gardeshban.ir

یک کارشناس گردشگری به بررسی تاثیر لغو روادید دو طرفه ایران و روسیه با توجه به تجارب گذشته کشورمان در اجرای چنین طرح‌هایی پرداخت.
کد خبر: ۳۰۸۸۶
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
هادی عربی گل مدرس و کارشناس هتلداری و گردشگری، با توجه به تجارب گذشته کشورمان در لغو روادید دو طرفه با چین و عمان، درباره تأثیر لغو روادید دو طرفه با روسیه اظهار کرد: لغو روادید دو طرفه ایران و روسیه، طرحی است که در سال ۱۳۹۵ توسط روسیه مطرح شد و باید زودتر از این انجام می‌شد. البته مدیران عالی‌رتبه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش از این چنین طرحی را درباره کشور‌های چین و عمان اجرا کرده‌اند و نتایج آن را مثبت می‌دانند، اما باید دید که آیا اجرای طرح لغو روادید دوطرفه ایران و سایر کشور‌ها توانسته به حرکت چرخه اقتصادی صنعت گردشگری کشورمان کمک کند یا نه؟

او افزود: ما بر اساس گفته مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سالیانه ۲ میلیون گردشگر روس داریم و سفر آن‌ها به کشورمان می‌تواند تأثیر خوبی روی صنعت گردشگری ما بگذارد، اما اگر مسافران با تهیه برنامه‌های سفر منظم و با رعایت قوانین تأئید شده در وزارت بهداشت و ارائه آن به کشور مبدأ، در سطح کشورمان به صورت منظم توزیع نشوند، هیچ کمکی به گردش چرخه اقتصادی بخش خصوصی فعال در صنعت گردشگری نمی‌شود؛ زیرا بیش از نیمی از هتل‌های ما در دست بخش دولتی و نیمه‌دولتی است.

این کارشناس گردشگری تأکید کرد: توزیع منظم و درست مسافران در سطح کشور می‌تواند در شرایط فعلی صنعت گردشگری ما را از بحران ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا خارج کند. در این میان جان هموطنانمان برای فعالان صنعت گردشگری بسیار مهم است، اما وقتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعتراف می‎‌کند که نمی‌توان حتی سفر‌های داخلی را هم کنترل کرد، باید با برنامه‌ریزی و ایجاد تور‌های امن فعالیت صنعت گردشگری را ادامه داد و با بازاریابی و بازارشناسی خوب در سطح کشور‌های هدف، مسافران خارجی را هم جذب کرد.

عربی‌گل به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاونانش پیشنهاد کرد حتما ساز و کاری امن را برای هدایت درآمد حاصل از جذب گردشگر تدوین و اجرایی کنند تا بخش خصوصی نیز نفعی از اجرای طرح‌هایی، چون لغو روادید دو طرفه ایران و روسیه ببرد.

او بیان کرد: من از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌خواهم که در کنار کارهایش از نظر خبرگان صنعت گردشگری بهره ببرد و از کارشناسان مشاوره بگیرد. البته این امر تا به امروز به هیچ وجه محقق نشده است.

گفتنی است علی اصغر مونسان اخیرا در هشتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری بخش خصوصی گردشگری از لغو روادید دو طرفه ایران و روسیه تا پایان ماه جاری خبر داده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار