gardeshban.ir

دبی یکی از مقاصد محبوب و لوکسی است که از سراسر جهان طرفداران خود را دارد و با تمام جذابیت، مدرنیته، امکانات و بناهای بی نظیر توانسته همه گردشگران را مجذوب و مسحور کند.
کد خبر: ۳۰۹۱۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
امروزه مراکز خرید دبی با ابهت، عظمت و معماری های جالبشان به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری تبدیل شده اند اما در کنار این مجموعه های تجاری باشکوه بازارهای سنتی هم در دبی وجود دارند که بسیاری از گردشگران از وجود آن ها بی خبر هستند. 

بازارهای سنتی دبی تنها جایی هستند که می توانید با فرهنگ عرب از نزدیک آشنا شوید. این بازارها اکثرا پرتکاپو و پر جنب و جوش هستند و تنوع محصولات در آن ها زیاد است. بنابراین، این بار اگر بلیط هواپیما دبی را خریداری کنید حتما سری به بازارهای سنتی دبی بزنید و از حس و حال زیبای فضای آن ها بهره مند شوید.

معرفی بازارهای سنتی و زیبای دبی+عکس

سوق مدینه جمیرا

کلمه Souk که در نام لاتین بازار نوشته می شود، همان کلمه عربی "سوق" به معنای بازار سنتی روباز است. می دانید که جمیرا یک منطقه بسیار لوکس در دبی است و در منطقه ای از آن به مساحت چهل هکتار یک شهر سنتی عربی بازسازی شده تا گردشگران فرهنگ و آداب و رسوم عربی را از نزدیک لمس و مشاهده کنند. بازار سنتی سوق مدینه جمیرا نیز در این منطقه واقع شده و در انتهای جاده جمیره و بعد از برج العرب قرار دارد. 

این بازار سبک سنتی عربی دارد و در فروشگاه ها و مغازه هایش انواع اجناس از لباس و جواهرات گرفته تا عتیقه جات به فروش می رسند. همچنین خوراکی ها و ادویه جات نظیر روغن زیتون در این بازار فروخته می شوند و بسیار باکیفیت و اعلاء هستند. این بازار در اکثر اوقات پرجنب و جوش و پرهیاهو است و مردم محلی را در هر زمان می توانید در این بازار مشاهده کنید. اگر پس از گشت و گذار در بازار سوق مدینه جمیرا احساس خستگی و گرسنگی کردید، به یکی از رستوران های بازار بروید و غذاهای خوشمزه عربی نوش جان کنید.

معرفی بازارهای سنتی و زیبای دبی+عکس

بازار طلای دبی

بازار طلای دبی در عربی "سوق الذهب" نام دارد و فراتر از یک بازار است. سوق الذهب یکی از نمادهای تاریخی شهر دبی و جزو میراث فرهنگی امارات است و مردم محلی و گردشگرانی که بلیط هواپیما این شهر را خریداری می‌کنند آن را یادگار واقعی دبی قدیمی و سنتی تلقی می کنند. 

گردشگران حس وحال و معماری این بازار را بسیار می پسندند و یکی از پاتوق های محبوبشان همین بازار طلای دبی است. غروب های سوق الذهب بسیار تماشایی است و گذراندن یک عصر دلنشین در یکی از مغازه های موجود در کوچه های باریک و صرف چایی و قلیان عربی بسیار لذت بخش و فراموش نشدنی است. برای رفتن به بازار طلای دبی حتما قرار نیست قصد خرید طلا داشته باشید. برای تماشای چهره قدیمی دبی به این بازار بروید و از فضای سنتی و جذاب آن بهره مند شوید. گفته می شود در هر زمان از سال بیش از ده تن طلا در این بازار موجو است.

معرفی بازارهای سنتی و زیبای دبی+عکس

بازار الکرامه

یکی دیگر از بازارهای سنتی دبی که حس و حال قدیمی و صمیمی دارد، بازار الکرامه است. گردشگران بسیاری در سفر به دبی به این بازار سنتی و قدیمی مراجعه می کنند. در گذشته در این بازار همه چیز به فروش می رسید و از یر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد می توانستید در بازار الکرامه پیدا کنید. اما با گذشت زمان تعداد این مغازه ها کمتر شد و جایشان را به مغازه های شیک و امروزی دادند. 

بااین حال، با وجود مغازه های مدرن و امروزی در بازار الکرامه هنوز هم حس و حال سنتی و قدیمی در بازار الکرامه حاکم است و آن صفا و گرمی را از دست نداده است. بازار الکرامه از ساعت ‍۱۰ صبح باز می شود و تا شب هنگام میزبان مردم محلی و گردشگران است. اما بیشتر گردشگران بازدید از بازار الکرامه را در شب هنگام ترجیح می دهند. زیرا شب ها هوا خنک تر است و همه جا چراغانی و روشن است. 

اگر در سفر به دبی می خواهید اجناسی با قیمت های مناسب و ارزان خریداری کنید، یا می خواهید با صرفه جویی در بودجه سفرتان سوغاتی های مناسب قیمت برای دوستان و عزیزانتان بخرید، حتما سری به بازار الکرامه بزنید و اجناس خوب و باکیفیت را با قیمت های باورنکردنی تهیه کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار