gardeshban.ir

در این مطلب دستورالعمل تهیه خوراک لوبیا سفید آموزش داده شده است.
کد خبر: ۳۰۹۸۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه خوراک لوبیا سفید را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه خوراک لوبیا سفید

لوبیا سفید یک شب خیسانده یک پیمانه
پیاز نگینی خرد شده یک عدد
سیر رنده شده سه حبه
هویج نگینی خرد شده یک عدد
گوجه فرنگی خرد شده دو عدد
پیازچه دو ساقه
دانه فلفل سیاه یک قاشق مرباخوری
فلفل دلمه خرد شده یک عدد کوچک
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری پر
قارچ ۱۰ عدد
شکر دو قاشق مرباخوری
پودر فلفل قرمز یک قاشق چای‌خوری
روغن زیتون بی‌بو یک چهارم پیمانه
آب لیمو تازه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه

پیش از این طرز تهیه خوراک لوبیا سفید را به شما آموزش داده بودیم، اما این بار می‌خواهیم روش تازه‌ای را برای طبخ این خوراک معرفی کنیم. برای شروع لوبیایی که از شب قبل خیس کرده‌اید را در نیم لیتر آب برای ۲۰ دقیقه بجوشانید و در آبکش خالی کنید. سپس در یک قابلمه کمی روغن داغ کنید و پیاز و هویج و در آخر سیر را در آن تفت بدهید. در زمان تفت دادن این مواد شعله نباید چندان ملایم باشد. بعد از این مرحله گوجه فرنگی‌هایی که پوستشان را گرفته‌اید و خرد کرده‌اید را همراه با فلفل دلمه خرد شده اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن، برای پنج دقیقه روی حرارت ملایم بپزید.


دو پیمانه آب جوش در قابلمه بریزید، شکر و فلفل را اضافه کرده و نمک را هم روی مواد بریزید. سپس لوبیا را اضافه کرده و هم بزنید. همینکه آب به جوش آمد، شعله را کم کنید و در قابلمه را ببندید و دو ساعت به لوبیا برای پخت فرصت دهید. در میانه پخت هر جا لازم بود به مواد آب اضافه کنید.


وقتی لوبیا پخته شد، قارچ حلقه‌شده‌ای که تفت داده‌اید را همراه با پیازچه خرد شده و در صوررت تمایل جعفری خرد شده را هم به مواد اضافه کنید و رب گوجه فرنگی که تفت داده‌اید را هم در قابلمه خوراک ریخته و کمی مواد را با هم هم‌بزنید. ۱۰ دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید و در آخر نمک و آب‌لیمو را اندازه کنید. وقتی آب خوراک اندازه شد شعله را خاموش کرده و آن را در ظرف سرو بریزید.

این خوراک خوشمزه غذای مناسبی برای گیاهخواران است؛ اما اگر گیاهخوار نیستید، می‌توانید خوراک لوبیا با گوشت را هم امتحان کنید.

 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار