gardeshban.ir

گزارش/
معاون گردشگری در دیدار با رایزن جدید فرهنگی ایران در فرانسه گفت: این کشور یکی از بازارهای اصلی گردشگری ایران است، و اطلاعات درست از آن در تدوین برنامه علمیاتی حوزه بازاریابی گردشگری یاری‌رسان خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۲۴۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
ولی تیموری در نشست با سیدمحمدحسین طباطبایی - رایزن جدید فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه - گفت: کشور فرانسه با دارا بودن رتبه نخست جذب گردشگر در دنیا، از دو بخش اصلی برای صنعت گردشگری کشور حائز اهمیت است، نخست دارا بودن دانش فنی و تخصصی مورد نیاز که تجربه موفق آن در زمینه به‌روزرسانی ضوابط درجه‌بندی تاسیسات گردشگری و نیز تدوین استراتژی توسعه صادرات گردشگری کشور، دستاوردهای موثری به همراه داشته است.

او افزود: در کنار موفقیت کشور فرانسه در جذب گردشگر، این کشور در اعزام گردشگر به کشورهای مختلف نیز جایگاهی ویژه دارد و ایران به عنوان یک مقصد تاریخی و فرهنگی در اذهان گردشگران این کشور شناخته شده است، از این رو یکی از بازارهای اصلی گردشگری جمهوری اسلامی ایران نیز به شمار می‌آید.    

معاون گردشگری ادامه داد: کسب اطلاعات درست از این بازار در تدوین برنامه علمیاتی حوزه بازاریابی گردشگری یاری خواهد رساند. آنچه ما به عنوان تحقیقات بازار و یا خوراک علمی شامل سلیقه سفر مردم فرانسه، شبکه اجتماعی مورد علاقه‌شان، تاثیرگذاری نوع تبلیغات و غیره نیاز داریم می‌تواند از طریق رایزن فرهنگی دریافت شود.

تیموری اظهار کرد: در پی تصویب سند توسعه گردشگری که توسط دولت تصویب و ابلاغ شده است، رایزنان فرهنگی از این پس رایزنان گردشگری نیز به شمار می‌آیند. از این رو ماموریت‌های ما در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یک قالب جای می‌گیرد و به نوعی «مقابله با ایران‌هراسی» و «تصویرسازی از ایران» به صورت همزمان پیش خواهد رفت.

او همچنین شناخت دقیق و معرفی فعالان گردشگری و افراد تاثیرگذار در بازار گردشگری فرانسه را نیز به عنوان بخش دیگری از ماموریت رایزن جدید ایران اعلام کرد و گفت: برگزاری تورهای آشناسازی و هر گونه فعالیت فرهنگی مشترک با آگاهی کامل از جامعه هدف تاثیرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت.

تیموری سایت visitIran را با جدیدترین محتوا منبع اطلاعاتی کاربردی برای رایزن جدید فرهنگی در فرانسه خواند و گفت: آمادگی کامل برای ارسال اقلام تبلیغاتی، کلیپ‌های معرفی فضا و جاذبه‌های گردشگری کشور جهت استفاده در رویدادها و مناسبت‌های مورد نیاز موجود است و می‌تواند در بخش رایزنی مورد استفاده قرار گیرد.

سیدمحمدحسین طباطبایی، رایزن جدید فرهنگی ایران در کشور فرانسه نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح‌شده از سوی معاون گردشگری، نسبت به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه گردشگری کشور اعلام آمادگی کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار