gardeshban.ir

Timber Stonehenge (استون هنج چوبی) در پرتغال یافت شده است که حتی قدیمی‌تر از استون هنج است. باستان‌شناسان منطقه اوورا در آلنتجو در جنوب پرتغال تلاش می‌کنند مکانی را کشف کنند که زمانی یک بنای چوبی شبیه به بنای معروف استون هنج در انگلستان بوده است. ساختار یافت شده در این مکان باستانی Perdigõs مدوراست و بیش از شصت‌وپنج پا قطر دارد.
کد خبر: ۳۰۹۲۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
آنتونیو کارلوس والرا، باستان‌شناس و مسئول این پروژه اظهار داشت که این ساختار "از چندین دایره متحدالمرکز از مجسمه‌ها و تراز با قطب‌های بزرگ و تنه‌های چوبی ساخته شده است، که قبلاً در حدود یک‌سوم آن چوب قرار داده شده بود.  اولین بار در شبه‌جزیره ایبری و بین سال‌های 2800 و 2600 قبل از میلاد مسیح ساخت بنای سنگی استون هنج [در انگلستان] شناسایی شد، که در حدود 2500 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده و در زمان خود بنایی پیشرفته بوده است.

والرا همچنین خاطرنشان کرد که ورودی‌ها به نظر طوری ساخته شده‌اند که در تابستان طلوع خورشید را بتوان دید، مانند بسیاری دیگر از بناهای چوبی از چوب‌هایی تراز با ستاره‌های نجومی استفاده شده است. تاکنون حدود یک‌سوم این مجموعه هنوز کشف نشده باقی مانده است و سفال، استخوان حیوانات و اجساد انسان‌های دفن شده در آنجا پیدا شده است. یک سالن آمفی‌تئاتر بزرگ و طبیعی که رو به دره Ribeira است در Vale do openinglamo، جایی که یکی از بزرگ‌ترین بناهای تاریخی Alentejo  ساخته شده است نیز وجود دارد.
Perdigoes به مدت بیست‌ و سه سال است که با باستان‌شناسان محلی و همچنین همکاران خارجی خود همکاری می‌کند. این مجسمه در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان یادبود ملی تعیین شد و یک مجموعه بزرگ از خندق‌های دایره‌ای در اطراف بنای یادبود چوبی قرار داشتند.

این مکان برای رویدادهای فرهنگی و تشریفاتی در پایان دوره نوسنگی، حدود ۳۴۰۰ پیش از میلاد تا آغاز عصر برنز در حدود ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد، استفاده می‌شده است. تعدادی از خندق‌ها به همراه شواهدی از قربانی کردن حیوانات در این مکان یافت شدند. طبق گفته ancient-origins.net، مانند بیشتر مکان‌ها که تعداد زیادی از مردم را به خود جلب می‌کنند، مردم از سراسر کشور برای شرکت در این جشن‌ به اینجا می‌آیند.

اگرچه مکان‌های مشابه آن در سراسر اروپا و بریتانیا یافت می‌شوند، اما این اولین بار است که در پرتغال چنین مکانی یافت می‌شود و ممکن است نشان‌دهنده جمعیتی باشد که در طول عصر حجر ارتباط بیشتری با یکدیگر داشتند. همچنین این امکان وجود دارد که فرهنگ بشر که در حدود ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد وجود داشته و در حدود ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد رشد کرده است مسئول ایجاد حلقه‌های چوبی بوده‌ باشد. Bell Beakers به خاطر زنگ وارونه‌ای که در ظرف شیشه‌ای قرار داشت در ابتدای عصر برنز به این اسم نام‌گذاری شد.

سایر مکان‌ها نیز در انگلیس و قاره اروپا یافت شده‌اند، ازجمله، ابوری که محل بزرگ‌ترین بقایای بناهای تاریخی پیچیده بریتانیا است. دهکده باستانی Chysauster، بقایای یک شهرک عصر آهن است که به‌خوبی نگهداری شده و Graves  که یکی از ده معدن معروف سنگ چخماق ماقبل تاریخ در انگلستان است، جایی که حدود 4500 سال پیش معدنچیان بیش از چهارصد گودال را در آنجا حفر کرده بودند. یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مکان‌ها نیز در کارناک، برتانی، فرانسه قرار دارد.

در ژوئن سال 2020 باستان‌شناسان یک بنای مدور نوسنگی دایره‌ای را تنها دو مایل دورتر از استون هنج پیدا کردند که دارای بیش از بیست ستون بزرگ است که دور تا دور آن قرار دارد و هرکدام بیش از سی‌ودو پا عرض و شانزده فوت عمق دارند. به گفته ایندیپندنت، دکتر نیک اسناشال، باستان‌شناس ملی این مکان میراث جهانی استون هنج است. وی  اظهار داشت: همان‌طور که سازندگان استون هنج در آن مکان زندگی می‌کردند و جشن می‌گرفتند، دیواره‌های دورینگتون دیوید نقش مهمی در زندگی مردم داشتند و  چشم‌انداز گسترده‌تر استون هنج را به ما نشان دادند. 

باستان‌شناسان دانشگاه سنت اندروز، دانشگاه ولز Trinity Saint David، مرکز تحقیقات زیست‌محیطی دانشگاه اسکاتلند در دانشگاه گلاسکو و مؤسسات Warwick و بیرمنگام در این مکان به یکدیگر  پیوستند. مردم نمی‌توانند تابستان امسال به Perdigoes دسترسی داشته باشند، اما خوشبختانه تابستان سال بعد این امکان وجود خواهد داشت.

راز حلقه های اسرارآمیز و عجیب کشف شدند!/عکس

راز حلقه های اسرارآمیز و عجیب کشف شدند!/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار