gardeshban.ir

در این مطلب دستورالعمل تهیه پای سیب زمینی پولکی آموزش داده شده است.
کد خبر: ۳۰۹۸۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
 ترکیب سیب زمینی و پنیر هر ذائقه‌ای را به وجد می‌آورد. از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه کره زمین کسی نیست که سیب زمینی و پنیر را دوست نداشته باشد. این بار به بهانه این ترکیب فوق‌العاده می‌خواهیم طرز تهیه پای سیب زمینی پولکی را به شما آموزش دهیم. لابه‌لای این پای علاوه بر سیب زمینی و پنیر گودا از مایه گوشتی مزه‌دار شده با سبزیجات و ادویه و بیکن استفاده شده و طعم فوق‌العاده‌ای به غذایتان می‌دهد.

مواد لازم برای تهیه پای سیب زمینی پولکی

گوشت چرخ کرده دو پیمانه
سیب زمینی چهار عدد
بیکن یک پیمانه
پنیر ورقه‌ای گودا  دو بسته
پیاز خرد شده یک پیمانه
قارچ دو پیمانه
فلفل دلمه‌ای رنگی یک پیمانه
ذرت یک پیمانه
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
روغن هشت قاشق غذاخوری
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
آویشن نصف قاشق چای‌خوری
پودر سیر یک قاشق چای‌خوری
فلفل به مقدار لازم
سس خردل دو قاشق غذاخوری
سس کچاپ  دو قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده نصف پیمانه

طرز تهیه پای سیب زمینی پولکی

برای شروع سیب زمینی‌ها را به صورت ورقه‌ای برش دهید و داخل سینی فر بچینید. روی آن‌ها نمک و روغن زیتون بریزید و حدود ۲۰ دقیقه با حرارت ۱۲۰ درجه داخل فر قرار دهید تا خوب بپزند.


چهار قاشق غذاخوری روغن داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید. پیاز خرد شده را کمی با روغن تفت دهید سپس قارچ را اضافه کنید و کمی به تفت دادن ادامه دهید.


فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کرده و به قارچ و پیاز اضافه کنید. سپس ذرت را اضافه کرده و بلافاصله گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید. به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت تغییر رنگ بدهد. سپس پودر سیر، فلفل، رب، سس خردل، کچاپ و جعفری خرد شده را اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید.


در یک تابه دیگر مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. بیکن‌ها را به در اندازه‌های متوسط به صورت مربعی خرد کردید را به تابه اضافه کنید و سرخ کنید.


سیب زمینی‌ها را بعد از بیست دقیقه از فر بیرون بیاورید و داخل یک قالب گود کمربندی به صورت زنجیری بچینید. حتی دیواره‌های قالب را هم سیب زمینی بچینید.


یک لایه مواد روی سیب زمینی‌ها به صورت یکسان پخش کنید. سپس چند لایه پنیر ورقه‌ای گودا روی مواد بچینید و مقداری از بیکن‌های سرخ شده روی پنیر بریزید.


دوباره به همان صورت یک لایه سیب زمینی، یک لایه مواد و بعد پنیر و بیکن بچینید و در آخر سیب زمینی‌های باقی‌مانده را روی مواد قرار دهید و قالب را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ۱۵۰ درجه قرار دهید.


پای سیب زمینی پولکی آماده است. آن را از قالب بیرون آورده و برای تزیین چند برگ جعفری روی آن بچینید. نوش جان!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار