gardeshban.ir

در این مطلب دستورالعمل تهیه کوکو ذرت و اسفناج آموزش داده شده است.
کد خبر: ۳۱۰۶۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
ترکیب کوکو با کلمه سالم عجیب است! چرا که در مورد یک غذای سرخ‌کردنی صحبت می‌کنیم و حتما کالری بالایی دارد. اما ما در این مطلب، سراغ طرز تهیه کوکو ذرت می‌رویم که در کنار فیبر بالای آن، چربی بسیار کمی دارد و به راحتی می‌تواند در جدول غذا‌های سالم برای کودکان قرار بگیرد. ذرت علاوه بر این‌که یکی از بهترین منابع فیبر است، دنیایی از مواد مغذی برای بدن است. شما با مصرف ذرت به منبعی از ویتامین‌های E,C,B۵,B۱ و منیزیم و فسفر دسترسی پیدا می‌کنید.

مواد لازم

ذرت شیرین پخته و دان شده ۲۰۰ گرم
برگ بیبی اسفناج یک مشت پر
سیر رنده شده یک حبه
پیازچه خرد شده یک ساقه
آرد ۵۰ گرم
بیکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری
تخم مرغ یک عدد
شیر  ۵۰ میلی لیتر
روغن گیاهی یک قاشق غذاخوری (برای سرخ کردن)

طرز تهیه

کوکو یکی از محبوب‌ترین غذا‌ها برای بچه‌هاست. می‌توانند بدون متوقف کردن بازی‌شان آن را گاز بزنند و از تردی و طعم خوشایندش لذت ببرند. شاید کوکو سیب‌زمینی یکی از محبوب‌ترین‌ها باشد، اما شما می‌توانید کوکو کدو حلوایی، برگ کرفس و اسفناج را هم در برنامه غذایی کودکتان جا دهید، یا اینکه با دستور پختی که در ادامه آورده‌ایم، برایش کوکو اسفناج آماده کنید.

برای شروع تمام مواد تشکیل دهنده (به جز روغن) را در مخلوط‌کن بریزید و اجازه دهید تا کاملا ترکیب شوند، اما مراقب باشید که خیلی هم صاف و یکدست نباشد.


روغن را کف تابه بریزید و اجازه دهید تا کمی گرم شود، سپس با قاشق یاقالب مورد نظرتان، مقداری از مایه کوکو ذرت را توی تابه بریزید. زمانی‌که هر دو طرف کوکو طلایی شد، می‌توانید آن‌را از روغن خارج کنید. سرخ کردن هر کدام، کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد.

کوکو شما آماده است. می‌توانید با سس‌های مورد علاقه‌تان سرو کنید.


چند نکته

پس از ریختن مایه، با کفگیر مورد استفاده یا قاشق‌تان، کمی آن را فشار دهید تا کاملا به کف تابه بچسبد و باز نشود و همچنین اطمینان حاصل کنید که هر دو طرف مغزپخت می‌شوند.
اگر مواد کوکو بیشتر از نیاز شما بود، می‌توانید آن را در کیسه فریز یا ظرفی کاملا دربسته بریزید و آن‌ها را در فریزر نگه‌داری کنید. برای پخت آن‌ها کافی‌ست اجازه دهید در دمای محیط یا مایکروویو، یخ‌زدایی شوند.
شما می‌توانید در صورت تمایل، از آرد نخود نیز استفاده کنید. همچنین اگر فرزندان شما در سنینی هستند که مصرف ادویه برای آن‌ها منعی ندارد؛ می‌توانید از زیره و فلفل سیاه استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار