gardeshban.ir

در این مطلب دستورالعمل تهیه پیاز سوخاری آموزش داده شده است.
کد خبر: ۳۱۲۰۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
 پیاز سوخاری از آن پیش‌غذا‌های پرطرفدار است که با سفرکردن به هر جایی از دنیا می‌توانید آن را مزه کنید. علاوه بر پیش غذا این خوراکی محبوب با اضافه کردن موادی مثل مرغ مزه‌دار شده باربیکیویی می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل سرو شود. با طرز تهیه پیاز سوخاری با مرغ باربیکیو همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پیاز سوخاری با مرغ باربیکیو

پیاز دو عدد
آرد سفید سه‌چهارم پیمانه
نمک یک قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه یک قاشق چای‌خوری
ماست پرچرب سه‌چهارم پیمانه
شیر پرچرب  یک‌چهارم پیمانه
تخم مرغ زده شده یک عدد
آرد سوخاری یک‌ونیم پیمانه
پاپریکا دودی یک قاشق غذاخوری
شکر دو قاشق چای‌خوری
پودر خردل نصف قاشق چای‌خوری
پودر زیره یک قاشق چای‌خوری
پودر فلفل قرمز یک قاشق چای‌خوری
روغن یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
سینه مرغ دو عدد
سس باربیکیو نصف پیمانه
پیازچه خرد شده به مقدار لازم
بیکن برشته خرد شده به مقدار لازم
پنیر پیتزا  به مقدار لازم

طرز تهیه پیاز سوخاری با مرغ باربیکیو

ابتدا پیاز را به صورت دایره‌ای خرد کنید و حلقه‌های داخلی را یکی‌یکی در بیاورید. حلقه‌ها را داخل زیپ کیف بریزید سپس آرد سفید، نمک، فلفل سیاه به آن‌ها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.


داخل یک کاسه ماست پرچرب و شیر پرچرب را با هم مخلوط کنید. حالا پیاز‌ها را از زیپ‌کیف بیرون بیاورید به مخلوط ماست و شیر آغشته کرده و داخل پودر سوخاری بغلتانید.


داخل یک قابلمه کوچک مقداری روغن ریخته روی حرارت قرار دهید تا روغن حسابی داغ شود. پیاز‌ها را داخل روغن سرخ کنید تا طلایی‌رنگ شوند. داخل یک بشقاب دستمال کاغذی بچینید و پیاز‌ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.


در این فاصله سراغ آماده کردن مرغ می‌رویم. داخل یک کاسه پاپریکا دودی، شکر، پودر خردل، پودر زیره، پودر فلفل قرمز و روغن و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.


دو عدد سینه مرغ را روی سینی فر قرار دهید. آن‌ها را با ادویه مزه‌دار کنید و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید.


بعد از ۲۵ دقیقه به کمک چنگال سینه مرغ پخته شده را ریش‌ریش کنید و داخل یک کاسه بریزید. حالا سس باربیکیو را به مرغ اضافه کنید. پیازچه و بیکن خرد شده را هم اضافه کنید.


داخل یک سینی پیاز سوخاری‌ها را بچینید و مرغ مزه‌دار شده را روی آن‌ها بریزید. به مقدار دلخواه پنیر پیتزا بریزید و ظرف را به مدت ۱۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار