gardeshban.ir

مسیری به مسافت ۲.۵ کیلومتر در مرکز سنگاپور با نام خیابان اورچارد چنان محبوبیتی در این کشور شهر به دست آورده که عده زیادی آن را شاهرگ سنگاپور می‌نامند.
کد خبر: ۳۰۹۸۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
این خیابان مدرن و تماشایی که قطب مراکز خرید سنگاپور به شمار می‌رود، با محیط مدرن خود شما را حیرت زده خواهد کرد. اگر هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی سنگاپور برنامه‌ای برای گشت و گذار در Orchard Road داشته باشید، بدون تردید با مشاهده انبوه فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های شیک در این خیابان، سفر شما به سنگاپور رنگ و بوی خاصی به خود خواهد گرفت.

چرا بازدید از خیابان اورچارد سنگاپور پیشنهاد می‌شود؟

خیابان اورچارد یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

این خیابان پر از مراکز خرید مختلف بوده و به نوعی یکی از قطب‌های اقتصادی سنگاپور به شمار می‌رود.

در سرتاسر خیابان اورچارد می‌توان انواع رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های مختلف را تماشا کرد.
تاریخچه خیابان اورچارد سنگاپور

اگرچه در نقشه ۱۸۳۶ میلادی جرج کلمن نامی از خیابان اورچارد دیده نمی‌شود، اما در حقیقت این خیابان از سال اوایل دهه ۱۸۳۰ به وجود آمد. در آن زمان خیابان اورچارد نام خاصی نداشت و سرتاسر آن پر از باغ‌های میوه‌ و مزارع فلفل بود. در اواخر دهه ۴۰ قرن هجدهم میلادی، قبرستان‌های متعددی مثل قبرستان چینی‌ها و قبرستان یهودیان در اطراف این جاده پدیدار شدند اما به مرور زمان آنها نیز از بین رفتند و در سال ۱۹۸۴ میلادی کاملا تخریب شدند. همچنین در دهه ۶۰ همین قرن نیز خانه‌های شخصی و ییلاقی متعددی در سرتاسر این خیابان به چشم می‌خورد. 

در دهه ۹۰ قرن هجده کنسولگری تایلند در این خیابان افتتاح شد و با گذر زمان و پیشرفت‌هایی که در کل کشور سنگاپور رخ داد، بوتیک‌ها، مراکز خرید و سایر ساختمان‌های شیک به خیابان اورچارد سنگاپور اضافه شدند و در نهایت، این خیابان سر و شکل امروزی را به خود گرفت.


آنچه در خیابان اورچارد سنگاپور باید بازدید کرد

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، خیابان اورچارد سنگاپور پر از جاذبه‌های گردشگری متنوع از جمله ساختمان‌های شیک و زیباست. اما اگر بخواهیم گلچینی از بهترین‌های این خیابان را به شما معرفی کنیم، بدون تردید اولین مکان بنای ایون اورچارد خواهد بود. 

ساختمان فوق العاده لوکسی که از جنس شیشه، سنگ مرمر و فلز بوده و مثل یک نگین در خیابان اورچارد در حال درخشش است. در همین حال، مراکز خرید اورچارد سنترال، انگی آن سیتی، تانگز، فار ایست پلازا، ماندارین گالری، پاراگون، پلازا سینگاپورا، تانگلین، تی گالریا، نایتسبریج و سنترپوینت جزو برجسته‌ترین مراکز خریدی هستند که در خیابان اورچارد قرار گرفته و این خیابان را به بهشتی برای خریداران انواع لباس‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر اجناس شیک و لوکس تبدیل کرده‌اند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از خیابان اورچارد سنگاپور چه قدر است؟

برای ورود به داخل خیابان اورچارد سنگاپور هزینه‌ای از شما دریافت نخواهد شد اما بدون تردید، قدم زدن در این خیابان و تماشای رستوران‌ها، مراکز خرید و کافه‌های آن شما را به انجام خرید‌ و خوردن غذاهای لذیذ ترغیب خواهد کرد. بنابراین باید با جیپ پر به سراغ این خیابان بروید. اگر اهل خرید و گشت و گذار در یک خیابان مدرن باشید، بازدیدی بیش از ۴ ساعت از این خیابان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

فصل مناسب برای بازدید از خیابان اورچارد سنگاپور چه زمانی است؟

پاییز که از راه می‌رسد، کشور شهر سنگاپور از لحاظ آب و هوایی در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد و این وضعیت تا اواخر زمستان پابرجا می‌ماند. اگر شما در ماه‌های منتهی به زمستان و همچنین اوایل این فصل به سنگاپور بروید، مطمئنا بهترین حالت از خیابان اورچارد را تماشا خواهید کرد. چراکه جدا از بحث مربوط به آب و هوا، در این زمان خیابان اورچارد آماده برگزاری مراسم کریسمس و سال جدید میلادی شده و فوق العاده زیبا و چشم نواز می‌شود.

چگونه به خیابان اورچارد سنگاپور برویم؟

خیابان اورچارد سنگاپور به راحت‌ترین شکل ممکن در دسترس شما قرار خواهد گرفت. در این خیابان چهار ایستگاه مترو به نام‌های اورچارد، سامرست، دوبی گات و بلوار اورچارد وجود دارد که خود همین ایستگاه‌ها جزو ایستگاه‌های مادر در متروی سنگاپور به شمار می‌روند. همچنین ایستگاه‌های اتوبوس دلفی اورچارد، لاکی پلازا، تانگ پلازا، هرن، میدپوینت، رویال تای امبسی و مک دونالد نیز دسترسی با این وسیله را تسهیل کرده‌اند. ناگفته نماند که تاکسی‌ها نیز دائما در سرتاسر این خیابان در حال رفت و آمد هستند.

در نزدیکی خیابان اورچارد سنگاپور از چه جاهای دیدنی دیگری می‌توان بازدید کرد؟

پارک استانا: ۵۰ متر
مسجد الفلاح: ۱۰۰ متر
مرکز خرید اورچارد سیتی: ۲۰۰ متر
مرکز خرید انگی سیتی: ۲۰۰ متر

چه هتل هایی در نزدیکی خیابان اورچارد سنگاپور برای اقامت وجود دارد؟

هتل اورچارد سنترال: ۱۰۰ متر
هتل سنترپوینت: ۴۰۰ متر
هتل تومی: ۷۰۰ متر
هتل اسکیپ: ۹۰۰ متر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به خیابان اورچارد سنگاپور هستند؟

رستوران جوئی: ۱۰۰ متر
رستوران تانیو: ۲۰۰ متر
رستوران سوجو ماسایوکی: ۵۰۰ متر
رستوران لاری: ۶۰۰ متر

خیابان معروف اورچارد؛شاهرگ سنگاپور+عکس

خیابان معروف اورچارد؛شاهرگ سنگاپور+عکس

خیابان معروف اورچارد؛شاهرگ سنگاپور+عکس

خیابان معروف اورچارد؛شاهرگ سنگاپور+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار