gardeshban.ir

جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی کوالالامپور پایتخت مالزی، شامل مجموعه‌ای گسترده از مکان‌های طبیعی و تاریخی است که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.
کد خبر: ۳۱۰۷۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 20
گردشبان (gardeshban.ir) :

این جاذبه‌های گردشگری شامل پارک‌های طبیعی، موزه‌ها، مجموعه‌های یادبود و معابدی است که در سرتاسر شهر کوالالامپور و پیرامون آن قرار دارد.

میدان مردکا


میدان مردکا (Merdeka Square) یکی از میادین مهم و کلیدی در تاریخ معاصر مالزی و شهر کوالالامپور به شمار می‌رود. این میدان مکانی است که برای نخستین بار در ساعت ۱۲ نیمه شب روز ۳۱ آگوست ۱۹۵۷، پرچم جدید کشور مالزی برافراشته شد.
جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی کوالالامپور

ساختمان سلطان عبدالصمد


ساختمان سلطان عبدالصمد مربوط به اواخر سده نونزدهم میلادی است و در ابتدا به عنوان ساختمان اداری نیروهای بریتانیایی در کوالالامپور ساخته شده است. سلطان عبدالصمد نام فرمانروای این منطقه در زمان ساخت بنا است که در سال ۱۹۷۴ بر روی این بنا نهاده شد. این ساختمان اکنون محل دو وزارتخانه گردشگری و ارتباطات مالزی است.

باغ‌های گیاه شناسی پردانا


باغ‌های گیاه شناسی پردانا که به نام باغ‌های دریاچه هم مشهور است، نخستین پارک طبیعی بزرگ مقیاس مالزی است. این پارک که بیش از ۹۱ هکتار مساحت دارد، در مرکز شهر کوالالامپور قرار دارد و در سال ۱۸۸۸ میلادی ساخته شده است. این منطقه زمانی جزو حومه دورافتاده شهر بوده است که با ساخت این باغ‌های گیاه‌شناسی، تبدیل به یک مکان گردشگری جذاب شده است.
جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی کوالالامپور

معبد تین هو


معبد تین هو (Thean Hou Temple) یک معبد چینی در کوالالامپور مالزی است. این معبد که در زمینی به مساحت نزدیک به ۷ هزار متر مربع ساخته شده در سال ۱۹۸۷ تکمیل شد. این معبد متعلق به اهالی چینی منطقه هانیان چین است که در مالزی زندگی می‌کنند.

پارک پرندگان کوالالامپور


پارک پرندگان کوالالامپور یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب کوالالامپور است که سالانه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر بازدیدکننده دارد. در پارک پرندگان کوالالامپور نزدیک به ۳ هزار پرنده از ۲۰۰ گونه مختلف نگهداری می‌شوند که یکی از بالاترین میزان تنوع زیستی در پارک‌های پرندگان جهان است. بیشتر این پرندگان بومی مالزی هستند و نزدیک به ۱۰ درصد، از اقلیم‌های دیگر جهان به این پارک آورده شده‌اند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار