته ترین ویژگی صومعه تزشان در هنگ کنگ، مجسمه چشمگیر گوانین سفید است. با ارتفاع ۲۴۹ فوت (۷۶ متر) از سطح زمین، در میان فضای سبز جنگل های سرسبز واقع شده و این صومعه را به یک مکان آرام و زیبا برای فرار از شلوغی‌های شهر تبدیل کرده است.  

گوانین، هنگ کنگ

۶- معبد بهاری بودا، چین

معبد بهاری بودا دومین مجسمه مرتفع در جهان است. ارتفاع آن ۴۲۰ پا (۱۲۸ متر) است اما به همراه تخت یخی که روی آن ایستاده و پایه سکوی آن، ارتفاع کلی آن به ۶۸۲ فوت (۲۰۸ متر) رسیده است. این مجسمه واقع در هنان، وایروکانا را نشان می دهد، که در بودا، اغلب به عنوان تجسم مفهوم بودایی رهایی و تخلیه حاصل از مدیتیشن اشاره دارد.  

معبد بهاری بودا، چین

۷- کریستو دلا کنکوردیا، بولیوی

با الگوبرداری از مجسمه معروف رستاخیز حضرت مسیح در ریو دوژانیرو، کریستو دو لا کنکوردیا در کوچابامبای بولیوی بزرگترین مجسمه عیسی مسیح در جهان است. با رسیدن به ارتفاع کلی ۱۳۳ پا (۴۰ متر)، بر بالای سن پدرو هیل قرار گرفته است و از طریق تله‌کابین یا بالا رفتن از ۲۰۰۰ پله قابل دسترسی است.  

کریستو دلا کنکوردیا، بولیوی

۸- یوشوو دایبوتسو، ایباراکی، ژاپن

بلندترین مجسمه جهان بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲، یوشوو دایبوتسو در ژاپن در مجموع ۳۹۰ فوت (۱۲۰ متر) ارتفاع دارد. این تندیس برنزی دارای یک طبقه برای دیدن اطراف و سه طبقه دیگر است که به عنوان موزه در حال استفاده هستند. این بنا به مناسبت گرامیداشت تولد شینران ساخته شده است. شینران یک راهب بودایی ژاپنی بوده است که جودو شینیو را تأسیس کرده است که شاخه بودیسم در ژاپن است.  

یوشوو دایبوتسو، ایباراکی، ژاپن

۹- مرد و دریا، دانمارک

 بازدیدکنندگانی که از طریق دریا به اسبیرگ می آیند، توسط چهار چهره یادبود ساخته شده با بتن سفید مورد استقبال واقع می شوند. این مجسمه در سال ۱۹۹۵ رونمایی شد و ۱۰۰ سالگی استقلال اسبیرگ را به عنوان یک شهرداری مستقل جشن می گیرد و نمادی از ماهیت تعمق بشر است.  

مرد و دریا، دانمارک

۱۰- مجسمه آزادی، ایالات متحده

مجسمه آزادی، نمادی غیرقابل انکار از شهر نیویورک، از سال ۱۸۸۶ که فرانسه آن را به مردم ایالات متحده هدیه کرده است، از بازدیدکنندگان این شهر استقبال می کند. اگرچه این مجسمه تنها ۱۵۴ فوت (۴۷ متر) ارتفاع دارد اما پایه آن بیش از ۳۰۰ فوت (۹۰ متر) است و آن را در بین ۱۰ مجسمه بلند جهان قرار می دهد.

مجسمه آزادی، ایالات متحده


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار