gardeshban.ir

مهندسان شرکت جت‌لاینر نوعی هواپیمای سبک را طراحی کردند که شکلی غیرمعمولی دارد و سوخت کمتری نسبت به سایر هواپیما مصرف می‌کند.
کد خبر: ۳۰۹۷۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

شرکت جت‌لاینر هواپیمای فوق پیشرفته و غیرمعمولی TU Delft برای اولین بار به پرواز درآورد. این هواپیما از لحاظ ظاهری تفاوت‌های قابل توجهی با سایر هواپیماها دارد و مسافران را در بال‌های خود حمل و  بازدهی موتور آن ۲۰ درصد بیشتر است.

پیش از انجام پرواز رسمی این هواپیما سازندگان آن بارها آزمایش‌های فنی و ایمنی را انجام دادند تا از عملکرد مطلوب TU Delft مطمئن شوند. رولوف وس یکی از مهندسان ارشد پروژه ساخت این هواپیما گفت: نمونه‌های کوچک آزمایشی از هواپیمای جت‌ لاینر در آزمایش‌های متفاوتی مورد ارزیابی قرار گرفتند. این آزمایش‌ها به مهندسان کمک کرد تا از هرگونه حادثه‌ای جلوگیری کرده و مشکلات فنی آن را پیش‌بینی کنند.

باتوجه به نوع طراحی هواپیمای TU Delft تعدادی از مدیران شرکت جت‌لاینر نگران بودند که این هواپیما در اولین پرواز رسمی خود دچار مشکل شده و ناگهان سقوط کند ولی همه مراحل پرواز خوب پیش رفت و هواپیما توانست مدت زمان مشخصی را در آسمان بماند. با اینکه هواپیمای V شکل شرکت جت‌لاینر رونمایی شده ولی هنوز اطلاعات زیادی از مشخصات فنی آن منتشر نشده و معلوم نیست چه زمانی این هواپیما به تولید انبوه رسیده و تعداد زیادی از آن ساخت می‌شود. 

یکی از تفاوت‌های بارز این هواپیما با دیگر وسایل حمل‌ونقل هوایی محل دقیق مرکز ثقل آن است. پس از هر پرواز مهندسان داده‌ها را به دقت بررسی می‌کنند و با جمع‌آوری آمارها توانایی‌ها هواپیما را در مرور زمان ارتقا می‌دهند. در واقع می‌توان گفت مدیران جت‌لاینر می‌خواهند هر پرواز هواپیمای این شرکت نسبت به سفر هوایی قبلی بهتر بوده و مسافران با ایمنی و راحتی بیشتر را احساس کنند.


آنا


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار