gardeshban.ir

فرمانده انتظامی البرز خبر داد: یک قاچاقچی و کشف ۶۷ شی تاریخی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد (عصرآهن) در این استان دستگیر شد.
کد خبر: ۳۱۳۴۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 27
گردشبان (gardeshban.ir) :

سردارعباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرز گفت: در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر قاچاق و نگهداری اشیا عتیقه، در یک ساختمان مسکونی در جاده ملارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان  فردیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی از وجود اشیا عتیقه در منزل یک قاچاقچی  اطمینان حاصل کرده  و با هماهنگی مقام قضایی به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی البرز بیان کرد: یک نفر دراین زمینه دستگیر شده و در بازرسی از منزل متهم تعداد یک پارچ، یک ظرف کوچک سنگی، یک عدد لوح اسطرلاب برنجی، یک عدد کاسه، یک بشقاب مفرغی، یک صندوقچه کوچک، ۵۸ قطعه سنگ زینتی کوچک، یک عدد کاسه مسی و یک عدد جام درب دار کوچک کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به کشف یک دستگاه گنج یاب و ۸۲۱ قطعه سکه جعلی در این مکان  اظهار کرد: بنابر اعلام کارشناسان اداره میراث فرهنگی، عتیقه های کشف شده مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد(عصر آهن) است.

ایرنا نوشت، فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مراجع ذی ربط ارسال شد.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار