gardeshban.ir

مسیر سرسبز و زیبای منطقه الموت و گردنه های پیچ در پیچش به دو راهی ختم می شود که با انتخاب یکی از آن ها به صحنه نقاشی زنده طبیعت می رسید. دریاچه ای که مثل یک بوم بزرگ آسمان، کوه و درختان اطرافش را در خود ثبت کرده و زیبایی آن ها را به شکل مسحورکننده‌ای بازتاب می کند.
کد خبر: ۳۱۱۶۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
دریاچه اوان قزوین یکی از شگفتی های طبیعت این شهر است که در تمام ایام سال طبیعت‌دوستان را ترغیب می‌کند تا در اولین فرصت بلیط هواپیما خود را برای سفر به این شهر تهیه کنند.

چرا بازدید از دریاچه اوان پیشنهاد می شود؟

دریاچه اوان به عنوان یکی از آثار طبیعی ملی کشور ثبت شده است.
منظره های اطراف دریاچه سوژه فوق العاده ای برای عکاسی هستند.
دریاچه اوان هر فصل از سال جلوه خاصی به خود می گیرد.
آب و هوای این منطقه بسیار خنک و دلپذیر است.

دریاچه اوان؛ از شگفتی های طبیعت قزوین+تصاویر

دریاچه اوان کجاست؟

این دریاچه در طبیعت بکر الموت و در دامنه کوه خشچال واقع شده است که ۷۵ کیلومتر از شهر قزوین فاصله دارد، یعنی حدود ۲-۳ ساعت. این دریاچه از شمال به دره الموت می رسد، برای همین کسانی که به بازدید از قلعه تاریخی الموت می روند، ساعاتی را به دیدن این دریاچه اختصاص می دهند. دریاچه اوان در احاطه ۴ روستای اوان، وربن، زواردشت و رز آباد قرار گرفته و ارتفاعات اطرافش زیبایی خیره کننده ای به آن داده است.

دریاچه اوان دریاچه کوچکی نیست، مساحتش به بیش از ۷۰ هزار مترمربع می رسد و جالب است بدانید که این دریاچه از آب چشمه های کوچک زیرزمینی در بستر خود تغذیه می شود. طبق اندازه گیری های غواص ها عمیق ترین قسمت دریاچه حدود ۷.۵ متر عمق دارد و برای همین برای قایق سواری مناسب است. از سر ریز آب این دریاچه نیز رود کوچکی سرچشمه گرفته که برای مصارف کشاورزی روستاهای کوشک و آیین مورد استفاده قرار می گیرد.

گونه های گیاهی و جانوری دریاچه اوان

این منطقه سرسبز و باصفا مملو از گونه های درختی مختلف مثل بید، تبریز، چنار، سیب، آلبالو، فندق، گردو، سنجد، گیلاس و گونه های گیاهان علفی مثل گون، کنگر و شیرین بیان است. ممکن است در خلال گردش خود با حیواناتی نظیر پلنگ، بز کوهی، گرگ، گراز، شغال، سیاه گوش و پرندگانی مثل عقاب، شاهین، کبک، سبز قبا و فاخته روبرو شوید. در داخل دریاچه نیز انواع ماهی های قزل آلا و کپور زندگی می کنند.

دریاچه اوان؛ از شگفتی های طبیعت قزوین+تصاویر

دیدنی های دریاچه اوان

از سرسبزی و زیبایی کوه های اطراف که بگذریم، وجود جاده آسفالته و مسیر مناسب باعث شده که بازدید از این دریاچه در بین اولویت های گردشگران قزوین جای بگیرد. فضای اطراف دریاچه نیز برای برپایی کمپ و بساط پیک نیک کاملا مناسب است و به همین جهت دوست‌داران طبیعت را به سمت خود می کشاند. در کنار دریاچه سرویس بهداشتی، محل هایی برای برپایی چادر و فضایی برای پارک خودروها اختصاص یافته است.

تفریحات دریاچه اوان قزوین

قایق سواری

وسعت بزرگ این دریاچه به شما این امکان را می دهد که از زوایای دیگری این زیبایی را تماشا کنید. با اینکه هنوز امکانات اطراف دریاچه به حد مطلوبی نرسیده اند ولی قایق سواری یکی از گزینه های انتخابی شما خواهد بود.

کوهنوردی

طبیعت گردی برای برخی از گردشگرانِ خستگی ناپذیر به معنی فتح کوه های بزرگ است. با کوه های مرتفعی که اطراف دریاچه اوان قرار گرفته اند، موقعیتی برای کوهنوردی فراهم شده که باز هم زیبایی دریاچه اوان را از زاویه دیگری تماشا کنند.

اسکیت روی یخ

هوای این منطقه کوهستانی به هنگام زمستان چنان سرد می شود که سطح دریاچه یخ می بندد و در کنار جلوه خاصی که به نمایش می گذارد، بستر تفریح دیگری را فراهم می کند. در این فصل، اسکیت بازان می توانند بر روی آینه پرنقش و نگار این دریاچه حرکاتشان را به نمایش بگذارند.

دریاچه اوان؛ از شگفتی های طبیعت قزوین+تصاویر

عکاسی و نقاشی

زیبایی خیره کننده این دریاچه و طبیعت بکر اطرافش توجه هنرمندان زیادی را جلب کرده است. به طوری که برخی بوم به دست راهی این منطقه می شوند. ضمنا این جا می توان بهترین سوژه های عکاسی را پیدا کرد و خاطراتی فراموش نشدنی را در قاب تصاویر ثبت کرد.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از دریاچه اوان چه قدر است؟

برای رفتن به دریاچه اوان فقط باید هزینه رفت و آمدتان را پرداخت کنید و بهتر است نصف روز و اگر توانستید یک روز کامل را به دیدن این دریاچه اختصاص دهید.

فصل مناسب برای بازدید از دریاچه اوان چه زمانی است؟

طبیعت همواره با زیبایی هایش انسان ها را غافلگیر می کند. این زیبایی می تواند از جنس بهار و سرسبزی باشد یا خواب زمستانی‌اش. این منطقه کوهستانی در فصل تابستان و بهار بهترین آب و هوا را دارد ولی اگر تمایل به اسکیت سواری داشته باشید باید در ماه های زمستانی به آن جا بروید.

چگونه به دریاچه اوان برویم؟

علاوه بر اینکه می توانید از طریق ثبت نام در تورهای یک روزه به بازدید از دریاچه اوان بروید، می توانید با خودروی شخصی از مسیر اتوبان تهران – قزوین به میدان غریب کش بروید و از آن جا به سمت جاده الموت بپیچید. این مسیر پر پیچ و خم و کوهستانی به یک ۲ راهی ختم می شود و از آن جا به بعد حدود ۸ کیلومتر راه در پیش خواهید داشت.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

قلعه الموت: ۳۸ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی دریاچه اوان برای اقامت وجود دارند؟

مهمانسرای سون: ۵.۸ کیلومتر
هتل عقاب: ۱۵.۹ کیلومتر
هاستل هاشم یوسفی: ۲۹ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار