gardeshban.ir

پراگ ، پایتخت جمهوری چک، به شهر هزار سنبله معروف است. اگر از بالا به این شهر نگاه کنید منظره باشکوه کلیساهای زیبا و برج‌های بلند با معماری‌های برتر و تاریخی جهان شما را حیرت‌زده خواهند کرد.
کد خبر: ۳۱۱۷۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
این شهر بهترین دیدنی‌های تاریخی اروپا را در خود جای داده است. تا سی سال پیش، پراگ از چشم گردشگران پنهان بود؛ اما امروزه یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های سفر به قاره اروپا است و هر سال حدود چهار میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.

پل چارلز که 621 متر طول دارد، ادعا می شود یکی از زیباترین ساختمان های گوتیک در جهان است. علاوه بر این، این پل به خاطر داشتن 30 مجسمه ی باروک، که قدیسین را به نمایش میگذارد و بر روی نرده ها قرار گرفته است معروف میباشد. این پل قلعه پراگ را به شهر قدیمی متصل می کند و به عنوان یکی از عاشقانه ترین مکان های شهر در نظر گرفته شده است که هر روز هزاران بازدید کننده از آن بازدید می کند.

معماری تاریخی، مشهور ترین پل تاریخی، محبوب ترین مکان گردشگری در پراگ؛ از جمله دلایلی است که باید در تور چک از این پل بازدید کنید. مکانی مناسب برای پیاده روی و دیدن زیبایی های پراگ میباشد.

پل چارلز: سوژه خرافات بزرگ

یکی از شناخته‌شده‌ترین پل‌های قدیمی اروپا و از جاهای دیدنی پراگ، پل با شکوه چارلز است. این پل که در سال 1357 میلادی ساخته شده است از مدت‌ها قبل سوژه خرافاتی بزرگی بوده، از جمله این‌که سازندگان آن سنگ پل اولیه را در تاریخ نهم ژوئیه دقیقا ساعت 5:31 صبح گذاشته‌اند. این اعتقاد وجود دارد که مجموعه‌ای دقیق از اعداد (135797531) سبب استحکام بیشتر این بنا شده است. 

تعداد 30 مجسمه قدیمی زیبا روی این پل قرار دارند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امپراتور روم مقدس، چارلز چهارم و جان نپوموک اشاره کرد. این پل همیشه شلوغ است، از گردشگران گرفته تا فروشندگان و نوازندگان و هنرمندان مختلف را می‌توانید روی این پل ببینید. در انتهای پل یک برج قرار دارد که می‌توانید از بالای آن نمای کلی از پل چالز را مشاهده کنید.

افسانه‌‎ای که کمی ترسناک است، مربوط می شود به ” جان نپوموک” (قدیس چکی). گفته شده پس از اینکه بدن شکنجه شده ی او را از پل به پایین پرتاب کردند، یکی از طاق های پل فرو ریخت و از آن پس هرچقدر تلاش کردند تا پل را دوباره بسازند، هر بار به طرز مرموزی فرو می ریخت. در نهایت یکی از سازنده ها که باور داشت این ماجرا، جزای خدا بر سرنوشت نپوموک است، تصمیم گرفت با شیطان عهدی ببندد: برای اینکه پل دوباره قابل ساخت شود، سازنده وعده داد روح اولین کسی که از پل بگذرد، از آن شیطان شود..

از بالای تپه پترین، پراگ را از نگاه پرنده‌ها ببینید

Petrin Hill در شهر باستانی پراگ در کنار رودخانه‌ای که از شهر قدیمی عبور می‌کند، قرار دارد و از جاهای دیدنی پراگ و مناسب برای یک پیاده‌روی بعدازظهر است. در بالای تپه می‌توانید از مکان‌ های دیدنی پراگ مانند شهر قدیمی، مینی برج ایفل، رصدخانه، کارخانه آب شیرین قدیمی و صومعه Strahov، لذت ببرید. از بالای مینی برج ایفل می‌توانید منظره پانوراما از پراگ را ببینید. این برج تنها یک پنجم برج ایفل است ولی چون بالای تپه پترین قرار گرفته این تصور را بوجود می‌آورد که از برج ایفل بزرگ‌تر است.

برج‌ های پل چارلز

پل چارلز توسط برج‌هایی در دو انتهای آن محافظت می‌شد. برجی که در سمت محله قدیمی قرار دارد توسط پیتر پارلر در بین سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۱ ساخته شد. در انتهای شهر کوچک دو برج وجود دارند. برج کوچک‌تر به نام برج جودیت، در سال ۱۱۸۸ برای نگهبانی پل جودیت و برج بلندتر در سال ۱۴۶۴ به دستور شاه جرج به عنوان همتایی برای برج محله قدیمی پراگ ساخته شد.

پل چارلز پراگ، سوژه خرافات بزرگ+تصاویر

پل چارلز پراگ، سوژه خرافات بزرگ+تصاویر

پل چارلز پراگ، سوژه خرافات بزرگ+تصاویر

پل چارلز پراگ، سوژه خرافات بزرگ+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار