gardeshban.ir

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: راه‌اندازی حمل و نقل ترکیبی «هوایی و دریایی» می‌تواند نقش مؤثری بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی جزیره هندورابی داشته باشد.
کد خبر: ۳۱۲۹۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
غلامحسین مظفری به‌همراه امیرافشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور در بازدید از امکانات و زیرساخت‌های باند فرودگاه کیش، جزیره هندورابی و کیش را بستر اصلی توسعه گردشگری برای سواحل جنوبی ایران برشمرد و گفت: با توجه به اینکه گردشگری به‌عنوان یک صنعت پر درآمد، رونق اقتصادی تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، می‌تواند مکمل خوبی در توسعه گردشگری جزیره کیش و کشور باشد و این مهم به دیگر مناطق جنوبی ایران تسری یابد.

مظفری از جزیره هندورابی به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند در سطح کشور یاد کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های این جزیره برخورداری از سواحل زیبا و آب و هوای متنوع و فراهم شدن امکانات و زیرساخت‌های ابتدایی در این منطقه است.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس طرح جامع و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به‌منظور تحقق یافتن بهترین اقدامات زیرساختی و گردشگری، در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری هندورابی خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه سواحل جنوبی کشور از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، افزود: با اهتمام به کارگیری پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود می‌توانیم گام‌های موثری در حوزه گردشگری برداریم و اقتصاد کشور را متحول سازیم.

مظفری با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی و امکانات این منطقه انجام شده است، گفت: طرح جامع هندورابی ظرف 5 سال آینده عملیاتی و اجرایی خواهد شد و این منطقه می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کند.

وی با بیان این که رئیس فدراسیون جهانی کاراته در سفر چند روزه خود به ایران فضای جزیره کیش را از نظر هتلینگ و خدمات گردشگری، ترمینال مسافری و حمل و نقل… مثبت ارزیابی کرد و افزود: جزیره کیش از نظر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود یکی از نادر مناطق موجود در دنیاست که ورزشکاران می‌توانند در محیطی سالم و امن به فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی بپردازند و همچنین منطقه‌ای مناسب برای برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های بین‌المللی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بستر اصلی تحقق یافتن اقدامات مهم در حوزه گردشگری را حمل و نقل مناسب عنوان کرد و عنوان داشت: با فراهم شدن تمام امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز می‌توانیم یک کنسرسیوم برای حمل و نقل با محوریت سه مجموعه تفریحی و گردشگری جزایر کیش، هندورابی و بندر آفتاب در استان هرمزگان تعریف کنیم.

مظفری خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 2میلیون مسافر در سال به جزیره کیش سفر می‌کنند که با اتمام پروژه ترمینال فرودگاه بین‌المللی کیش، این ظرفیت به شش میلیون نفر در سال افزایش خواهد یافت.

وی افزود: ظرفیت هتلینگ جزیره کیش نیز با هتل‌های جدید به دو و نیم برابر و بالغ بر 4میلیون نفر خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص موضوعات کلان کشور در این منطقه گفت: با فراهم شدن مقدماتی در این منطقه مجموعه‌های اقتصادی کشور از جمله مالی، پولی و زیرساخت‌ها همه با هم در قالب یک کنسرسیوم با محوریت شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش و با پیش‌بینی سرمایه اولیه 10 هزار میلیارد تومان، در قالب یک شرکت فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند می‌توانند نسبت به خرید سهام از این شرکت اقدام کنند.

مظفری در پایان اظهار داشت: در خصوص زیرساخت‌ها، تقسیم کار اولیه انجام شده است و شرکت‌هایی هم‌چون مپنا انرژی «آب و برق» این منطقه را بر عهده خواهند گرفت و طی مذاکراتی با یک شرکت داخلی در خصوص تمام زیرساخت‌های فیبر اصلی پشتیبان به جزیره کیش و داخل جزیره، طرح فیبر نوری نهایی شده و این موضوع در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار