gardeshban.ir

بازار گل بلومن در شهر آمستردام هلند قرار دارد. هلند از کشورهای اروپایی بسیار زیبا است که به داشتن باغ های گل فراوان و بازارهای گل زیبا شهرت دارد.
کد خبر: ۳۰۹۸۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
این کشور از نظر تجاری نیز در تجارت گل و گیاه اولین حرف را در دنیا میزند. بازارهای گل آمستردام در کشور هلند در جای جای این شهر زیبایی و جلوه خاصی به شهر داده است. این بازارها از جذابیت های گردشگری شهر آمستردام به حساب می آید و حتی در رفع نیازهای شهروندان خود شهر آمستردام نیز در خدمت مردم است.

یکی از بازارهای گل معروف و محبوب بازار گل بلومن در شهر آمستردام است. در این بازار گل انواع مختلف گل ها، گیاهان زینتی و لوازم جانبی پرورش گل یافت می گردد. این بازار گل از نظر موقعیت مکانی در کنار کانال «سینگل» قرار دارد و زیبایی خاصی را به شهر داده است. گردشگرانی که با تهیه بلیط هواپیما از طریق تورهای گردشگری به آمستردام سفر می کنند می توانند از جذابیت های بیشمار این شهر از جمله بازار گل بلومن دیدن کرد.

چرا باید از بازار گل بلومن دیدن کرد

بازار گل بلومن آمستردام یکی از جذابیت های شهر آمستردام است زیرا علاوه بر داشتن گل های متنوع و زیبایی چشم نوازش، بعنوان یک فروشگاه برای خرید و فروش گل و گیاه نیز کاربرد دارد.

کشور هلند بعنوان قطب گل و گیاه دنیا است و گردشگران با سفر به این شهر علاوه بر بازار گل بلومن، می توانند از سایر بازارهای گل و گیاه و محل های پرورش گل ها نیز بازدید کنند و با گرفتن عکس های یادگاری زیبا خاطره ای فراموش نشدنی را ذهن خود ثبت کنند.

این بازار گل با قرار گرفتن در کنار کانال «سینگل» بعنوان یکی از زیباترین بازارهای گل مطرح است و با داشتن چشم اندازی زیبا تجربه ای به یاد ماندنی را برای گردشگران خلق می کند.

گردشگران با سفر به آمستردام علاوه بر بازدید از این بازار گل می توانند از سایر جاذبه های تاریخی شهر آمستردام نیز دیدن کنند.

تاریخچه بازار گل بلومن

تاریخچه این بازار گل به قرن نوزدهم میلادی برمی گردد. این مجموعه که بصورت شناور در سطح کانال آبی «سینگل» قرار دارد در اصل در سال ۱۸۲۶ برای اولین بعنوان بازار گل مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته این مکان از نظر موقعیت مکانی در وضعیت بسیار مناسبی قرار داشته و باعث می گشت تا کشتی هایی که با خود بار حمل می کنند و از مسیر رود آمستل می گذرند بتوانند راحت بارهای گل خود را با یک مجموعه تجاری گل تبادل کنند. امروزه این بازار گل مدرن تر از گذشته است و قایق های کوچکی در این کانال قرار دارند که میتوانند جهت حمل و نقل گل ها مورد استفاده قرار گیرند.

نمای کلی بازار گل بلومن

همانطور که گفته شد این بازار گل در کنار کانال سینگل شهر آمستردام قرار دارد. علاوه بر بازار گل بلومن چندین گل فروشی نیز در امتداد کانال سینگل در شهر آمستردام قرار دارد. این بازارهای گل که موقعیتشان در کنار کانال شهر بر جنبه های زیباییشان افزوده است جز جاذبه های گردشگری آمستردام به حساب می آیند. این بازارهای گل در اصل بصورت شناور در سطح آب هستند و دلیل اصلی قرار گیری آن ها در حاشیه کانال های آب این است که حمل گل به این بازارها با سهولت بیشتری انجام گیرد. این بازار گل شناور در سطح آب هر شنبه و چهارشنبه با آوردن گل های تازه زیبایی و طراوت خاصی را به این قسمت از شهر می بخشد. در این بازار گل بخش هایی شبیه گلخانه وجود دارد و در این مکان ها گل ها نگهداری می شوند.

گل ها و گیاهان موجود در بازار گل بلومن

در این مجموعه افراد می توانند انواع احتیاجات خود در رابطه با گل و گیاهان زینتی مانند پیاز گل های لاله، درختچه های زینتی و حتی خاک و کود مورد نیاز برای گل ها را خریداری نمایند. این بازار گل می تواند در تامین سوغاتی گردشگران نیز مورد استفاده قرار گیرد. از جمله گل هایی که می توان در بازار گل بلومن آمستردام یافت شامل: گل لاله، گل نرگس، گل برف، گل میخک، گل بنفشه و گل ارکیده است. مطمئناً افراد گل مورد علاقه خود را در بازار گل پیدا خواهند کرد و مهم نیست در چه زمانی از سال باشد. علاوه بر این در این فروشگاهها گیاهان خانگی، دانه ها و پیازها نیز عرضه می گردد.

بهترین زمان بازدید از بازار گل بلومن

از آنجاییکه هلند قطب بین المللی گل و گیاه است، انواع گل ها در فصول مختلف سال در این کشور یافت می گردد زیرا بیشتر این گل ها در شرایط گلخانه ای و تحت مراقب خاصی پرورش می یابند، پس برای بازدید از این بازار گل و گیاه محدوده زمانی خاصی مطرح نیست ولی از آنجاییکه هلند زمستانهای نسبت سردی دارد برای سفری بی دغدغه تر بهتر است فصول بهار و تابستان انتخاب گردد.

بازار گل زیبا و جذاب بلومن آمستردام+عکس

بازار گل زیبا و جذاب بلومن آمستردام+عکس

بازار گل زیبا و جذاب بلومن آمستردام+عکس

محل های دیدنی نزدیک به بازار گل بلومن

موزه آمستردام: ۲.۳ کیلومتر
موزه یهودیان آمستردام: ۳.۴ کیلومتر
موزه ونگوک: ۳.۵ کیلومتر
کاخ سلطنتی آمستردام: ۵.۸ کیلومتر
میدان دام آمستردام: ۵.۸ کیلومتر

هتل ها و محل های اقامتی نزدیک به بازار گل بلومن

هتل والدورف آستوریا: ۱ کیلومتر
هتل مونت گاردن: ۲.۸ کیلومتر
هتل لانسکاستر: ۲.۸ کیلومتر
هتل ادن: ۳.۳ کیلومتر
هتل آتلانتا: ۳.۵ کیلومتر

رستوران های نزدیک به بازار گل بلومن

رستوران بردا: ۲.۴ کیلومتر
رستوران هندی و نپالی لومبینی: ۳.۵ کیلومتر
رستوران ساج داماس: ۳.۵ کیلومتر
رستوران بورگر بار: ۳.۶ کیلومتر
رستوران تراتوریا گرازیلا: ۳.۷ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار