gardeshban.ir

پل لندن بر روی رودخانه‌ی تیمز ساخته شده و یکی از معروف‌ترین سازه‌های لندن به‌شمار می‌آید. آنچه این پل را از دیگر سازه‌های مشابه متمایز می‌سازد، امکانات گردشگری فراوانی است که برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. از کافه و موزه گرفته تا بازارهای سنتی، همه‌چیز برای داشتن اوقاتی خوش برای گردشگران فراهم است.
کد خبر: ۳۰۹۲۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

پل لندن یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن و البته انگلیس است که هر سال گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. پل لندن با وجود اینکه چندین بار تخریب و دوباره بازسازی شده، تا اواسط قرن هجدهم تنها مسیر عبور از روی رودخانه‌ی تیمز بود. امروزه پل لندن چیزی بیشتر از یک مسیر عبور است؛ محیط اطراف این پل، دارای امکانات زیادی برای یک گردش شبانه‌ی عالی است. با ما همراه باشید تا درباره‌ی گردشگری‌های شبانه در اطراف پل لندن بیشتر بدانید.

بازار بارو

بازار «بارو» در طول روز مکان مناسبی برای صرف غذا است. اما این بازار در شب حال و هوای دیگری دارد. بارها و کافه‌های زیادی در نزدیکی این بازار وجود دارند که می‌توانید با انتخاب هرکدام از آن‌ها نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای میل کنید. برای هر سلیقه‌ای می‌توان یک نوشیدنی عالی پیدا کرد. علاوه‌بر نوشیدنی می‌توانید از دیگر غذاهای انگلیسی و خوراکی‌های خوشمزه که در غرفه‌های غذا به‌فروش می‌رسند هم امتحان کنید.

بازار بارور لندن

انکر بنکساید

یکی از معروف‌ترین بارها و رستوران‌های کنار رودخانه‌ی تیمز که از معروف‌ترین بارهای پل لندن است، «انکر بنکساید» نام دارد. این مکان از سال ۱۶۱۵ فعالیت می‌کند و همین نشان دهنده‌ی مهارت کارکنان این رستوران است. در فضای بیرون از کافه، صندلی‌های زیادی برای نشستن وجود دارد که می توانید علاوه‌بر نوشیدنی‌های مورد علاقه‌ی خودتان از منظره‌ی بیرون هم لذت ببرید. با وجود اینکه این بار قدیمی و فرسوده است، مردم تمایل دارند بر روی تراس و دیواری بنشینید که از کنار رودخانه می‌گذرد. بنابراین جا برای نشستن در این بار بسیار است.

پل لندن

کافه هورنیمن

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توانید زمان بازدید از پل لندن از آن دیدن کنید، کافه‌ی «هورنیمن» است. نام این کافه از نام «فردریک هورنیمن»، یکی از اعضای آزادی‌خواه مجلس و فردی خیرخواه از دوره‌ی ویکتوریایی در قرن نوزدهم گرفته شد که صاحب انبار چای بود. لوسرهای زیبا و مجلل، تراس‌های رو به رودخانه و نقوشی که نشان دهنده‌ی سفرهای آفریقا است، چندان با میراث فردریک هورنیمن تطابق ندارد. البته یک موزه در جنوب لندن وجود دارد که به نام هورنیمن نام‌گذاری شده‌ است.

پل لندن

مسافرخانه جورج

یکی دیگر از کافه‌های محبوب پل لندن، «مسافرخانه‌ی جورج» است که همانند دیگر کافه‌هایی که معرفی شد، دارای تاریخچه‌ای طولانی است. این مکان در قرن هفدهم به عنوان یک مسافرخانه مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون در فهرست ساختمان‌های درجه یکی قرار گرفته که تحت مالکیت یا اجاره‌ی موسسه‌ی «نشنال تراست» است. ستون‌هایی از جنس چوب درخت بلوط،‌ هیزم‌های درون آتش و کفِ چوبی از مشخصات این کافه‌ی دوست‌داشتنی هستند که حسی مانند یک خانه‌ی گرم‌ونرم را به شما می‌دهد. این فضا کاملا برای فصل زمستان ایده‌آل است و شاید به همین دلیل است که «چارلز دیکنز» اغلب در این کافه زمان خود را سپری می‌کرد. حیاط فوق‌العاده زیبای این کافه کاملا مناسب روزهای گرم و آفتابی است.

پل لندن

اولد اسکول یارد

با انتخاب کافه‌ی اولد اسکول یارد (old school yard) می‌توانید دوباره به دوران کودکی خود بازگردید. این کافه به سبک مدرسه‌ طراحی شده و دارای تعداد زیادی از بازی‌های «رترو» یا قدیمی است که شما را به آن دوران می‌برند. این کافه مناسب همه‌ی افرادی است که دوست دارند یادی از گذشته‌ها و خاطرات‌شان کنند و چند ساعتی در دوران قدیم به‌سر ببرند. یاد کودکی، تکالیف مدرسه و بازی‌های زمان کودکی باعث می‌شود چند ساعتی را از دوران بزرگسالی و مشغله‌های آن فاصله بگیرید.

پل لندن

بالز برادرز

اگر هوس کرده‌اید به کافه‌ای بروید که نوشیدنی‌هایی از سراسر دنیا سرو می‌کند و تقریبا شبیه یک هزارتو است و در عین حال دارای یک تراس و زمین «پتانک» است، حتما سری به کافه‌ی «بالز برادرز» بزنید. در این کافه که در سال ۱۸۶۰ ساخته شد می‌توانید از مکانی دنج و زیبا و تراس و فضای بازی که در روزهای آفتابی باعث نشاط شما خواهد شد، لذت ببرید.

پل لندن


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار