gardeshban.ir

روستای درخت سپیدار از روستاهای تاریخی ایران است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است. یکی از بهترین مکان ها برای اقامت در این روستای معروف، اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم است.
کد خبر: ۳۱۴۹۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم یکی از خانه های قدیمی روستای جاده ابریشم است که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد. این خانه قدیمی در سال ۹۴ مورد بازسازی قرار گرفته و به شکل اقامتگاه آماده پذیرایی از مهمانان روستای جاده ابریشم شده است. اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم دو طبقه است و با مساحتی در حدود ۵۰۰ متر مربع، ظرفیت پذیرایی از ۴۰ مهمان را داراست.

امکانات و خدمات عمومی اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم

اقامتگاه های بوم گردی مکانی برای ایجاد ارتباط بین انسان و طبیعت هستند و هدف اصلی ایجاد این مکان ها، آشنایی بیشتر با جاذبه ها ی طبیعی است. به همین دلیل بیشتر اقامت های بوم گردی دارای امکانات رفاهی خاصی نیستند و با فراهم کردن امکانات ساده و سنتی حس نوستالژی برای مهمانان ایجاد می‌کنند. اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم دارای امکاناتی از جمله حمام مشترک، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مشترک در محوطه، سیستم سرمایشی و گرمایشی است. اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم دارای پارکینگ نیست ولی در محوطه اقامتگاه مکان کافی برای پارک خودرو وجود دارد.

انواع اتاق های اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم

اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم دارای ۱۰ اتاق است. ۷ اتاق این اقامتگاه مخصوص اقامت مهمانان هستند و دارای ظرفیت های متفاوتی هستند. ۳ اتاق دیگر این اقامتگاه به کارکنان، موزه مردم شناسی و نمک درمانی اختصاص داده شده است.

امکانات اتاق های اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم

اتاق ها محیط ساده و تمیزی دارند و کاملا راحت برای اقامت هستند. هیچ کدام از اتاق ها تخت خواب ندارند و همگی کف خواب هستند. برای تجربه زندگی ساده در اتاق ها تلویزیون و سایر وسایل ارتباطی قرار ندارند. همچنین اتاق های اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم دارای اینترنت نیستند.

دیگر خدمات اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم

اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم دارای رستورانی در محوطه است که صبحانه، ناهار و شام در آن سرو می‌شود. ساعت سرو صبحانه ۷ تا ۸٫۳، ناهار ۱۲ تا ۱۴ و شام ۲۰ الی ۲۳ است. با اقامت در اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم روزتان را با صبحانه‌ای محلی شامل نان تنوری، کره و پنیر محلی و مربای خانگی آغاز خواهید کرد. برای ناهار و شام غذاهای محلی از جمله تاس کباب، کشک بادمجان، حلیم، اشکنه، قروت، دلمه، جو پره و دمی بلغور شیر سرو می‌شود.

از دیگر خدمات اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم می‌توان به اتاق نمک درمانی اشاره کرد. همچنین برای آشنایی با فرهنگ بومی ناحیه، در این اقامتگاه موزه مردم شناسی، کارگاه گلاب گیری، کلبه خاطره ها، کبوتر خانه و عکاس خانه ایجاد شده است. اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم دارای کارشناس طب سنتی است که می‌توانید در مورد مزاج خود بیشتر بدانید.

فعالیت ها و سرگرمی های اقامتگاه

از فعالیت هایی که برای مهمانان اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم تدارک دیده می‌شود می‌توان به طبیعت گردی، مزرعه گردی، بازدید از جاذبه های تاریخی روستای درخت سپیدار و جمع کردن گیاهان دارویی اشاره کرد. با خرید بلیط هواپیما مشهد و اقامت در اقامتگاه جاده ابریشم می‌توانید این فعالیت ها را تجربه کنید.

این اقامتگاه دارای پله است و به همین دلیل مناسبت اقامت سالمندان و معلولان جسمی نیست.
فاصله اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم تا مکان های مهم و جاذبه های گردشگری شهر

روستای درخت سپیدار دارای طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری زیادی است که با اقامت در اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم می‌توانید از آنها بازدید کنید. فاصله این اقامتگاه تا پایانه مسافربری مشهد، فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و ایستگاه راه آهن مشهد به ترتیب ۶۹، ۷۰ و ۷۷ کیلومتر است.

نیروگاه بادی بینالود: ۶٫۳ کیلومتر
چشمه خسرو: ۲۹ کیلومتر
باغ قدمگاه: ۴۲ کیلومتر
آبشار گرینه: ۴۵ کیلومتر
آرامگاه خیام: ۶۶ کیلومتر

اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم مشهد+تصاویر

اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم مشهد+تصاویر

اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم مشهد+تصاویر

اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم مشهد+تصاویر

اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم مشهد+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار