gardeshban.ir

جان مویر (John Muir) طبیعت‌گرد اسکاتلندی-آمریکایی می‌گوید: به قلب طبیعت نزدیک شوید، هر از گاهی از کوه بالا بروید و یا یک هفته را در جنگل بگذرانید و روح خود را تازه کنید.
کد خبر: ۳۰۹۲۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
کمپینگ رفتن- یکی از اساسی‌ترین تلاش‌ها- می‌توان الهام بخش بیشتر اندایشه‌های آسمانی باشد. اما در میان پاندمی کروناویروس، این الهام‌ها باعث ایجاد یک سوال مهم می‌شود: آیا چادر زدن در طبیعت یا همان کمپینگ ایمن است؟ خبر خوب اینکه نسبت به صحبت‌هایی که شده، کمپ زدن در میان امن‌ترین تفریحات قرار دارد که در حال حاضر می‌توانید از آن لذت ببرید.

با این حال، این نوع تفریح هم بدون خطر نیست. اگر بدانید وارد چه فضایی می‌شوید و توصیه‌های ایمنی را برای کمپ زدن رعایت کنید، می‌توانید از یک سفر پاک‌سازی روح بدون هیچ نگرانی لذت ببرید. در ادامه این مقاله از لست سکند از خطرات کمپ کردن و شرایطی که می‌تواند کمپ زدن را ایمن کند، می‌گوییم، پس همراهمان باشید.

خطرات کمپ زدن چیست؟

در ماه ژوئن، سایت خبری MLive، بعد از مشورت با چهار متخصص بهداشت عمومی در میشیگان، 36 فعالیت را براساس میزان ریسک و خطرشان رتبه‌بندی کردند. هر یک از آن‌ها ارزیابی‌ها خود را انجام دادند و نتایج تقریبی خود را اعلام کردند.

در مقیاس 1 تا 10، رتبه 10 بالاترین میزان ریسک و خطر برای مبتلا شدن به کرونا ویروس را دارد، کمپ زدن در پایین‌ترین سطوح یعنی رتبه 3 را دارا می‌باشد. خطر کمپ زدن مانند گلف بازی کردن یا خرید از خواروبار فروشی (با رعایت پروتکل‌های ایمنی) است.

برای مقایسه، آن‌ها بازی تنیس را در رتبه 1 و رفتن به باشگاه و ورزشگاه را در رتبه 8 ارزیابی کردند.

سی‌ان‌ان تراول (CNN Travel)​​​​​​​​ با یکی از این چهار کارشناس صحبت کرد. دکتر متیو سیمز (Matthew Sims)-مدیر تحقیقات بیماری‌های عفونی در هلث بومونت (Beaumont Health) در میشگان- در مورد اینکه چه عواملی کمپینگ را به یک فعالیت با ریسک کم‌تر تبدیل می‌کند و نکاتی در مورد اینکه در زمان کمپ زدن چه کار‌هایی انجام دهید (یا چه کاری انجام ندهید) تا کمپ زدن امن‌تر شود، صحبت کرده‌اند.
 
بیرون رفتن عالی است!

سیمز که خود از کمپ زدن در روزهای مدرسه و دانشکده پزشکی خاطرات خوبی دارد، می‌گوید: یکی از بزرگترین چیزهایی که در مورد کمپ زدن وجود دارد، این است که شما عمدتا بیرون از خانه هستید.

سیمز کمپ زدن را با رفتن به رستوران و کافه مقایسه می‌کند، مناطق پر خطری که معمولا تنگ، شلوغ و در فضای بسته است. این مناطق بهترین محیط برای انتقال ویروس کرونا است. بنابراین این مناطق را باید در رتبه 9 (بسیار پر خطر) قرار دارد. سیمز ادامه می‌دهد: یک فضای بسته به مرور زمان پر از ویروس می‌شود. از طرف دیگر، در فضای بیرون و سر باز ویروس به راحتی می‌تواند پراکنده شود.

واقعیت این است که وقتی یک فرد در یک فضای سر باز سرفه می‌کند، امکان ندارد کل آن محیط را پر از ویروس کند، اما اگر در یک فضای سربسته فردی سرفه کند، ممکن است به سرعت فضا پر از ویروس گردد.

سفرهای انفردی و رفت و آمد با افرادی که با آن‌ها زندگی می‌کنید، بهترین راه برای رفتن به کمپینگ است.

سیمز می‌گوید: وارد شدن به گروه‌های بزرگ‌تر باعث می‌شود، احتمال انتقال و گرفتن ویروس کمی بیشتر شود. در خانه ماندن یا با خانواده به بیرون رفتن به نظر خطر زیادی ندارد. تعامل با افرادی بیشتر در خارج از خانه (افرادی که با آنها زندگی نمی‌کنید) احتمال ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد. ​​​​​​​​افراد خانواده‌ای که در یک خانه زندگی می‌کنند، نباید نگرانی در مورد کمپ زدن داشته باشند.

در سفرهای کمپینگ، افراد می‌توانند با کسانی یک چادر مشترک داشته باشند که در حال حاضر با یکدیگر در تماس هستند. یعنی اگر شما با پدر و مادرتان زندگی می‌کنید، در این سفر می‌توانید با آن‌ها در یک چادر باشید.

​​​​​​​​​​​​​​تا زمانی که اعضای خانواده در معرض افراد دیگری نیستند و در قرنطینه با هم در خانه می‌مانند، به اشترک گذاشتن چادر یا ماشین‌هایشان خطرناک نیست.

سیمز می‌گوید: ماندن در گروه‌های کوچک‌تر بسیار امن‌تر است. او ادامه می‌دهد: از افرادی که نمی‌شناسید دوری کنید. اگر با گروه جدید مواجه شدید (مثلا در یک پیاده‌روی)، فاصله خود را از آن‌ها حفظ کنید. خودتان را در فضای امن نگاه دارید. این موضوع خیلی خوب است که با دیگران دوستانه برخورد کنید اما زیاده‌روی نکنید.

چیزهایی که باید از آن‌ها دوری کنید!

​​​​​​​​سیمز به چیزهای دیگری اشاره می‌کند که می‌تواند خطر انتقال کرونا ویروس را افزایش دهد.

آواز خواندن دور آتش: ویروس در هوا معلق است و اگر شما قصد آواز خواندن دور آتش را دارید، باید بگوییم این یک خطر بالقوه برای کروناویروس است. بنابراین اگر شما می‌خواهید آواز بخوانید، بهتر است از هم دور شوید و بعد شروع به خواندن بکنید.​​​​​​​​

دود ناشی از آتش روشن کردن: دود ناشی از آتش روشن کردن باعث سرفه می‌شود که ویروس را در فضا پخش می‌کند. اگر شما یک آتش روشن کرده‌اید، دور آن را شلوغ نکنید. در تابستان ممکن است شما بدون آتش هم بتوانید کمپ بزنید.

غذای اشتراکی: غذای مشترک می‌تواند یک مشکل باشد زمانی که کمپ زده‌اید به ویژه اگر شما با یک گروه بزرگ به سفر رفته باشید. 

​​​​​​​​ سیمز می‌گوید: اگر شما یک ظرف بزرگ غذا درست کردید و همه از یک ظرف غذا خوردید، با یک قاشق و بشقاب؛ باید بگویم که اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اید.

از رستوران‌ها یا سفرهایی که غذا را به صورت سلف سرویس ارائه می‌کنند، دوری کنید. مردم در این زمان یک همبرگر بزرگ را نصف می‌کنند یا هات‌داگ را کامل بر نمی‌دارند. در این شیوه سرو غذا، مردم می‌توانند بخشی از غذا را بردارند و دوباره به ظرف غذا برگردانند.

سمیز می‌گوید: ما هنوز در حال یاد گرفتن شرایط زندگی با وجود کرونا ویروس هستیم، اما مراقب باشید که هوای سرد و خشک می‌تواند انواع دیگری از ویروس‌ها را منتقل ‌کند. بنابراین اگر به یک سفر کمپینگ فکر می‌کنید، چرا حالا که در نیم کره شمالی تابستان است، این کار را نکنید؟

​​​​​​​منابع متعددی وجود دارد که در صورتی که تصمیم به کمپ زدن در مکان‌های عمومی یا خصوصی را گرفتید، توصیه‌های ایمنی ارائه می‌دهند. برخی از نکات برجسته عبارت است از:

​​​​​​​​خود‌خواه نباشید، برنامه‌ریزی کنید: قبل از اینکه وارد مکان کمپ (اردوگاه) شوید، جا رزرو کنید و مجوز‌های لازم، هیزم، یخ و موارد دیگری را به صورت آنلاین یا با تلفن همراه، قبل از رسیدن خریداری کنید.

مواد بهداشتی و وسایل بهداشت شخصی را همراه خود داشته باشید: صابون، ضدعفونی‌کننده سطوح، ضدعفونی کننده دست، دستمال کاغذی، دستمال توالت خود را همراه داشته باشید.

فاصله اجتماعی: محل کمپ خود را (از جمله خوابیدن، آتش روشن کردن و مناطق غذا خوردن) تا حد امکان از چادرهای دیگر دور کنید که از افراد دیگر کمپ‌ها دور باشید و فاصله اجتماعی رعایت شود.

به قوانین احترام بگذارید: تمام قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به محل کمپ به منظور امنیت خودتان و دیگران را رعایت کنید. این موارد شامل ماسک زدن در مناطق عمومی، رعایت فاصله‌ی اجتماعی، ترک کردن وسایل و مبلمان عمومی مانند صندلی‌ها و میزهای پیک‌نیک است.

از ورزش‌های تعاملی دوری کنید: برای مثال زمین‌های بسکتبال در فضای باز ممکن است برای عکاسی باز باشند اما باید به علامت ورزش نکردن احترام بگذارید.

مسیرها: اگر مسیری بسته است، احتمالا دلیل موجه‌ی برای آن وجود دارد. بنابراین وارد آن مسیرها نشوید.

قایق سواری: به قایق‌های دیگر برخورد نکنید و در دریاچه‌ها دور هم جمع نشوید.

اتاق استراحت: اگر می‌خواهید از اتاق استراحت استفاده کنید، از فضاهای خصوصی به جای استراحتگاه‌های عمومی استفاده کنید. در این فضاها تعداد افراد کمتری حضور دارند.​​​​​​​​

دو مورد دیگر از لوازم ضروری

​​​​به گفته سمیز، همراه با وسایل معمول که همیشه در سفرهای کمپینگ با خود داشتید، پاندمی کرونا ویروس باعث شده که دو ماده ضروری دیگر نیز به این وسایل اضافه شود.

چه چیزی دیگری نیاز دارید؟ "ماده ضدعفونی کننده دست. ماده ضدعفونی کننده دست. ماده ضدعفونی کننده دست! " سیمز می‌گوید مطمئن شوید که حداقل 60 درصد اتانول یا 70 درصد ایزوپروپانول داشته باشد.، همان چیزی که CDC پیشنهاد کرده است.

همچنین ماسک‌ها را با خود همراه داشته باشید. حتی در هوای باز هم با خود همراه داشته باشید زیرا شاید لازم شد وارد فروشگاهی شوید. حتی اگر فکر می‌کنید که قرار نیست با کسی تعامل داشته باشید، ماسک‌ها را با خود بیاورید.

در پایان سیمز می‌گوید که همان موارد احتیاطی که قبلا رعایت می‌کردید را در محل کمپ نیز انجام دهید. رعایت فاصله اجتماعی، ماسک زدن، شستن دائمی دست‌ها و اگر عطسه یا سرفه می‌کنید حتما خود را به مراکز بهداشتی برسانید. برای کرونا ویروس هیچ جادویی وجود ندارد جز رعایت موارد بهداشتی که ذکر شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار