gardeshban.ir

فرودگاه بین‌المللی داوینچی رم موفق شد تا نشان بهترین عملکرد را برای مقابله با ویروس کرونا در میان فرودگاه‌های کشورهای اروپایی به دست بیاورد.
کد خبر: ۳۱۳۸۰
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایتالیا در ماه‌های اول سال ۲۰۲۰، یکی از نقاط قرمز شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در جهان بود و وضعیتی بحرانی داشت. تمام کشور در وضعیت قرنطینه قرار گرفته بود و مرزهای ایتالیا به روی تمام گردشگران بسته شد؛ همچنین، شهروندان ایتالیایی حق سفر کردن و حتی خروج از خانه را نداشتند.

فرودگاه فیومیچینوی رم که با نام فرودگاه بین‌المللی داوینچی نیز شناخته می‌شود، موفق شده است تا اولین نشان «پنج ستاره برای مقابله با کووید ۱۹» در جهان را از «اسکای ترکس» (Skytrax) دریافت کند. اسکای ترکس یک سازمان بین‌المللی صنایع فرودگاهی است که شرایط فرودگاه‌ها را ارزیابی می‌کند و به آن‌ها رتبه می‌دهد.

اسکای ترکس در گزارش خود اعلام کرده است که این رتبه‌بندی را بر اساس ترکیبی از بررسی‌های بازدهی رویه معمول فرودگاه، تجزیه و تحلیل مشاهدات بصری و تست‌های نمونه‌برداری ATP انجام داده است. تست ATP یا «آدنوزین تری فسفات»، آزمایشی است که در طی آن میکروارگانسیم‌های زنده در حال رشد به سرعت از طریق ردیابی آدنوزین تری فسفات شناسایی می‌شوند.


فرودگاه داوینچی رم در تاریخ یکم سپتامبر (۱۱ شهریور)، یک محوطه به مساحت ۷۰۰۰ فوت مربع (۶۵۰ متر مربع) را به عنوان مرکز تست بیماری کووید ۱۹ با مدیریت مشترک با سازمان صلیب سرخ ایتالیا باز کرد. اسکای ترکس اظهار کرد که این فرودگاه، نشان پنج ستاره مقابله با کووید ۱۹ را به دلیل دارا بودن تابلوها و علائم خوانا به چند زبان مختلف، قوانین سختگیرانه برای پوشیدن ماسک، کارمندان حاضر با رعایت تمام اصول بهداشتی و تلفیق کلیه پروازهای ورودی و خروجی به یک ترمینال برای ردیابی آسان‌تر دریافت کرده است.

«اسکای ترکس» تاکنون فقط فرودگاه‌های اروپایی را رتبه‌بندی و نشان سه ستاره مقابله با کووید ۱۹ را به فرودگاه‌های «مالاگا کاستا دل سول» (AGP) در اسپانیا، «فرودگاه نیس کوت دازور» (NCE) در فرانسه و «هیترو لندن» (LHR) در انگلستان اعطا کرده است.

طبق سیستم رتبه‌بندی «اسکای ترکس»، نشان پنج ستاره بیانگر «استانداردهای بسیار بالای روش‌های تمیزکاری و نگهداری فرودگاه» است، در حالی که نشان چهار ستاره، سطح «خوب» و نشان سه ستاره سطح «متوسط» فرودگاه را نشان می‌دهند. نشان دو ستاره، پایین‌ترین رتبه موجود برای یک فرودگاه نیز به این معنا است که پروتوکل‌های فرودگاه برای مقابله با بیماری کووید ۱۹، نیاز به تغییر دارند و باید روی آن‌ها کار بیشتری انجام شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار