gardeshban.ir

گزارش/
تیزرهای تبلیغاتی «سفر ایمن در ایران» با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سفرهای مسؤولانه منتشر شد.
کد خبر: ۳۰۹۹۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
ویروس عالمگیر کرونا وضعیت گردشگری را در دنیا بحرانی کرده است. سازمان جهانی جهانگردی گزارش کرده که این ویروس در ۵ ماه ۳۲۰ میلیارد دلار خسارت به این صنعت وارد کرده و معیشت ۱۲۰ میلیون نفر را در جهان به خطر انداخته است. اوضاع سومین صنعت درآمدزا در جهان به قدری رو به وخامت رفته که حتی دبیرکل سازمان ملل را به واکنش برانگیخته است. او از دولت‌ها خواسته که برای بازسازی و احیای این صنعت سریع‌تر اقدام کنند.

با آن‌که گردشگری در کشورهای زیادی به مرز صفر رسیده اما هنوز بازگشایی کامل مرزها و پذیرش دوباره گردشگران موضوعی احتیاط‌برانگیز است و ترجیح و تاکید بیشتر بر سفرهای درون‌کشوری است. با این وجود رقابت سختی بین کشورها برای جذب گردشگر آغاز شده است. کشورهای تازه‌نفسی همچون عربستان وارد میدان شده‌ و سعی دارند از فرصت توقف سفرها در دوران کرونا برای تغییر چهره خود بهره ببرند و کشورهای پیشکسوت و پیشرو هم خیلی وقت است برای ترمیم اعتماد گردشگران برخاسته‌اند.

در ایران با اوج گرفتن آمار مبتلایان کرونا به دستور ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، پذیرش گردشگر خارجی ممنوع شد و در حال حاضر تاکید فقط بر انجام سفرهای ضروری در داخل کشور است. با این حال ثبت تردد بیش از ۱۱ میلیون خودرو در بازه زمانی ۴ تا ۹ شهریورماه همزمان با تعطیلات تاسوعا و عاشورا در جاده‌های بین استانی کشور نشان داد که سفرها بدون توقف و بی‌توجه به هشدارها در جریان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که اخیرا از مذاکره با وزارت بهداشت برای کاهش محدودیت در ترددهای مرزی و صدور ویزای گردشگری ایران خبر داده،  با اشاره به آن حجم از سفرهای داخلی گفته «در صحبت‌هایی که با وزیر بهداشت داشتم، آقای دکتر نمکی نیز موافق این موضوع بود که آن‌چه باعث شیوع کرونا می‌شود، سفرهای انبوهی است که تحت نظارت ما نیست. از این رو ایشان نیز موافق این بود که موضوع سفر هوشمند یا همان سفر مسؤولانه مورد توجه قرار گیرد تا شاهد این باشیم که اگر هم قرار است سفری انجام شود حتما تحت نظارت این وزارتخانه باشد تا باعث انتقال ویروس کرونا و گسترش این بیماری نشود.»

علی‌اصغر مونسان اضافه کرده که «در حقیقت قرار نیست سفر به گونه‌ای انجام شود که سلامت مردم به خطر بیفتد و همچنین مشکلات مضاعفی برای کادر درمان ایجاد شود. سفرها باید همراه با برنامه‌ریزی باشد و تحت نظارت این وزارتخانه انجام شود. بنابراین تاکید ما و وزارت بهداشت بر این است که سفر مسؤولانه در کشور انجام شود چرا که سلامت مردم در اولویت اصلی است.»

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان دو تیزر تبلیغاتی از سفر ایمن و مسؤولانه در ایران و چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام سفر را منتشر کرده و تاکید داشته که استفاده از اماکن مجاز و تحت کنترلِ وزارتخانه‌های بهداشت و گردشگری، استفاده از وسایل نقلیه شخصی در سفرهای کوتاه و یا حفظ فاصله در وسایل نقلیه و محیط‌های عمومی و توجه بخش‌های خدماتی به دستورالعمل‌ها، احتمال خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد و سفرها را ایمن‌تر می‌کند.

این ویدئوهای تبلیغاتی با درنظر گرفتن نیاز دو جامعه هدف گردشگر ایرانی و خارجی تولید شده است و برای نخستین‌بار از نماد «سیمرغ» به عنوان برند گردشگری ایران و شعار «ایران باشکوه» (IRAN Majestic) بهره گرفته شده است. این لوگو و برند در نمایشگاه گردشگری بهمن‌ماه سال گذشته رونمایی شدند.

در این قسمت می‌توانید با ورود به لینک خبر ویدئوهای تبلیغاتیِ «تجربه سفر ایمن در ایران» را که بر سفرهای مسؤولانه تاکید دارد، تماشا کنید:

https://www.isna.ir/news/99061813196/

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار