gardeshban.ir

ساختمانی پنج طبقه روی بنای تاریخی موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران سایه انداخت و عرصه و حریم این اثر تاریخی را مخدوش کرد.
کد خبر: ۳۱۳۸۴
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 28
گردشبان (gardeshban.ir) :

این ساختمان در حال ساخت با بیش از پنج طبقه ارتفاع در حالی در عرصه بنای تاریخی موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران در حال ساخت است که به نظر می‌رسد پلان‌های نهایی آن برای تکمیل ساختمان نیز رو به پایان است و حتی آن ساختمان بخشی از حیاط بنای تاریخی موسسه را اشغال کرده است.

با توجه به قرار گرفتن ساختمان در دست ساخت در چند قدمی بنای تاریخی موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران و ارتفاع بیش از حد آن که حریم منظری این بنا را اشغال کرده است، مشخص نیست که آیا استعلامی از میراث فرهنگی برای ساخت این بنا گرفته شده است یا خیر؟

موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران از بناهای ساخته شده بین سال‌های ۱۲۹۹ تا ۱۳۲۰ شمسی با مساحت ۶۷۰ مترمربع است، این ساختمان در سال ۱۳۳۸ به پیشنهاد دکتر عزت‌الله نگهبان در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران تأسیس شد، آن موسسه از سال۱۳۵۴ به نزدیکی باغ فردوس، نبش کوچه لادن و خیابان ولیعصر امروزی در مکان کنونی‌اس منتقل شد، این محل توسط زنده یاد محمود افشار به عنوان وقف در اختیار موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران قرار گرفت که در ۱۰ مهر  ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسید.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار