gardeshban.ir

استان لرستان که شهر خرم آباد هم در آن واقع شده است، به دلیل قرار گرفتن در دامنه های کوه زاگرس جاذبه های و مناظر طبیعی بی نظیری را در دل خود جای داده است.
کد خبر: ۳۱۴۰۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
استان لرستان بیش از ۳۳ رودخانه دائمی دارد. بهتر است بدانید که هرجا که صخره زیاد باشد و آب فراوان جریان داشته باشد، طبیعت دست در دست هم می هند و مناظر خارق العاده و شگفت انگیزی را به نام آبشارها را بوجود می‌آورند. بزرگترین و مرتفع ترین آبشارهای ایران در استان لرستان قرار دارند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما برای خرم آباد دارید صبر کنید، امروز می‌خواهیم تا آبشارهای خرم آباد را به شما معرفی نماییم.

آبشار شوی

یکی از آبشارهای خرم‌ آباد آبشار شوی که در بین مردم محلی به طاف شوی شهرت دارد، را می توان نام برد. این آبشار مابین کوه های سر تنگ شوی و در ۱۰ کیلومتری ایستگاه راه آهن روستای شوی قرار دارد. آبشار زیبا و دلنشین شوی با ۱۰۰ متر ارتفاع و ۴۰ متر عرض از دل غاری بیرون می آید و از گردنه بلند به طرف پایین سرازیر می‌شود.

در فصل بهار آبشار شوی با درختان بلوط و بادام در اطراف خود منظره فوق العاده زیبا و چشم نوازی را خلق می کند. اگر در فصل بهار به استان لرستان سفر کردید، حتما برای رفتن و وقت گذرانی به این آبشار زیبا و منحصر بفرد سری بزنید.

معرفی آبشارهای زیبا و دیدنی خرم آباد+عکس

آبشار بیشه

یکی دیگر از آبشارهای خرم آباد که در واقع تلفیقی از زیبایی آب و سختی سنگ و آهن است، آبشار بیشه را می توان نام برد. آبشار بیشه در ۳۵ کیلومتری شهرستان درود قرار دارد. این آبشار زیبا و جذاب دارای ۴۸ متر ارتفاع است که بعد از برخورد با زمین به رودخانه سزار متصل می‌شود و مناظر زیبایی را بوجود می‌آورد.

آب و هوای مناسب و سرسبزی اطراف چشمه و کوه‌های برافراشته اطراف چشم اندازهای خاصی را خلق کرده است و این همه زیبایی در طبیعت باعث شده که هر ساله تعداد بسیاری زیادی گردشگر این آبشار را برای وقت گذرانی و تفریح انتخاب نمایند. وجود آبشار های فصلی و دائمی، آبشارهای یخی در زمستان باعث رشد درختان و گیاهان متنوع در این منطقه شده است.

معرفی آبشارهای زیبا و دیدنی خرم آباد+عکس

آبشار چکان

آبشار چكان در جنوب غربی الیگودرز در دامنه ارتفاعات مشرف بر دره چكان در فاصله ۱۴۱ كیلومتری شهرستان خرم آباد واقع شده است. در واقع آبشار چکان از داخل غاری مشرف بر زمین های زراعی چكان به ارتفاع ۳۰۳۰ متر و عرض تاج ۴ متر به طرف بیرون سرازیر می‌شود. شما می توانید در اطراف و کنار آبشار چکان پوشش گیاهی و درختانی همانند گردو، زالزالك، گلابی، چنار، كیكم، بید و بلوط را بوفور ببینید.

جالب است بدانید که آبشار چکان در اواخر پاییز خشک می‌شود و در روزهای اول بهار دوباره جریان می‌یابد به همین دلیل بعنوان یکی از عجایب طبیعی لرستان هم مشهور شده است. همچنین امامزاده ابوعلی در ۲ یا ۳ کیلومتری این آبشار قرار دارد که شما می توانید همزمان با لذت بردن از آب و هوای مطلوب آبشار به زیارت این امامزاده هم بروید.

معرفی آبشارهای زیبا و دیدنی خرم آباد+عکس

آبشار آب سفید

از دل كوه صخره ای آبشاری نشات گرفته از سفید برف و زلالی چشمه های خروشان بنام آب سفید به طرف بیرون سرازیر می‌شود که منظره بی نظیر و غیر قابل وصفی را بوجود آروده است.
آبشار زیبا و دیدنی آب سفید در منطقه ذلقی الیگودرز و به فاصله حدود ۵۰ كیلومتری خرم آباد واقع شده است. ارتفاع آبشار حدود ۶۵ متر و عرض تاج آبشار آن در فصل پر آبی حدود هشت متر است. آب آبشار بعد از طی کردن مسافت خیلی کوتاهی در نهایت به یک حوضچه تبدیل می‌شود. پوشش جنگلی و گیاهی در اطراف آبشار زیبایی و طراوت منحصر بفردی را به این منطقه بخشیده است.

معرفی آبشارهای زیبا و دیدنی خرم آباد+عکس

آبشار وارک

در میان آبشارهای خرم آباد می‌توان به آبشار وارک، آبشاری دو طبقه متولد صخره ای بزرگ اشاره کرد. آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان، بخش پاپی در جنوب شرقی و ۵۰ کیلومتری خرم آباد واقع شده است. آبشار وارک در واقع از یک صخره سنگی سرچشمه می‌گیرد و بعد از طی کردن ۱۵ متر از صخره سنگی دوم به پایین سرازیر می‌شود و منظره‌ای فوق العاده و زیبایی را خلق می‌کند.
ارتفاع قسمت اول آبشار وارک در فصل كم آبی۷ متر با عرض ۱۲ متر و قسمت دوم ۱۵ متر با عرض ۵ متر است. اما در فصل پرآب حداكثر ارتفاع آبشار به ۵۷ متر و عرض ۵۰ متر می‌رسد. بد نیست بدانید که اطراف آبشار وارک از انواع درختان بلوط، گلابی و زالزالك طبیعی پوشیده است.

معرفی آبشارهای زیبا و دیدنی خرم آباد+عکس

آبشار نوژیان

آبشار نوژیان یکی دیگر از آبشارهای خرم آباد است که در ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد در دامان طبیعت منحصر بفرد این شهر واقع شده است. آبشار خارق العاده نوژیان در واقع در گردشگاه جنگلی نوژیان بالای کوه تاف به ارتفاع ۹۵ متر و ۵ متر عرض قرار دارد که هر ساله پذیرایی تعداد بسیاری زیادی گردشگر است.

طبیعت کوه تاف و زیبایی آبشار نوژیان چشم انداز زیبا و شگفت انگیزی را بوجود آورده است. بسیاری از مردم محلی اوقات فراغت خود را در این آبشار سپری می کنند. همچنین انواع گیاهان دارویی بر روی کوه تاف رشد می‌کند که مردم محلی در فصل مناسب این گیاهان را می چینند و استفاده می‌کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار