gardeshban.ir

براساس یک گزارش جدید، شهرهای آسیایی و اروپایی گران‌تر از شهرهای آمریکایی هستند.
کد خبر: ۳۱۳۴۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
براساس گزارشی که اخیرا توسط واحد اطلاعات اکونومیست (Economist Intelligence Unit) منتشر شد، پاریس، هنگ‌کنگ و سنگاپور به عنوان سه شهر گران جهان در بالای لیست قرار گرفتند.سنگاپور در سال ۲۰۱۸ بالاترین رتبه در بین ۱۳۳ شهر را به خود اختصاص داده بود و تنها شهری است که همچنان در صدر ۱۰ شهر برتر این گزارش باقی مانده است. دیگر شهرهای آسیایی که در صدر این فهرست قرار دارند عبارتند از اوزاکا (Osaka)، ژاپن با رتبه پنج، و سئول، کره‌جنوبی، با رتبه هفت.

شهرهای ایالات متحده آمریکا

از ایالات‌متحده آمریکا، شهرهای نیویورک و لس‌آنجلس به ترتیب به عنوان سومین و دهمین شهر گران‌قیمت جهان رتبه‌بندی شده‌اند. نیویورک در رده‌بندی سال جاری شش پله صعود داشته، در حالی که لس‌آنجلس چهار پله بالا رفته است.

شاخص‌های مورد بررسی

این گزارش از ترکیبی از شاخص‌های هزینه زندگی شهری شامل هزینه‌های خانوار، حمل و نقل، غذا و مراقبت‌های شخصی تهیه شده است. این تغییر مکان‌ها نشان‌دهنده افزایش قابل‌ توجهی در هزینه نسبی زندگی در مقایسه با پنج سال پیش می‌باشد، که باعث شده دو شهر آمریکایی همزمان در رتبه ۳۹ قرار بگیرند.

قدرت دلار به این معنی است که شهرهای ایالات متحده، نسبت به سایر مناطق به ویژه نسبت به رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ گران‌تر شده‌اند. ​

تل آویو، تنها شهر خاورمیانه در لیست

تل‌آویو با لس‌آنجلس در رتبه ده قرار گرفته است و این شهر تنها شهر خاورمیانه در این فهرست می‌باشد. طبق این گزارش این مکان در فهرست سال ۲۰۱۴ در رده ۲۸ قرار داشته ‌است. حرکت آن به بالای لیست به دلیل افزایش ارزش پول رایج کشور و همچنین افزایش هزینه‌های ویژه‌ای مانند ملزومات زندگی، بیمه و نگهداری خودرو است که شهروندان باید متحمل شوند.

هزینه‌های حمل و نقل در تل‌آویو حدود ۶۴ درصد بیشتر از نیویورک می‌باشد. براساس این گزارش، شهرهای آسیایی در رده گران‌قیمت‌ترین شهرهای خرید خواروبار عمومی قرار دارند، در حالی که شهرهای اروپایی از نظر هزینه، مراقبت شخصی، تفریح و سرگرمی در صدر جدول هستند. ​

نیویورک، شهر پایه

این گزارش از نیویورک به عنوان شهر پایه استفاده می‌کند و شهرهای دیگر با هزینه زندگی در این شهر شمال شرقی آمریکا مقایسه می‌شوند. بنابراین، اگر هزینه زندگی در نیویورک را ۱۰۰ پوند در نظر بگیریم، هزینه زندگی در گران‌ترین شهرهای جهان در سال جاری ۱۰۷ پوند خواهد بود.

طبق این گزارش، در سراسر جهان، هزینه زندگی از ۷۳ درصد سال گذشته به ۶۹ درصد کاهش ‌یافته است. پنج سال پیش میانگین شاخص هزینه زندگی در شهرهای مورد بررسی ۸۲ درصد بوده و ۱۰ سال پیش ۸۹ درصد بوده است.

 درصدی که بیان می‌شود در واقع مربوط به شاخص هزینه ۱۰۰ درصدی زندگی در نیویورک است (در واقع شهر پایه نیویورک می‌باشد و شاخص هزینه براساس این شهر سنجیده می‌شود و زمانی که گفته می‌شود به ۶۴ درصد کاهش یافته یعنی نسبت به ۱۰۰ درصد نیویورک به ۶۴ درصد رسیده است).

ارزان‌ترین شهرها

در این گزارش آمده‌است کاراکاس در ونزوئلا، و دمشق در سوریه، به دلیل بی‌ثباتی سیاسی در داخل کشورهایشان، ارزان‌ترین شهرهای این فهرست هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار