gardeshban.ir

مراکش هم مانند بسیاری از شهرهای جهان که وابسته به صنعت گردشگری است این روزها به دلیل شیوع کرونا به بحران بی‌سابقه‌ای مواجه شده است.
کد خبر: ۳۱۳۱۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
میدان «جامع الفنا»ی شهر مراکش واقع در کشور مراکش تقریبا به اندازه اجراکنندگان فنون و مهارت‌های سرگرم‌کننده مختلف این شهر برای برخی از گردشگران مشهور است، اما با اجرا محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری که این شهر به شدت به آن وابسته است متوقف شده است.

بشیر که یک پیش‌خدمت با دو دهه تجربه کار در یکی از رستوران‌های این شهر است درحالی که در فضای خالی رستوران ایستاده می‌گوید: پیش‌تر برای این‌که بتوانید یک میز در رستوران داشته باشید باید ساعت‌ها منتظر می‌ماندید.

محمد بصیر، همسایه او که یک آبمیوه‌فروش است درباره آینده نگران است. بصیر که منتظر مشتری‌هایی است که نخواهند آمد، می‌گوید: این نخستین‌باری است که «جامع الفنا» را تا این حد ساکت و خالی می‌بینم. این موضوع مرا غمگین می‌کند.

 جامع الفنا که معمولا مملو از مردم است، حالا خالی و متروک و بدون گروه موسیقی، فروشندگان سوغاتی و پیشگوها است.

مراکش در اواسط ماه مارس وضعیت اضطراری سلامت اعلام کرد و مرزهایش را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بست.

این کشور که در شمال آفریقا قرار دارد با ۳۵ میلیون ساکن، بیش از ۸۶۶۰۰ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا و بیش از ۱۵۰۰ مورد مرگ در اثر ابتلا به این ویروس را به ثبت رسانده است.

پس از آن‌که محدودیت‌های اولیه ویروس کرونا در کشور مراکش کاهش یافت، شهروندان این کشور امیدوار بودند گردشگری داخلی بتواند تاحدی خسارت‌های به‌وجودآمده را کاهش دهد، اما اعلام ناگهانی محدودیت‌های جدید از جمله قرنطینه مراکش و هفت شهر دیگر امید برای احیا گردشگری را نابود کرد.

جلیل ادریسی که یک آژانس مسافرتی ۴۵ ساله را اداره می‌کند با اشاره به این‌که بازگشت به شرایط پیشین بسیار دشوار خواهد بود و کسب و کار او ویران شده است، بیان می‌کند: ما پیش از این با بحران‌های بسیاری مواجه شده‌ بودیم اما هیچ یک چنین ابعادی نداشتند.

در فضا مجازی با استفاده از هشتگ «مراکش درحال خفه‌شدن است» درخواست‌هایی برای نجات این شهر دیده می‌شود، اما بسیاری از مردم نگران بحران ویروس کرونا و بیمارانی که به آن مبتلا شده‌اند، هستند.

عرب‌نیوز نوشت، پیش‌بینی‌های رسمی نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند کشور را با بدترین بحران اقتصادی از سال ۱۹۹۶ تاکنون مواجه کند.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار