gardeshban.ir

ساختمان شهرداری رشت از کاخ های باشکوه و بناهای تاریخی بجا مانده از دوران قاجار است که با معماری متفاوت و اروپایی خود به نگین زیبای این شهر دیدنی تبدیل شده است و هر گردشگری را ترغیب به خرید بلیط هواپیما رشت می‌کند.
کد خبر: ۳۱۱۶۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
این ساختمان که با معماری جذاب و تماشایی خود جلوه زیبایی به میدان شهرداری رشت بخشیده، نماد شهر بارانی رشت محسوب می شود و بازدید از آن، بی تردید سفر به شهر دیدنی رشت را به سفری خاطره انگیز و فراموش نشدنی مبدل خواهد ساخت.

موزه شهرداری رشت؛از کاخ های باشکوه بجا مانده از قاجار+عکس

چرا بازدید از ساختمان شهرداری رشت پیشنهاد می شود؟

ساختمان شهرداری رشت از معماری منحصربفرد و نمای بسیار جذابی برخوردار است.

یکی از چشم نوازترین کاخ ها و زیباترین جاذبه های تاریخی شهر رشت محسوب می شود.

بازدید از ساختمان شهرداری رشت این فرصت را برای ما فراهم می سازد تا از دیگر عمارت های خاص و زیبای اطراف آن (موزه پست، کتابخانه ملی رشت و هتل ایران) دیدن کنیم.

از آنجایی که این ساختمان در کنار میدان زیبای شهرداری رشت قرار گرفته، فضایی بسیار مناسب را برای ثبت تصاویری جذاب و خاطره انگیز بوجود آورده است.

موزه شهرداری رشت؛از کاخ های باشکوه بجا مانده از قاجار+عکس

تاریخچه ساختمان شهرداری رشت

تاریخ احداث بنای ساختمان شهرداری رشت به دوره مشروطه باز می گردد. در این دوره قانون احداث بلدیه در شهرهای مختلف کشور تصویب شد و شهر رشت نیز با توجه به اهمیت موقعیت مکانی آن و قرار گرفتن در راه های تجاری شمال کشور، جز نخستین شهرهایی بود که ساختمان بلدیه در آن احداث گردید.

پروژه احداث بنای کاخی که امروز آن را ساختمان شهرداری رشت می نامیم، در سال ۱۲۸۶ آغاز شد، اما از آنجایی که این پروژه بسیار دشوار و پیچیده بود، وقفه زیادی در ساخت آن بوجود آمد. 

سرانجام در سال ۱۳۰۵ و پس از گذشت ۱۹ سال، ساختمان شهرداری رشت تکمیل گردید و بلافاصله کار خود را به عنوان شهرداری رشت آغاز کرد. ناگفته نماند که ساعت زیبای این ساختمان که نماد وقت شناسی و نوگرایی رشت محسوب می شود و هنوز هم دقیق و راس ساعت با صدای گوش نواز ناقوس خود مردم رشت را از زمان باخبر می سازد، سه سال بعد به ساختمان شهرداری رشت افزوده شد تا این ساختمان به عمارتی باشکوه مبدل گردد.

موزه شهرداری رشت؛از کاخ های باشکوه بجا مانده از قاجار+عکس

معماری ساختمان شهرداری رشت

شاید بپرسید که چه چیزی ساختمان شهرداری رشت را به عمارتی متفاوت و منحصربفرد مبدل ساخته است. اگر از نزدیک نگاهی به نمای دیدنی کاخ شهرداری رشت بیندازید، پاسخ خود را خواهید یافت. نمای ساختمان شهرداری رشت توسط معماری برجسته و کارکشته به نام آرتم سرداراف و با الهام از سبک معماری نئوگوتیک ساختمان های سنت پترزبورگ طراحی گردیده است.

جالب است بدانید که سه عمارت دیگری به نام های موزه پست، کتابخانه ملی رشت و هتل ایران در کنار ساختمان شهرداری رشت قرار گرفته اند که همگی از نظر معماری مشابه یکدیگرند و در کنار هم، مجموعه میدان شهرداری رشت را تشکیل داده اند.

موزه شهرداری رشت؛از کاخ های باشکوه بجا مانده از قاجار+عکس

بافت و معماری این مجموعه چنان با دیگر نقاط مختلف شهر رشت تفاوت دارد که از دور نیز در میان دیگر ساختمان های رشت خودنمایی کرده و نظر هر گردشگری را به زیبایی و شکوه خود جلب می‌کند. اگر شماهم دوست دارید در این همارت باشکوه قدم بزنید پیشنهاد می‌کنیم به سایت خرید بلیط آنلاین هواپیما سر بزنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از ساختمان شهرداری رشت چقدر است؟

بازدید از ساختمان شهرداری رشت هیچ هزینه ای برای شما دربر نخواهد داشت، اما چنانچه قصد بازدید از مجموعه میدان شهرداری رشت (کتابخانه ملی، موزه پست و هتل ایران) را داشته باشید، باید مبلغ بسیار اندکی به عنوان ورودیه بپردازید. ناگفته نماند که برای بازدید از مجموعه میدان شهرداری رشت، دست کم به یک ساعت زمان نیاز دارید.

موزه شهرداری رشت؛از کاخ های باشکوه بجا مانده از قاجار+عکس

فصل مناسب برای بازدید از ساختمان شهرداری رشت چه زمانی است؟

از آنجایی که رشت تابستان های شرجی و گرم و زمستان های نسبتا سرد دارد، بهترین زمان برای بازدید از ساختمان شهرداری رشت، فصل بهار و اوایل فصل پاییز خواهد بود. رشت در این فصول از سال دمایی بسیار مناسب و هوایی بسیار مطبوع و دل انگیز دارد و برای گردش و گشت و گذار بسیار مناسب است. بنابراین اگر دوست دارید در هوایی بسیار دلپذیر از ساختمان شهرداری رشت و دیگر جاذبه های دیدنی این شهر بازدید کنید، ماه های اردیبهشت و مهر را برای سفر به این شهر دیدنی برگزینید.

چگونه به ساختمان شهرداری رشت برویم؟

به دلیل قرار گرفتن ساختمان شهرداری رشت در کنار میدان شهرداری، یافتن این مکان بسیار آسان است. در هر نقطه از شهر رشت هم که باشید به راحتی قادر خواهید بود از طریق تاکسی خطی، ون و تاکسی دربست به این مکان دسترسی یابید.

در نزدیکی ساختمان شهرداری رشت از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک سبزه میدان: ۵۰۰ متر
نمایشگاه گل و گیاه الله وردی: ۱.۳ کیلومتر
باغ محتشم: ۱.۹ کیلومتر
پارک مفاخر: ۳.۳ کیلومتر
مقبره میرزا کوچک خان جنگلی: ۳.۴ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی ساختمان شهرداری رشت برای اقامت وجود دارد؟

هتل اردیبهشت: ۱۵۰ متر
میهمانپذیر کناره: ۳۵۰ متر
هتل کیوان: ۷۵۰ متر
هتل کادوس: ۳ کیلومتر
هتل شبستان: ۳.۲ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به ساختمان شهرداری رشت هستند؟

پیتزا آرسن: ۱۵۰ متر
رستوران کوروش: ۱۹۰ متر
پیتزا دادلی: ۲۰۰ متر
سالن غذاخوری اکبری: ۳۵۰ متر
رستوران حاج مهدی: ۵۰۰ متر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار