gardeshban.ir

کلیسای اوده یا کلیسای اود کرک آمستردام یکی از قدیمی ترین، زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می‌ شود. شهر آمستردام یکی از توریستی ترین پایتخت های اروپایی است که به واسطه داشتن جاذبه های تاریخی، طبیعی و مذهبی خود توانسته سالانه بیش از ۴ میلیون بازدید کننده از سراسر جهان را به سوی خود جلب کند.
کد خبر: ۳۱۰۷۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 20
گردشبان (gardeshban.ir) :

اهمیت کلیسای اوده در میان مردم آمستردام بسیار زیاد است و همین امر سبب شده تا این کلیسا به عنوان یکی از بهترین و پربازدید کننده ترین کلیساهای اروپایی به شمار رود.
در اصل این کلیسا به عنوان پرستشگاهی برای کاتولیک‌ ها ساخته شده بود اما امروزه یکی از ساختمان های بی ‌همتای پروتستانی هلند است و پروتستان های هلند در حال حاضر از این کلیسا بهره مند می شوند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به کشور هلند و شهر آمستردام را داشته باشید، می توانید بازدید از این جاذبه بی نظیر و شگفت انگیز را در اولویت های خود قرار دهید.
کلیسای اوده آمستردام

چرا بازدید از کلیسای اوده آمستردام پیشنهاد می شود؟


معماری ویژه و منحصر به فرد این کلیسا با پنجره‌ های بزرگ و پرنور و تزئینات زیبایش آن را تبدیل به دیدنی ترین جاذبه این شهر کرده است.
این کلیسا یکی از ده جاذبه برتر آمستردام و قدیمی ترین ساختمان باقیمانده در این شهر محسوب می‌ شود.
بسیاری از هنرمندان کشور هلند در این کلیسا به خاک سپرده شده اند که می توانید با مراجعه به این کلیسا از قبرهای این هنرمندان دیدن کرده و بیشتر با فرهنگ و هنر مردم این کشور آشنا شوید.
با مراجعه به این کلیسا می توانید اطلاعات تاریخی بسیار زیادی را درباره کشور هلند به دست بیاورید.
کلیسای اوده آمستردام

تاریخچه کلیسای اوده آمستردام


ساخت این کلیسا به قرن سیزدهم میلادی برمی گردد که در آن زمان یکی از بزرگترین و باشکوه ترین کلیساهای اروپایی به شمار می رفته است. در آن زمان و در سال ۱۲۱۳ کلیسای اود کرک از چوب ساخته شد. بنای اولیه دقیقا در همان جای امروزی کلیسا قرار داشت و از آن جایی که ساختمان چوبی دوام چندانی ندارد، در حدود ۱۰۰ سال بعد یعنی در سال ۱۳۰۶ کلیسای چوبی جای خودش را به یک بنای سنگی داد و در همان سال به کلیسایی متبرک تبدیل شد.
این کلیسا آن قدر برای مردم اهمیت داشت که اولین مرمت ها را در حدود ۵۰ سال بعد از ساخت بر روی آن انجام دادند و همین امر باعث شده که با وجود قدمت طولانی همچنان در گوشه ای از شهر زیبای آمستردام در جلوی کانال آب خود نمایی کند. کلیسا در ابتدا یک کلیسای کاتولیک رومی بود اما امروز به کلیسای پروتستان تبدیل شده است. در این کلیسای تاریخی آثاری را که هر کدام برای دوره های مختلف تاریخ هستند، می بینید که پشت هر کدام از آن ها داستانی جذاب و شنیدنی وجود دارد. با اینکه در این کلیسا در طول سال گاهی مراسم و نمایشگاه های خاص برگزار می شود اما در سال ۲۰۱۶ اود کرک تنها کلیسای هلند بود که توانست به موزه ای رسمی تبدیل شود.
کلیسای اوده آمستردام

معماری کلیسای اوده آمستردام


معماری ویژه و منحصر به فرد کلیسای اوده آمستردام با پنجره‌های بزرگ و پر نور و تزئینات داخلی زیبایش، در کنار تاریخ بی ‌همتایی که از سر گذرانده است، آن را تبدیل به یک نقطه قوت بسیار بزرگ در آمستردام کرده است در حالی که بیشتر کلیساهای آمستردام طراحی داخلی ساده ای دارند. پنجره های بسیار بزرگی که در ساخت کلیسا استفاده شده است، باعث شده تا بخش های بیرونی این کلیسا بسیار زیبا تر به نظر برسد. هر گردشگری با دیدن معماری کلیسای اود کرک آمستردام مجذوب آن خواهد شد، به طوری که امروزه بلیط هواپیمای آمستردام در صدر اولویت‌های هر گردشگر قرار می ‌گیرد. از دیگر دلایل زیبایی این کلیسا این است که در بخش های درونی آن نورپردازی های بسیار زیبایی انجام شده است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.
این کلیسا بعد از تاسیس تا امروز ۱۵ بار مورد بازسازی قرار گرفته است و در هر بازسازی قسمت های مختلفی به این کلیسا اضافه شده است. مساحت کلی این کلیسای قدیمی ۳۳۰۰ متر مربع است و با داشتن سقفی از طاق چوبی یکی از عظیم ترین و باشکوه ترین کلیساها به شمار می رود. منظره روبه روی این کلیسا به رودخانه ای ختم می شود که منظره زیبایی را برای این کلیسا به وجود آورده و بر جذابیت آن افزوده است. اگر از برج کلیسا بالا بروید، مطمئنا از تماشای قدیمی ترین بخش آمستردام و کانال های آب زیبای اطرافش غافلگیر می شوید. ارگ قدیمی آمستردام در این کلیسا قرار دارد و یکی از محبوب ترین بخش های این کلیسا به شمار می رود. توصیه می شود که در زمان بازدید از کلیسای قدیمی آمستردام حتما سعی کنید از این ارگ نیز دیدن کنید.
کلیسای اوده آمستردام

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید


برای بازدید از کلیسای اوده باید بلیط نمایید. ساعات بازدید از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر و در روز یکشنبه به خاطر مراسم مذهبی از ساعت ۱ بعد از ظهر تا ساعت ۵:۳۰ خواهد بود. اما توصیه ما به شما این است که سعی کنید روزهای آخر هفته را برای بازدید انتخاب نکنید زیرا معمولا در این روزها افراد بسیار زیادی برای بازدید از کلیسای قدیمی آمستردام مراجعه می کنند. توجه داشته باشید که کلیسا در روزهای اول ژانویه، ۲۷ آوریل و ۲۵ دسامبر بسته است. زمان پیشنهادی برای بازدید از این کلیسا حدود ۲-۳ ساعت است.

نحوه دسترسی به کلیسای اوده آمستردام


در هر نقطه ای از شهر آمستردام که اقامت دارید به راحتی می توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و همینطور خودروهای شخصی خود را به این کلیسا برسانید. البته پیشنهاد می کنیم که با اتومبیل به اینجا نیایید، زیرا بسیاری از خیابان های منطقه رد لایت برای عبور و مرور ماشین نیستند. یک خط اتوبوس و یک خط تراموا از نزدیکی این کلیسا عبور می کنند که می توانید با استفاده از آن ها خود را به کلیسای اوده برسانید.

بهترین زمان سفر


بهترین شرایط آب و هوایی در طول ماه‌های ژوئیه (مرداد) تا اوت (شهریور) رخ می ‌دهد. براساس شرایط آب و هوایی احتمالا فصل تابستان بهترین زمان سفر به آمستردام خواهد بود.

جاذبه های دیدنی نزدیک به کلیسای اوده آمستردام


میدان دام: ۳.۲ کیلومتر
کاخ سلطنتی آمستردام: ۳.۲ کیلومتر
موزه‌ی آمستردام: ۴.۴ کیلومتر
کلیسای جدید: ۵.۳ کیلومتر
موزه‌ی اشتدلیک (Stedelijk) یا موزه‌ی شهرداری آمستردام: ۶ کیلومتر

هتل های نزدیک کلیسای اوده آمستردام


هتل ان اچ کالکشن آمستردام گرند هتل کراس ناپولوسکی: ۵۰۰ متر
هتل توونتی سون: ۵۰۰ متر
هتل سوییس اتل آمستردام:۶۰۰ متر
هتل ایکس چینج: ۸۵۰ متر
هتل دو لوروپ آمستردام: ۱ کیلومتر
هتل پارک پلازا ویکتوریا آمستردام: ۱.۱ کیلومتر

رستوران های نزدیک کلیسای اوده آمستردام


رستوران ایوی اند بروس: ۱۱۰ متر
رستوران ماتا هاری: ۲۰۰ متر
رستوران آسیایی ووک تو واک: ۳۵۰ متر
رستوران چارلز کیچین: ۳۵۰ متر
رستوران وایت روم: ۵۵۰ متر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار