gardeshban.ir

گزارش/
اطلاعات منتشر شده در آخرین گزارش های سازمان جهانی گردشگری نشان میدهد که در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۹ میلیارد مورد گردشگری داخلی به ثبت رسیده است که نزدیک به ۶ برابر تعداد سفرهای خارجی (۱.۶ میلیارد مورد) است.
کد خبر: ۳۱۲۴۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
با کم شدن محدودیت های سفر در سراسر دنیا، اکثر کشور ها بر روی توسعه گردشگری داخلی متمرکز شده اند. 

به گزارش دیده بان گردشگری، بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) گردشگری داخلی به مراتب سریع تر از گردشگری خارجی  و بین الملل به جایگاه اولیه خود باز خواهد گشت، این امر‌ فرصت مناسبی برای کشور های توسعه یافته و همچنین کشور‌های در حال توسعه است تا بتوانند خود را از تاثیرات منفی اجتماعی و اقتصادی ویروس کرونا بازیابی کنند.

اطلاعات منتشر شده در آخرین گزارش های سازمان جهانی گردشگری نشان میدهد که در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۹ میلیارد مورد گردشگری داخلی به ثبت رسیده است که نزدیک به ۶ برابر تعداد سفرهای خارجی (۱.۶ میلیارد مورد) است.

زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در همین موضوع عنوان کرده است که گردشگری داخلی با سرعت و قدرت بیشتری نسبت به گردشگری خارجی خود را از زیان های مالی ناشی از شیوع کرونا بازیابی خواهد کرد و در عین حال باعث حمایت از مشاغل و معیشت فعالین این حوزه میشود و همچنین اجازه خواهد داد تا مزایای اجتماعی گردشگری نیز به حالت قبل برگردد.


تاکید سازمان جهانی گردشگری بر توسعه گردشگری داخلی/ بررسی دلایل این پیشنهاد و مهم ترین اقدامات صورت گرفته توسط سایر کشورها

نقش گردشگری داخلی و اقدامات مهم انجام گرفته توسط سایر کشورها

به گزارش گردشبان، آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) همچنین نشان می دهد که در بیشتر مقاصد مهم گردشگری دنیا ، گردشگری داخلی نسبت به گردشگری بین المللی سهم بیشتری از درآمدها دارد و گردشگری داخلی تا 75٪ از کل درآمدهای صنعت گردشگری را تشکیل می دهد.

کاهش محدودیت های سفر و اهمیت گردشگری داخلی در حفظ این صنعت و بهبود شرایط اقتصادی باعث شده است روز به روز بر کشورهایی که در‌این راستا قدم های مهمی را برداشته اند افزوده شود.


  - در ایتالیا ، با راه اندازی طرح Bonus Vacanze به خانواده هایی با سقف درآمدی 40،000 یورو برای هزینه در اماکن گردشگری داخلی تا مبلغ 500 یورو کمک هزینه داده میشود.

  - مالزی بودجه ای بیش از 100 میلیون دلاری برای ارائه کوپن های تخفیف سفر داخلی اختصاص داده است.

  - کاستاریکا با انتقال تعطیلات سالهای 2020 و 2021 به دوشنبه ها با افزایش طول تعطیلات آخر هفته امکان سفرهای داخلی را برای مردم این کشور فراهم کرده است.

  - فرانسه نیز کمپینی با عنوان #CetÉtéJeVisiteLaFrance ( این تابستان، من از فرانسه بازدید میکنم ) راه اندازی کرده است و به معرفی تنوع های گردشگری در داخل فرانسه می پردازد.

  - تایلند تعداد  5 میلیون شب اقامت در هتل ها را برای گردشگران داخلی با 40٪ تخفیف بر روی نرخ اصلی به فروش میرساند.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار